{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.539 visninger | Oprettet:

Foder til hest med EMS + Cushings {{forumTopicSubject}}

Hej søger lidt hjælp, da jeg har en hest som lider af både EMS og Cushings. Han er kun 1,2 m, så jeg kan ikke ride ham, men han longeres og gåes ture med, efter dyrlægens skema.
Dyrlægen har sagt 5-6 kg hø + en skive halm i slowfeeder net og så vitaminpiller og cushingsmedicin. MEN han vil ikke spise vitaminpillerne, ej heller hvis jeg putter lidt melassefri lucerne i. Han spiser dem gerne, hvis de er i roepiller, men jeg kan jo ikke stå og lave roepiller 3 x dagligt, da jeg arbejder fra 7 - 16:30 hverdag.
( de får mad kl 7, kl, 16, og kl 22 )
Kan i anbefale et müsliprodukt som er på minimalt stivelse og sukker? Som kan bruges til en 7 årig pony med EMS og Cushings. Han bliver rørt 4-5 timer hver uge, foruden foldtiden, men ikke hård træning.
Tak på forhånd

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Foder til hest med EMS + Cushings
  • #1   12. jan 2015 Jeg har selv en hest med cushing. Hun får pillen med en gulerod hver dag, så jeg er sikker på hun ikke sortere den fra eller spytter den ud. smiley
    Du kan evt. også proppe den i en skive rugbrød.
    Med hensyn til foder, så har jeg lige købt Healthy Fiber fra equsana, som kun har 6% stivelse og 6,5% sukker. Det er et pille produkt.
    Desuden ved jeg der er mange der fodre med Equigard fra Hippolyt. Det er ret dyrt, men det er decideret lavet til heste med EMS, Cushing og egentlig generelt til nøjsomme heste. smiley

• #2   12. jan 2015 Har hørt godt om pavo's nye plus 18 foder, har ikke selv prøvet det ds Jeg kun har ungheste smiley men har hørt godt om det og mener at jeg læste et sted at den er super til cushings heste smiley

• #3   12. jan 2015 Der er en dansk gruppe på facebook jeg selv er medlem af, som er for folk med EMS/cushing heste. Folk er enormt søde til at svare og rådgive om deres erfaringer. smiley

• #4   12. jan 2015 Du må meget gerne linke til den smiley

• #6   12. jan 2015 Jeg har også haft en pony med cushing. Hun fik Safe & Sound fra Brogaarden. Det er et produkt specielt udviklet til ponier og heste med tendens til forfangenhed og det virker rigtig godt synes jeg.

• #7   12. jan 2015
    Horselux Easy og Pavo Care 4 Life, men du kan godt fodre med bare vitaminer istedet - men tjek lige at dem du vælger ikke bare er sat sammen af korn ;o)

Der udover så få analyse på det grovfoder du giver hesten ( eller køb noget der har analyse ) - dit hø kan være fyldt med sukker også er du lige vidt, selvom du kun giver 5-6 kg.

Roepiller kan du jo opbløde en stor portion til og fordele i hans foder.

• #8   12. jan 2015 Har du prøvet med horselux vitaminer? smiley

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.676
    #9   12. jan 2015 Snak med www.foderinfo.com, hun ved alt om crushings og ems heste, og deres fodring smiley

• #10   12. jan 2015 Min pony har også Cushings og han vil heller ikke spise vitaminpillerne længere, så han får noget pulver oven i en lille smule kraftfoder af en art. Har ikke helt tjek på hvad det er, for vi var nødt til at skifte foder fordi vores lokale foderbutik lukkede og den nye har ikke det foder. Pillen får han i et æblestykke og det er nok en meget god ide, for jeg har på fornemmelsen af smagen er ret kraftig.

Men han er heller ikke så nøjsom som det lyder til at din er, så jeg er ikke nervøs så længe han ikke bliver for tyk. Er det efter at han er begyndt på medicinen at han ikke vil spise vitaminerne? Et af symptomerne er jo at de mister appetitten.

• #11   13. jan 2015 min venindes hest har cushing, og den for Sankt hippolyt´s cortiguard og equiguard. det er til heste med cushing, og den har en høj procent;-)

Kommentér på:
Foder til hest med EMS + Cushings

Annonce