{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
711 visninger | Oprettet:

Foder.. {{forumTopicSubject}}

Hvad fodre i med?

Vi plejer at give pille foder, hvori der skulle være alt det heste behøver i. Men nu er alle hestene i stalden kommet over på ren byg/havre. Jeg syntes jeg mangler lidt "power" i min hest, efter de er kommet over på det, og tænker at købe eget foder ud over.
Hvad fodre i med, eller har erfaringer med? Jeg er på SU, så har ikke råd til en kæmpe ny udgift smiley
Hun står på halm, og får wrap hver dag. Der udover får hun blue hors E-Amino dagligt.
Hvad vil i anbefale at fodre med udover havre/byg?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Foder..
  • #1   15. nov 2013 Min får lige nu top run, olie og biotin. Før hun kom over på top run, fik hun lidt over 1 l byg, racing minerals og en god sjat olie. Det fungerede hun fint på :). Hvis det var mig havde jeg dog tilføjet lucerne og hvidløg, men det kan min ikke tåle.. smiley

• #2   15. nov 2013 Puh nu er jeg måske lidt pernitten i forhold til hvad jeg fodre med, men ville aldrig kun fodre med wrap og kor. Kun, min heat (Part hvor jeg står for foder og Mængde) for islænder musli to gange dagligt og , Ca. 4 kg wrap, hø ad libitum, lucerne med foderet og elektrolytter ved hårdt Arbejde

• #3   15. nov 2013 kunne bestemt godt lyde som om der vil komme til at mangle vitaminer og mineraler i din foder plan....

• #4   15. nov 2013 alle fodermærker har tilskudsfoder du kan bruge. Det afhænger lidt af hvad du bruger din hest til og hvor meget energi du synes den mangler.

F.eks. hippolyts müsli - mener de skal have ca. 100 g pr 100 kg hest pr dag - så det er vidst noget af det mest rimelige i prisen men som sagt kig efter tilskudsfoder

• #5   15. nov 2013 Min får regulator complete. Hvor alle vitaminer er tilført. Og det koster ikke en bondegård. Er nemlig også selv på su. En sæk på 15 kg koster 195 kr. Og min hest skal have ca. 300 g om dagen. Det blander jeg så med en håndfuld havre.

• #6   15. nov 2013 Equsana - find en af deres der passer til din hest smiley det ikke særlig dyrt smiley

• #7   15. nov 2013 De kan ihvertfald ikke hente alle de nødvendige vitaminer og mineraler gennem byg/havre, så super ide at købe noget selv... Hvis du gerne vil have et billigt produkt, der dækker hesten ind kan du kigge på Regulator Complete, Gemüse Krauter Mineral, Horselux Multivit, Horselux Easy, Salvimin Grøn og Rød..... smiley

• #8   15. nov 2013 Jeg ville købe et fuldfoder, hvor de ikke skal have særlig mange gram pr 100kg kropsvægt, fx hippolyt naturmusli smiley
    Men, hvis du ikke vil ofre penge på et fuldfoder, og ellers synes din hest fungere okay på korn, så ville jeg købe et vitamin-produkt som salvana briks eller salvin grøn. De er meget billige, og et par utrolig gode produkter! smiley

• #9   15. nov 2013 Rikke - lige præcis.. Det er bare ikke så nemt, når man står på et sted, hvor foder er med i prisen. Så kan man ikke brokke sig så meget over hvad de får smiley

Tror det er hippolyts müsli andre i stalden er begyndt at bruge ud over.

Min hest bruges til både spring og dressur på konkurrence plan, og derfor mener jeg også at hun har brug for mere end korn for at fungere maksimalt smiley

• #10   15. nov 2013 Og forresten så tak for alle jeres gode svar! smiley

• #12   15. nov 2013 Der er mange delte meninger om foder men jeg er bestemt ikke tilhænger af Hipolyt selv om min fik dobbelt dosis af hvad den skulle så den stadig træls ud og tabte sig..
    Jeg ville heller finde vitaminet og mineraler så den var dækket ind og så godt med hø/wrap.
    Evt.kunne du komme lidt lucerne i fodret..
    Personligt ville jeg aldrig fodre sådan, men der er man jo meget forskellige og det kommer også an på hvad der fungerer for ens hest..

Fodre selv med salvana kompakt musli og er rigtig glad for det - ja det er måske ikke det billigste men til gengæld har jeg en hest der ser godt ud.. smiley

• #13   15. nov 2013 Jeg har fodret min tidligere hest med naturmusli st hippolyt og så nutristar fra st hippolyt til at opbygge muskler og irish mash fra st hippolyt. Det kostede ca 500 kr om måneden, men fodre du med korn kan du jo nøjes med naturmuslien, den er drøj i brug og super godt med vitaminer og mineraler smiley

• #14   15. nov 2013 Den eneste ændring jeg syntes at mærke på hende, efter hun er kommet over på kun havre/byg, er at jeg syntes der er lidt mindre power i hende. Hun har ikke tabt sig eller noget smiley

Og hun får E-Amino og Biotin ved siden af smiley

• #15   15. nov 2013 hvis du ellers synes din hest fungerer fint, ville jeg bare råde dig til at starte med et vitamin/mineral-produkt. Salvana briks, eller salvimin smiley

Kommentér på:
Foder..

Annonce