{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.478 visninger | Oprettet:

Er i chok :( {{forumTopicSubject}}

Havde den værste oplevelse i dag.
Mig og Findus skulle på tur med Line og Amazing. I starten var vores største problem at det regnede, og at det var svært at ride med rygsæk, som vi havde med for vi skulle på picnic, hvor vi også skulle terrænspringe. Vi rider lidt i skoven, hvor vi så beslutter at tage en lille rundtur, hvor vi kender den første del, men lige skulle udforske den anden.

Da vi har redet på delen vi kender, skal vi ind på en lille skovsti, som er lidt svær at ride på, men ikke vanskelig. Pludselig kommer vi til nogle kæmpe træstammer, hvor vi ikke kan komme videre. Vi kan så ride lidt langs en kæmpe stor vej. Vi prøver så at komme op på vejen, men det er stejlt, så ponyerne hopper nærmest bare op, med fuld fart.

Da vi så er kommet til den anden sti rider vi lidt, indtil vi finder ud af at det er en moutainbikesti. Nå men vi skal ud, og vi rider videre ind til vil kommer til et helt tynd bro. Vi finder ud af at der er tykke træstammer under, så vi kan sagtens komme over, dog med lidt modvilje fra Findus, men han følger med, når nu Amazing tør.

Vi hopper dog af og trækker over, og videre på både mudrede og glatte stier som går stejlt op og ned. Findus får også trådt på min sko men det går. Til sidst kommer vi op at en stejl bakke, og kommer ud, og vi er så lettede.

Jeg kommer hurtigt op på Findus, men Amazings sadel er løs og gjorden kunne ikke spændes mere, så jeg holder i mod, hvilket resultere i at Line kommer op, men dog falder ned, på et par sten lige på den anden side. Hun slår hofte og arm men kommer op igen, men der er Amazing løbet lidt. Han kommer dog i skridt, og vi prøver at komme hen mod ham, Findus og jeg. Men jeg prøver at trave for at komme lidt hurtigere frem, men der vil Findus ikke være rolig mere, og han sætter frem i løb efter Amazing. Amazing bliver herre bange over at Findus løber, og sætter også i fuld galop.

Og der rider vi så. Jeg ved ikke om Line er ok, men kan ikke tænker for det går så stærkt. Jeg prøver at stoppe alt hvad jeg har lært, dreje ham, ride den anden vej, drive på men intet hjælper. Og snart rider vi på det ene ondskabsfulde efter det andet. Først ned at en stejl bakke. Så videre at en stenet sti, som ender i en virkelig stejl bakke, hvor Findus er ved at falde over stenene. Da vi kommer ned begynder jeg at skrige.

Hjæææææælp mig råber jeg, mere og mere skingert og rider forbi nogle mennesker, og er ved at ride et par gamle damer ned, som dog lige når at flytte sig pga. mit råb. Ponyerne fortsætter tror vi har redet tre km der, og skal lige til at ride op af den stejle galopbakke skoven bla. Er kendt for. Dog stopper Amazing midt på bakken for at spise, og jeg hopper hurtigt af og går stille over mod Amazing, for ved at vil prøve at flygte.

Han viser tegn til at løbe, men jeg kaster mig ud efter ham. Begge ponyerne forsøger igen at løbe. Der kommer et forælder par i fuldt løb, som har efterladt deres børn, for at hjælpe mig da de hørte mig skrige. De er meget bekymrede for ”min veninde” som de jo ikke vidste hvad der var sket siden hesten kom løbende uden rytter. Jeg prøver at forklare det, men er i chok og helt oppe og køre, og mumler bare hurtigt og uforståligt. Damen tager Amazing, og jeg Findus, og vi går sammen tilbage mod Line. Vi støder snart på Line som følges med de ældre damer.
Vi får trukket hjem dog efter en halv time med græsning for at ponyerne kan falde til ro.

Er selv i chok, over det der skete, for jeg fik mig noget at en ubehagelig oplevelse, men Line skulle finde vej gennem en skov hun ikke kendte, og hun vidste ikke om ponyerne og jeg var blevet kørt over på den store vej som lå bare en km, fra det sted vi var standset. Heldigvis var der mange søde mennesker i skoven den dag. Og ponyerne, var meget nervøse, men synes de klarede det super trods omstændighederne.

Undskyld, måtte ud med det.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Er i chok :(
  • #2   11. jan 2014 Lyder bestemt heller ikke rart. Godt der ikke skete mere smiley

• #3   11. jan 2014 puha! har været ude for noget af det samme.. dog ikke i en skov, men på en vej i feb md.. :S det er ikke sjovt.. hesten stoppede først, da han var hjemme..

• #4   11. jan 2014 Træls ! Men jeg har prøvet det der var værre. men super træls oplevelse, man bliver bange hver gang..

• #5   11. jan 2014 Simone: Hvad kunne en voksen have gjort i denne sitiuation? smiley

Vi er heldigvis alle fire ok smiley

Billede fra inden turen gik skidt.. smiley

profilbillede
  • #6   11. jan 2014 Puha en grim oplevelse! Det var godt der var andre i skoven!

