{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
892 visninger | Oprettet:

Overgang fra pony til hest {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg er interesseret i at høre hvad andre har gjort da de gik fra pony til hest, så jeg det ville glæde hvis i vil besvare følgende smiley

Hvilket niveau red du som ponyrytter? (og var det spring, dressureller..?

Hvilken type pony havde du. (alder, fordele/ulemper og lignende).

Hvilken type hest købte du og hvorfor? (igen alder, erfaring og lignende).

Hvad gik hesten af klasser da du købte den og hvad var dit mål med den?

Mvh.
Nathalie

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Overgang fra pony til hest
  • #1   27. jan 2014 Jeg skiftede foralvor da jeg var 11-12 år ca. Jeg red 2'er pony, rigtig rideskole pony type, lidt sløv, fyldt med numre og lettere sær, godt op i årene (26-30 år men blev ikke brugt af andre end mig og en enkelt nybegynder) Hesten jeg skiftede til aner jeg ikke hvor gammel var, den var mere frisk og skulle virkelig sættes på plads de første gange. Hesten var omkring 160+ Jeg red kun dressur undervisning engang om ugen dengang så lige med hvordan og hvorledes jeg red var det altså meget useriøst. men jeg red den hest som jeg red ponyen. Og jeg har ikke redet pony fast siden kun taget en kort tur hist og her.

• #2   27. jan 2014
    Hvilket niveau red du som ponyrytter? (og var det spring, dressureller..? Dressur LA-3

Hvilken type pony havde du. (alder, fordele/ulemper og lignende).En kraftig blanding af gadekryds smiley .

Hvilken type hest købte du og hvorfor? (igen alder, erfaring og lignende). En Anglo-Araber / Fuldblod - en fin fin hest, med nogle gode gangarter , gik La dressur og købte hende som 9 års , solgte hende som 15 års smiley .

Hvad gik hesten af klasser da du købte den og hvad var dit mål med den? ^^ smiley

• #3   27. jan 2014 Jeg red en kat 1'er pony i military og jagter smiley
    Han er en bestemt ældre herre som skal overtales og have støtte. han er 14 år smiley (har ham stadig selvom jeg havde sidste ponyår i 2012)
    Jeg købte en 3års rå DV, springafstamning. Han var ikke tilredet smiley

Selvom jeg var uerfaren, valgte jeg selv at ville forme min hest. Min hest er sådan en dejlig lille gimpe, jeg kan kun elske ham, selvom han var unghest og ikke så rutineret i det smiley Det er 2 år siden jeg købte ham, 1 og 3 måneder siden han blev tilredet og han går stabilt i holdning, vi er lige begyndt at spring og vi har haft undervisning i 1 år nu smiley
    Selvom han ikke kan gå LC i hverken spring eller dressur helt endnu, har jeg aldrig fortrudt mit valg, selvom det var en svær overgang smiley

• #4   27. jan 2014 Hvilket niveau red du som ponyrytter? (og var det spring, dressureller..?)
    Red ikke så mange stævner, men omkring LB i dressur

Min første pony var 7, og en lille blandingsony. Ingen stævner. Så lånte jeg Hobit, der var 7, en meget følsom pony, ikke særlig nem. Vi red LB. Og så red jeg lidt en unghest, startede en enkelt LC. Red også lidt store heste.

Jeg købte en lille oldenborg-blanding (ca 160), 11 år gammel, efter sigende rolig og godt redet. Viste sig at have en del problemer (seperationsangst, uvaner osv.).

Vi har ikke startet stævner, da jeg har mistet lysten. Planen var at komme op og starte omkring LA dressur.

• #5   27. jan 2014 Hvilket niveau red du som ponyrytter? (og var det spring, dressureller..?
    - Jagtridning smiley

- 12-13 årig araber/welsh blanding, på 123cm i stg. MEGET rolig især på ridebane, dog glad for at løbe om kap med andre.

- 9 årig DV/Holstener/oldenborg blanding, på ca 158 cm i stg. som var næsten modsat min pony: hele tiden oppe og kører, nervøs og spændte op, den kunne næsten ikke skridte normalt, men trippede og små hoppede hele tiden.

- Intet, at bruge den til lidt dressur/spring stævner men primært jagtridning.

• #6   27. jan 2014 Jeg er 22, og er først ved at prøve et skift nu smiley dog har jeg redet mange heste gennem tiden, min første part da jeg var 12, var 172 smiley

Nu er jeg Jagtrytter på min pony, og prøver at finde en hest at fortsætte på, ponyen skal dog sælges først smiley

• #7   27. jan 2014 Jeg syntes ikke at overgangen var særlig svær. Mens jeg red Hobit (ca 135) red jeg også en bred/kraftig haflinger unghest (ca 148-150) og en større arbejdshest (ca 160-165).

