Efter operation for stramme knæbånd {{forumTopicSubject}}
Jeg står i en situation med en hest der skal opereres for stramme knæbånd i begge knæ. Derfor vil jeg høre hvad andre har af erfaringer.
Hvordan forløbet er efter, altså genoptræning. Om der er nogle der her oplevet problemer efterfølgende, eller om det hele bare gik som det skulle.
Hvordan det har været i det lange løb, altså når hesten bliver ældre, om det gør at benene ikke kan holde så længe.
Hvordan med forsikring af en hest der er opereret (kontakter selvfølgelig også forsikringsselvskabet). Hvordan med hestens værdi, falder den bare fordi den har fået den operation eller ændre det ikke noget.
Jeg håber der er nogle der kan give mig lidt indsigt i de spørgsmål jeg har.
jan 2005
Følger: 39 Følgere: 36 Heste: 2 Emner: 91 Svar: 2.100
Har ingen erfaring med det, men vil du ikke fortælle mere om det?
Hvad er den konkrete diagnose? Hvilke ledbånd er det? Hvilke gener/symptomer har heste? Hvad har du prøvet af behandlingsformer indtil videre? (undskyld min nysgerrighed, men er fysioterapeut, så det ligger i min natur
jan 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
jan 2014
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 191 Heste: 9 Emner: 53 Svar: 425
Min vallak kunne ikke tage et skridt uden hans knæ låste. Altså når han trådte frme på det ene bagben så låste det andet og han trak benene efter sig. Det er rigtig ubehageligt at se på. Men har læst en artikel efterfølgene at trænig op og ned af bakker i alle tempoer kan hjælpe og derved trænes væk.
MEN sørg for at de kun operere et ben ad gangen!!!! Jeg var så uheldig at højgård hestehospital tænkte på penge ( jeg kom med min "billige pony) og derfor skulle det bare gøres hurtigt. Hvilket resulterede i at de opererede begge ben på en gang. Så hesten ikke kunne stå op efter operationen
Men det er en hård kamp med genoptræningen. Min unghest på 3 år skulle stå 3 uger i boks
Men er sikker på det kan lykkes hvis bare de kun laver et ben ad gangen.
Skriv endelig en opdatering på hvordan det går.
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 191 Heste: 9 Emner: 53 Svar: 425
Vi havde forresten både massør og han var i vandtræning ifb med genoptræningen. Men det hjalp ikke han haltede konstant efter operationen. Og han levede af medicin til sidst for at holde ham smertefri. Han blev 4,5 år gammel
jan 2014
Efter operation for stramme knæbånd