• #7   11. jan 2014 Har prøvet sådanne noget mange gange! smiley (dog ikke noget der kan sammenligne dit!) smiley
    Men godt der ikke sket noget HELT forfærdeligt! smiley smiley

• #9   11. jan 2014 Puha, sikke dog en tur smiley

Jeg tror jeg var faldet af hesten hvis jeg havde fået sådan en tur som du, men godt der ikke skete mere med nogen af jer! og godt der var mennesker i skoven! smiley

Må dog erklære mig enig I at det ville intet have gjort hvis der havde været en voksen med eller ej, hvad skulle den voksne have gjort? løbet efter hesten? smiley

• #10   11. jan 2014 Har ikke for særlig lang tiden været ude for noget lign. hvor hesten bare satte i fuld galop ind mod byen hvor jeg gør alt og hesten reagere bare ikke og heller ikke på stop signalet som han har lært.. og der køre både biler og alt muligt i den by... hvor en dame også bare prøver at hjælpe dog uden held..

- hvor jeg på en måde får skylden for det.. men at det ikke er min skyld... men håber at i begge er okay og du kommer over det smiley

• #11   11. jan 2014 Line sidder nu og ser tv med mig, så tror hun er ved at komme lidt ud af chokket... smiley smiley

De er kun 13 år, om der så havde været en på 40 år, med havde det ikke gjort en forskel...

• #12   11. jan 2014 Simone synes det er et meget efterklogt svar du kommer med. De var i det mindste to, og i sådan en situation er der jo ikke meget en voksen kan gøre.
    Desuden bliver man nødt til selv og få erfaring, og man man langt fra altid have en voksen rendene i røven, for og sikre der ikke sker noget.
    Hestesporten er farlig, men man må bare lære af sine fejl.

Det er jeg ked af og høre Stine, men godt i kom sikkert ud af det. Det er altid træls og få sådan nogle oplevelser, men man må jo lære af sine fejl, hvilket jeg ved alt om. Håber du kommer dig igen hurtigt, også Line smiley Xoxo Maria<3

• #16   11. jan 2014 Puha! Har også oplevet noget lignende med min første pony.. Hun for igennem skoven med mig siddende på ryggen og lige ud imod en stor vej (den går direkte til Odense, så der kører mange biler) og jeg kunne se vi ville blive kørt ned af enten en rød bil eller en hvid varevogn (sjovt som man kan huske sådan noget :b). Nå men få meter inden vi nåede vejen måtte jeg ta den tunge beslutning at hoppe af og overlade min ven til sig selv.. Heldigvis havde begge biler set os og nåede lige at stoppe før hun blev ramt, men sikken forskrækkelse jeg fik.. Troede det blev min sidste ridetur på hende.. Det blev det så også, da hun gled på vejen og væltede rundt og begyndte at halte derefter. Det viste sig hun havde gigt og at denne omgang havde gjort smerterne uudholdelige for hende, så det endte desværre med aflivning alligevel smiley

• #18   11. jan 2014 Isheste: Jeg travede stille og roligt hen, og han blev ikke bange der. Han blev bange da MIN hest fik nok, og løb lige ind i numsen på ham?

• #20   11. jan 2014 Noget jeg undre mig over er, at der bliver redet i skoven med LØS gjord, selvom man godt ved, at gjorden er løs. Det er jo .. undskyld mig.. møg dumt? Man springer altså heller ikke med løs gjord, som jeg kan læse, at I havde tænkt jer.....

Sorry to say, men har virkelig ikke særlig meget ondt af jer, da det kunne være forhindret.
    Ja det er da en skræmmende oplevelse, men den kunne med lethed være blevet forhindret.

• #21   11. jan 2014 Uglen: Gjorden var spændt rigtig meget, den kunne bare ikke klare at man trådte i bøjlen? Det er meget normalt? Hun prøvede at spænde den mere, men kunne ikke?

Vi kunne ikke på nogen måde havde forhindret det der skete. Jo, hun kunne have steget op først? Men vi kan ikke se sådanne ting i fremtiden, vi kunne ikke vide hun ville falde af, eller at pony ville løbe? Og nej, hun kunne ikke få gjorden spændt mere? NÆSTE GANG hopper hun op først, men det kunne vi ikke have forudset før....

• #22   11. jan 2014 Det er dælme ikke meget normalt, at den ikke kan holde til, at man træder i stigbøjlen. Det er faktisk slet ikke normalt, for det kan skade hestens ryg rigtig meget, at sadlen kurer rundt.
    Nu citérer jeg lige hvad du skrev; "sadel er løs og gjorden kunne ikke spændes mere."
    En løs sadel = man tager ikke i skoven. Man bør overveje at få fat i en ny gjord, så det ikke sker igen.

Det er skam ikke negativt ment, men enhver "idiot" kan tænke sig frem til, at man ikke rider i skoven OG vil springe, når sadlen ikke er helt stabil.

• #23   11. jan 2014 Du forstår det ikke.. Well, well, vi ved hvad vi laver, så vi misforstår vel bare hinanden...

• #24   11. jan 2014 Jeg misforstår dig skam ikke..
    Du skriver, at det er normalt, at en sadel + gjord ikke kan holde til, at man træder op i stigbøjlen? Det er ikke så svært at forstå. Dertil svarer jeg jo så, at det ikke er normalt..

Din veninde bør altså skaffe sig en ny og kortere gjord, så sadlen også kommer til at ligge ordenligt.

• #25   11. jan 2014 Jaja, gider ikke diskutere, når du ikke forstår hvad jeg mener! smiley

Kommentér på:
Er i chok :(

Annonce