Inden jeg købte Jolly, red jeg også nogle andre heste af samme størrelse og type, i forskellig alder og niveau. Så jeg var vant til det. Det var lidt mærkeligt de første par gange jeg red en stor hest (arbejdshesten), men jeg fik god undervisning og masser af hjælp, hvilket jeg synes er det vigtigste i sådan en situation. :o)

• #8   27. jan 2014 Hvilket niveau red du som ponyrytter? (og var det spring, dressureller..?
    Red springning og nåede at ride nogen få La'er samt jeg red en del jagter hvor jeg nåede at ride en enkel jydsk jagt på pony smiley

hun var 13 da jeg solgte hende
    Hun var halv traver = kæmpe ulempe i dressuren samt man skal være meget rolig og tålmodig da hun var ret hidsig så det krævede meget træning og langvarrig træning at hun stolede på mig til at hun turde hoppe smiley

Holstener 175 kæmpe fyr 11 år

Købte en rutineret herre som kunne hjælpe mig godt videre. Han er en smule for stor til mig, da jeg er lille og han er kæmpe stor også i bygningen og jeg er meget lille. SÅ det er en ulumpe for mig. Men han er en rigtig god dreng der hopper hver gang og hjælper rigtig meget. + han er sjov at ride i det daglige dressur arbejde. Han giver altid en god tur smiley

Han har gået 125 smiley
    hmm jeg vil gerne ride La'er og måske Mb'er men jeg er ikke så modig hvad angår højderne såååh nu må vi se. Vil gerne prøve at ride de små M klasser i dressur smiley

• #9   27. jan 2014 Jeg synes overgangen var virkelig svær og er stadig rigtig svær smiley

• #10   27. jan 2014 Men det kan selvfølgelig godt være at jeg synes overgangen var 'nem' idet jeg havde pony på samme tid som hest og stadig har smiley

• #11   27. jan 2014 Hvilket niveau red du som ponyrytter? (og var det spring, dressureller..?
    - Sprang LA og red en enkelt LB i dressur, hæhæ.

- Jeg havde en ordentlig omgang gadekryds. Hæh, fantastisk pony! Han var 17, da jeg fik ham som 10-årig, og blev aflivet som 26-årig. Der var jeg 19, så jeg har været forholdsvis "gammel" før jeg fik hest.

- Jeg købte en DV. Jeg ville egentlig hellere have haft en pony, men der var bare et eller andet over ham her, så ham var jeg ude at se, og det skulle være ham. smiley
    Han var dengang 8 år.

- Han havde gået lidt LA1 i dressur og sprunget sammenlagt 3 måneder eller sådan noget, og startet et par enkelte LC'er.
    Mit mål er at starte LA i både spring og dressur og noget CNC90 i military. Mine mål er ikke ret høje, men da jeg er under uddannelse og kun har SU, så er det begrænset, hvad man kan komme til.. Men vi springer pt. LB* og LB**, og vi har allerede redet LA i dressur, så dét mål er nået. Nu har jeg så sat nye på ham. (Dressur synes vi begge er ret så kedeligt).

• #13   27. jan 2014 Selvom jeg har et år tilbage på pony, er jeg skiftet til hest nu, da min pony blev aflivet i septemper sidste år.

Jeg har først lige fået købt min nye hest.

Hvilket niveau red du som ponyrytter? (og var det spring, dressureller..?): Jeg red La4 på C-niveau, dressur

Hvilken type pony havde du. (alder, fordele/ulemper og lignende). Jeg havde en connemarepony på 18 år, den eneste ulempe var klart hendes alder, som gjorde at hun blev aflivet, pga. hendes ben ikke kunne mere. En klar fordel var at hun var landsstævnepony, og gik alle ponyøvelser da jeg fik hende, så hun har lært mig alt hvad jeg kan i dag.

Hvilken type hest købte du og hvorfor? (igen alder, erfaring og lignende). Jeg har lige købt en 5 års (fylder 6 til juni) Tysk Oldenburger. Meningen var faktisk at jeg skulle have en, der var lidt mere uddannet end han er, men det var bare kærlighed ved første blik, og så er bare altid så glad og elsker at arbejde.

Hvad gik hesten af klasser da du købte den og hvad var dit mål med den? Jeg har kun haft ham i 6 dage, og lige pt. er han på La niveau, og målet med ham er at uddanne ham mere og mere, og så se hvor det kan føre hen, også er det jo selvfølgelig også målet, at blive ved med at holde ham glad og rask smiley

• #15   27. jan 2014 som ponyrytter red jeg LA2 dressur og LA** i spring. Jeg havde en 2'er pony på 140 som var meget rolig, hun var 10 mener jeg:P
    jeg fik blev sidste år for gammel, og købte hest i stedet, jeg faldt for en lille hest (160 er meget lav) den er 8 år, og har gået LB spring og ingenting i dressur. den er rimelig fremad gående så det er en stor farandring men er meget glad for det smiley

Kommentér på:
Overgang fra pony til hest

Annonce