{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
921 visninger | Oprettet:

Genoptræning efter operation {{forumTopicSubject}}

Min hest gennemgik en operation for et brækket bagben, d.22/10 og har i alt stået stille 4 måneder.

Jer der har haft hest igennem et genoptræningsforløb, hvor længe gik der før hesten var i fuld arbejde igen?
Hvilken skade havde hesten og hvor længe stod den, inden genoptræning startes?

Jeg er lige begyndt at skridte på min.
25 min på fast underlag dagligt. Øger en smule i næste uge smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Genoptræning efter operation
  • #1   7. jan 2015 Det kommer jo meget an på skaden og hvor lang tid de står. Når hesten har stået stille i 4 mdr. ville jeg ikke regne med at kunne komme op på fuld træning igen før 3-4 mdr. Og op til over et halvt år før tilsvarende muskelmasse er opbygget igen smiley

• #2   7. jan 2015 Min hest havde samme skade som din, brækket griffelben. Skaden skete i slut feb. I juni blev hesten opereret ( de var længe i tvivl om det selv ville gro sammen, så derfor den lange tid). Hesten stod på sygefold i 8 uger. Derefter 4 uger på alm fold med rolig ven. I august blev hesten godkendt til genoptræning. I start dec var genoptræning færdig. I slut dec begyndte jeg på undervisning igen, dog med forbehold. Vi rider næsten helt normalt nu, men mangler selvfølgelig stadig muskler, kondition og at få styrket sener mm.

• Hopsi :-)
    Hopsi :-) Tilmeldt:
    nov 2014

Følger: 1 Følgere: 2 Svar: 140
    #3   7. jan 2015 Jeg syntes 25 minutter er MEGET når det er opstart? smiley
    Jeg vil bestemt ikke skridte mere end 10 minutter første gang på fast underlag hvis hesten har gået på sygefold eller stået i boks i alt den tid.

Har haft en skadet i 7 måneder og den kom desværre aldrig ordenligt igang selvom vi prøvede genoptræning flere gange.. det var en korsledsskade smiley

• #4   7. jan 2015 Jeg startede også ud med skridt i 30 min på hårdt underlag. Men min hest havde også gået på fold mange timer hver dag inden. Indenfor den første måned måtte jeg langsomt øge til 60 min.

• #5   7. jan 2015 Hesten har gået på fold dagligt i 6-10 timer, de sidste to mdr smiley

• #6   7. jan 2015 Forløbet har indtil videre været:
    Boksro i 14 dage efter operation.
    Fold 6-10 timer dagligt i 2 måneder.
    Opstart skridt på fast bund 20-25 min.

• #7   8. jan 2015 Det lyder meget som min opstart også. Dog gik min hest på fold i flere timer dagligt, men det var også sommer. Held og lykke med genoptræningen.

Kommentér på:
Genoptræning efter operation

Annonce