{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.005 visninger | Oprettet:

Cushings hest og dårligt vejr? {{forumTopicSubject}}

Ja, det er sådan at min hoppe har cushings. Det er gået meget hårdt udover hendes pels og hun ligger generelt meget ned i boksen.

Jeg har vedhæftet et billede så I kan se hvor slemt det står til med hendes pels.

Problemet er jeg har SÅ svært ved at holde hende ren, jeg strigler og strigler og strigler men skidtet bliver bare ved med at sidde i pelsen....

Er der nogle der har nogen erfaringer som de gerne vil dele ud af?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Cushings hest og dårligt vejr?
  • #1   6. jan 2014
    Jeg tænker at der muligvis er en god chance for regneksem, fordi hesten har svært ved at blive tørt. Har ingen erfaring med Crushings heste, men måske det var en idé og klippe om vinteren - netop for at undgå regneksem?

Men at hun ligger ned hele tiden kan jeg ikke lige se hvad skulle ha' forbindelse til pelsen?

• #2   6. jan 2014 Krikken: Hun ligger ned i boksen og spiser alt halmen før, så hun når ned til det våde og derved bliver hun våd og klam på siden. s:

• #3   6. jan 2014 Hvad er det cushings? smiley

• #4   6. jan 2014
    Fordi hun ikke har noget hø? Andet strøelse e.l ?

Helena - http://www.netdyredoktor.dk/hest/sygdomsleksikon/c/cushings-syndrom.aspx
    Hesten har svært ved pelsskifte.

• #5   6. jan 2014 Hvad med så at sætte hende på spåner, eller andet hun ikke kan spise? Så undgår du jo at hun ligger oven på en masse vådt ad bad? smiley

• #7   6. jan 2014 Hvor gammel er din hest? Er den på medicin? Lige nu er det heller ikke helt nemt, når det er så fugtigt i vejret og mudder alle vegne. Hvorfor ligger hun meget ned? Har hun altid gjort det?
    Har selv en cushing hest og har lavet denne blog, hvis nogen er interesseret i at vide mere om cushing hos heste.
    HTTP://cushinghesten.blogspot.dk

• #8   6. jan 2014 Krikken og Josefine: Hun får en masse hø, og snart får vi hønet så de ikke spiser det så hurtigt. smiley Jeg er sikker på mine forældre ikke er villige til at skifte over på noget andet, for vi laver selv vores hø og halm og de vil ikke smide penge ud på det.

Limserne og Sovs: Det er også farligt for hvis de ikke kommer på medicin bliver de sløve/dvaske og i allerværste tilfælde bliver de forfangne og måske er de nødt til at blive aflivet fordi det bliver opdaget forsent.

Lisbeth H: Hun er 17 år. Hun er på medicin. Hun ligger meget ned når hun slapper af i hendes boks, men det er kun midt om natten og hun ligger aldrig ud nede på folden om vinteren.

Mange tak! Din blog vil jeg tage et nærmere kig på.

• #9   6. jan 2014 Frem med trimmer og dækken. Det er umuligt at komme i bund med den pels.

• #10   6. jan 2014 Så er der ikke andet at gøre end at strigle løs og vente på et par gøre dage smiley

• #11   6. jan 2014 Der sku stå tørre dage smiley

• #12   6. jan 2014
    Der er vist ikke anden kur end enten anden strøelse eller mere hø så bunden ikke bliver ædt - eller hurtigst muligt i et småmasket net :o).

Også holde øje med der ikke opstår regneksem - evt. få hesten ind og få den tørret ved hjælp af tæppe.

• #14   7. jan 2014 Mette: Haha, der er vidst ingen frygt for Frigg her, hun opfører sig helt normalt. smiley Hverken sløv eller andet. Hun får allerede medicin.
    Krikken: Okay tak!

Tine b: Det ville jeg gerne, men 1. hun er bange for trimmeren, så der skal først trænes med den og 2. så ved jeg ikke om jeg har råd til at købe dækken endnu. Desuden ved jeg ikke helt hvordan det med klipning og dækken foregår: nogen der kan hjælpe mig her? smiley

• #15   7. jan 2014 For det første så koster det at have hest.. man kan nemt finde et dækken til billige penge - dog vil jeg anbefale at investere i noget godt og holdbart.

Derudover er det faktisk ikke så svært med klipning og dækken.. Enten kan du skrive til Linette Christensen med Jessica herinde, hun tager ud og klipper heste, der er nervøse fx smiley også bare på med et godt tykt dækken her til vinter - selvfølgelig tyndere til foråret.

Ellers vil jeg også anbefale at du får skiftet bunden i boksen - selvom det koster lidt ekstra.

• #16   7. jan 2014 Ida & Chanel: Ja, det ved jeg udmærket godt at det gør Ida. Den behøver du ikke smide i hovedet på mig. :b Problemet er bare at mit arbejde kører om sommeren (og lidt om foråret og efteråret også) og derfor har jeg ikke særlig mange penge her om vinteren.

Min hest er bange for klipning og jeg vil gerne træne hende i det først, og det tager tid. Specielt fordi min hest er meget nervøs.

Jeg kan ikke få skiftet bunden, da mine forældre ikke er enige med mig. Vi laver selv vores halm og det er billigt, og mine forældre ser ikke at hesten lider nogen nød og derfor ser de ikke at det er nødvendigt at skifte bunden ud.
    Ja, det er skide irriterende, men sådan er det at være barn til forældre der altid har levet på 'sådan gjorde man i gamle dage'. Jeg kan plage ligeså meget jeg vil..

Jeg vil se om jeg kan få råd til at få skaffet et dækken eller to men jeg tror altså ikke det bliver før næste efterår...

• #17   7. jan 2014 Obs skal nok lige skrive at dyrlægen forventer - når vi kører på medicin - at vi kan begynde at se forandringer i pelsen til marts/august!

• #18   9. jan 2014 Så længe hun trives og pelsen " bare" er våd er der vel heller ikke noget galt i det smiley tror nu heller den vil gå med lang pels end dækken. Det må uanset hvad været rarest at hesten kan leve så naturligt som muligt. Hvis d genere den med lang pels er det en anden sag smiley

• #19   9. jan 2014 Lisbeth: Det generer hende som sådan ikke, specielt ikke når det er så koldt i vejret heldigvis. smiley

• #20   25. sep 2014 Domenique får en daglig pille (kvart pille) for det:)

Kommentér på:
Cushings hest og dårligt vejr?

Annonce