{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.872 visninger | Oprettet:

Anonym A
Anonym A
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

Efter operation for stramme knæbånd {{forumTopicSubject}}

Jeg står i en situation med en hest der skal opereres for stramme knæbånd i begge knæ. Derfor vil jeg høre hvad andre har af erfaringer.

Hvordan forløbet er efter, altså genoptræning. Om der er nogle der her oplevet problemer efterfølgende, eller om det hele bare gik som det skulle.
Hvordan det har været i det lange løb, altså når hesten bliver ældre, om det gør at benene ikke kan holde så længe.
Hvordan med forsikring af en hest der er opereret (kontakter selvfølgelig også forsikringsselvskabet). Hvordan med hestens værdi, falder den bare fordi den har fået den operation eller ændre det ikke noget.

Jeg håber der er nogle der kan give mig lidt indsigt i de spørgsmål jeg har.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Efter operation for stramme knæbånd
  • #1   14. jan 2014 Lyder spændende.
    Har ingen erfaring med det, men vil du ikke fortælle mere om det?
    Hvad er den konkrete diagnose? Hvilke ledbånd er det? Hvilke gener/symptomer har heste? Hvad har du prøvet af behandlingsformer indtil videre? (undskyld min nysgerrighed, men er fysioterapeut, så det ligger i min natur smiley )

• Anonym A
    Anonym A Tilmeldt:
    jan 2014

#2   15. jan 2014 Equus Academicus: Symptomer som hesten har er at den rykker i bagbenene for at kunne bøje dem, det er desværre svært at forklare, men meget tydligt at se. Det har i perioder været for hvert skridt hesten skulle tage og i andre perioder kun været efter den havde stået stille (altså under strigling eller liggende). Der er prøvet bakketræning, træning med bomme på jorden eller lidt hævet og så er der prøvet bagsko med kiler. Det hele hjalp i første omgang, men det begyndte desværre igen, derfor mener dyrlægen at operation er det bedste.

• Anonym A
    Anonym A Tilmeldt:
    jan 2014

#3   17. jan 2014 Er der virkelig ikke nogle der har heste der har fået foretaget denne operation?

• #4   17. jan 2014 Jo jeg har. Først vil jeg sige du kan læse på min haflingers profil.
    Min vallak kunne ikke tage et skridt uden hans knæ låste. Altså når han trådte frme på det ene bagben så låste det andet og han trak benene efter sig. Det er rigtig ubehageligt at se på. Men har læst en artikel efterfølgene at trænig op og ned af bakker i alle tempoer kan hjælpe og derved trænes væk.
    MEN sørg for at de kun operere et ben ad gangen!!!! Jeg var så uheldig at højgård hestehospital tænkte på penge ( jeg kom med min "billige pony) og derfor skulle det bare gøres hurtigt. Hvilket resulterede i at de opererede begge ben på en gang. Så hesten ikke kunne stå op efter operationen smiley vi var igennem 4 genoptræningsforløb og måtte til sidst aflive ham pga konstante smerter smiley
    Men det er en hård kamp med genoptræningen. Min unghest på 3 år skulle stå 3 uger i boks smiley og derefter skridt ture på 10 min en uge. Og så øge med 5 min for hver uge. Og så kan man begynde med syge fold osv.
    Men er sikker på det kan lykkes hvis bare de kun laver et ben ad gangen.

Skriv endelig en opdatering på hvordan det går.

• #5   17. jan 2014 Men tab endelig ikke modet pga min uheldige oplevelse. Men ville bare fortælle hvad vi var igennem med min hest.

Vi havde forresten både massør og han var i vandtræning ifb med genoptræningen. Men det hjalp ikke han haltede konstant efter operationen. Og han levede af medicin til sidst for at holde ham smertefri. Han blev 4,5 år gammel smiley

• Anonym A
    Anonym A Tilmeldt:
    jan 2014

#6   18. jan 2014 Puha sikker en oplevelse smiley Min har heldigvis aldrig låst som din gjorde, så han har det ikke i lige så slem en grad. Vi har også været igennem bakketræning.

Kommentér på:
Efter operation for stramme knæbånd

Annonce