{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.737 visninger | Oprettet:

Hvem er verdens bedste dressurrytter? - efter jeres mening: {{forumTopicSubject}}

Som overskriften siger... I må dog gerne begrunde jeres svar... smiley Jeg synes nok at Charlotte Dujadin, Helene Langenberger & Prisesse Nathalie. er de bedste, pga. de begge kan få det til at se let ud og de har begge en meget rolig hånd smiley

... Men hvem synes I? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvem er verdens bedste dressurrytter? - efter jeres mening:
  • #1   29. dec 2013 Jeg synes Edward Gal! Det er fantastisk, sådan som han kan få hans heste til at gå smiley

• #3   29. dec 2013 Jeg kan godt lide Cathrine Dufour og Prinsesse Nathalie smiley

• #4   29. dec 2013 Charlotte Dujadin og Edward Gal

• #5   29. dec 2013 Edward Gal, uden tvivl den bedste!
    Han har så meget overskud, når han sidder på hesten. Og han støtter hesten rundt, i hver evig eneste øvelse. Ikke mindst, jeg synes bestemt de bliver redet på deres præmisser. Han nyder hver en tur på hans heste, og respektere dem for de væsner som de nu er. Han har virkelig bare noget som ingen andre har, men det er jo også bare min mening! Jeg vil jo bare mene, at der skal rides på deres præmisser og at alle stald forhold, osv bliver holdt. Og det synes jeg bestemt Edward lever op til! Ikke at de andre er dårlige ryttere, det er de bestemt ikke. Ellers ville det i hvert fald ikke lægge der som de nu gør. Men Edward har bare redet sine egne op, og har været med på dem alle sammen. Og han har en fantastisk personlighed, jeg synes ikke der er noget at dømme ham på lige hvad det angår. Der er selvfølgelig andre der vil mene noget andet, men det her burde de ikke kunne sige i mod! smiley

• #6   29. dec 2013 Jeg kan kun syntes om nogle fra DK da jeg ikke kender så mange dressurryttere smiley
    Men Jim Rasmussen og Dennis kjær.. smiley Dem kan jeg personligt godt lide smiley (lidt fordi den ene er min underviser) smiley

• #7   29. dec 2013 Hvordan kan man synes en der rider rollkur er fantastisk? Og ikke mindst kalde det at respektere hesten og ride på dens præmisser?

• #8   29. dec 2013 Charlotte Dujadin. Ingen tvivl.

• #9   29. dec 2013 Day Dreamer: Hvem mener du rider rollkur?
    - Signe

• #10   29. dec 2013 Hihi, det utroligt hvor opmærksomme i er blevet på det Rollkur der!

- Om du gør det eller ej, de starter jo først rygterne når man har opnået noget.
    Tror ærlig talt ikke i kan komme ud til en eneste top rytter næsten, som ikke kommer til at ride en smule under lod. Og jeg kan nu ikke se nogen tunge?
    Dog forstår jeg ikke, at man kan få sig selv til at snakke sådan om nogen der egentlig har redet alt nærmest, der er vel en grund til han er på det plan som han er?

• #12   29. dec 2013 Der vil jeg faktisk også give dig lidt ret Louise, Sune er virkelig en fantastisk rytter! smiley
    Dog er Edward min favorit, men Sune eller Joachim Thomsen kommer lige efter!

• #13   29. dec 2013 At en har redet ' alt ' gør ikke den slags iorden. Netop fordi man rider deroppe burde sådanne ting ikke være et behov og da slet ikke en selvfølge. Og så enda blive rost for verdens bedste eytter når man udøver mishandling og ulovligheder? Hvad er det dog for en verden vi lever i.

Der er STOR forskel fra en smule under lod og så til rollkur, det ene er mangel på muskler og/ eller korrekt ridning det andet er rent unødvendigt og en grund til det er ulovligt.

Hvorfor taler vi om tunger nu? Tror lige jeg blev forvirret der ^^

• #14   29. dec 2013 Charlotte Dujadin er uden tvivl en af mine favoritter! Prinsesse Natalie gør det absolut heller ikke dårligt. For mig set så skal dressur se fint, let og elegant ud, og derfor er jeg absolut ikke fan af Andreas Helgstand, Edward Gal, Anky og alle de andre ryttere, der benytter sig af ussle metoder som rollkür..

• #16   29. dec 2013 Fald nu lidt ned *DD*...

• #18   29. dec 2013 Mia

Hvad er det for en kommentar? Jeg må da vel have lov at debatere og undre mig i et DEBAT indlæg, ligesom alle andre må debatere og undre sig.
    Falde ned, ellers tak det gør sikkert ondt smiley

• #19   29. dec 2013 Charlotte Dujardin og Carl Hester smiley

• #21   29. dec 2013 Hvad synes I om Andreas Helstrang ridning?

• #22   29. dec 2013 Jeg bryder mig ikke om Helgstrands måde at ride på.

• #23   29. dec 2013 ^^ Han er jo en af de danske repræsentanter, som i gennem mange år altid har været med til det store smiley

• #24   29. dec 2013 En gang var jeg helt forblændet af ham. Nu kan jeg ikke andet end ryste på hovedet, når jeg ser videoer eller billeder hvor han rider,
    Nok er han blandt de danske repræsentanter, men jeg synes ikke det er pæn ridning.

• #26   29. dec 2013 Jeg syntes han passede godt sammen med Don Schrufro. smiley

• #27   29. dec 2013 MIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIG! smiley
    kan da bare det hele.. hihihihihi.. måske jeg skulle gå i seng?

• #29   29. dec 2013 Moi smiley ... in my dreams xD

• #32   29. dec 2013 Charlotte dujardin er bare så dygtig! Hun ridder så roligt og i balance. Hun hjælper hesten for hvert skridt så den nærmest ikke sætter en hov forkert smiley

Vi har også en del dygtige danske rytterr bl.a. Joachim Thomsen, Cathrine Dufour og prinsesse Nathalie smiley

• #33   29. dec 2013 Jeg tror .. Jeg tror faktisk ikke jeg hælder så meget til grand prix rytterene. For mig er god dressur en afslappet hest, som gør hvad rytteren vil have den til for lette signaler og uden at blive fustreret over eventuelt modstridende signaler (tøjle og ben samtidig).
    Jeg tror jeg hælder til de mennesker om virkelig forstår at få en "problem-hest" til at "virke igen". Eksempelvis Andrew McLean.

Og selvfølgelig de fleste af hobbyrytterene. Hestene bliver så forkælet, og hvis der er noget de ikke kan så (i langt de fleste tilfælde) tager man det da bare stille og roligt. Ikke noget med at presse hesten får at få den klar til konkurrencer.

Når man kan få en "almindelig hobby-hest" til virkelig at samle sig til an afslappet piaffe, til trods for bygningsfejl og mangler, så mener jeg man er en god rytter!
    Javist så er det svært at ride en grandprix, men hvor mange af de heste der rider der kunne gennemføre en begynder TREC eller en agility bane? De fleste ville højst sandsynligt falde døde om af skræk smiley

• #34   29. dec 2013 Og så er jeg virkelig inponeret af working equitation. Tænk at få sin hest til at lystre så fint og samtidig have ørerne ivrigt fremme under hele opvisningen smiley

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.676
    #35   29. dec 2013 Enten Lars Petersen, eller nathalie.

Edward gal og andreas helgstrand er lige til at lukke op og skide i med deres omgang med heste..

• #37   29. dec 2013 Puha, jeg ved næsten ikke hvad jeg skal skrive her. Jeg synes generelt at dressur på højt niveau er rædselsfuldt! Charlotte Djuardin tjoe, hun laver ikke de store fejl som de fleste andre, men jeg er heller ikke imponeret over at se hende. Hun burde være standarten, ikke toppen.
    Edvard Gal, Patrik kittel, Adelinde Corneliussen, Andreas Heglstrand og Anky er de værste dyremishandlere og burde slet ikke have lov at starte! Føj for den!!! At nogen den dag i dag stadig hepper på dem synes jeg er chokerende, for folk burde være bedre oplyste end det.

De bedste dressurryttere jeg har set har faktisk været hobbyryttere. Nå ja, og så er der Alexander Nevzorov, ikke at jeg kender noget til hvordan hans træning foregår, men jeg synes godt nok det er facinerende at kunne så meget uden at have hovedtøj på hesten.

• #38   29. dec 2013 Jeg er sgu ikke for en eneste af dem...
    Har set mange gode ryttere, men ingen af dem er (underligt nok) i toppen af sporten...

• #39   29. dec 2013 Charlotte Dujardin er en rigtig dygtig rytter, men mine klare favoritter er Prinsesse Nathalie og Cathrine Dufour, og det vil det nok altid være, specielt Nathalie smiley

• #40   29. dec 2013
    Jeg kan godt li' Victoria Max Theurer og Augustin, selvom jeg godt ved at næsen ikke altid er hvor den skal være.

• #41   29. dec 2013 Jeg hader dressur på de høje niveuer., selfølgelig er det ikke alle der rider ligemeget rollkur, men en glad og afslappet hest, ser man sku aldrig på de niveuer. :| så har ingen favoritter...

• Kirsten P
    Kirsten P Tilmeldt:
    okt 2009

Følger: 1 Svar: 7
    #42   29. dec 2013 Louise H: "Når man kan få en "almindelig hobby-hest" til virkelig at samle sig til an afslappet piaffe, til trods for bygningsfejl og mangler, så mener jeg man er en god rytter!"

Så sandt, som det er sagt !!

• #43   29. dec 2013 Anna Kasprzak:-) Syndes bare hun rider så flot og roligt, men jeg er også spring rytter så jeg har ikke så meget styr på det smiley smiley smiley

• #44   29. dec 2013 Prinsesse Nathalie er en fantastisk rytter også! Håber at hun forsat kan blive ved med at repræsentere dk. Hun virker til virkelig at have et godt forhold til sine heste. Ser rigtig meget op til hende, for hendes flotte ridning og hendes tilgang til hestene:-) Anna Kasperzak er selvfølgelig også rigtig dygtig smiley

Kommentér på:
Hvem er verdens bedste dressurrytter? - efter jeres mening:

Annonce