{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.587 visninger | Oprettet:

Overgang fra pony til hest :) {{forumTopicSubject}}

Hej alle smiley
Jeg er en pige på 15 år, og skal forhåbentligt snart have min første hest. Jeg har p.t. halvpart på en pony og har aldrig redet stor hest før.
Jeg må kun få en hest da jeg snart når aldersgrænsen, men har hørt meget om at det er meget anderledes at ride hest da den er større og stærkere..
Men ville egentligt bare høre om der er nogle der har lidt af faring med overgang fra pony til hest smiley
Tak på forhånd smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Overgang fra pony til hest :)
  • #1   16. mar 2013 Tja jeg har stadig ikke lært det med hest i stedet for pony..

• #2   16. mar 2013 Synes overhovedet ikke der er slemt, men nu har jeg også altid redet på hest, dog i perioder kun pony, men ja, det er ikke så slemt smiley Kan dog huske da jeg kom fra Kurt (se profil, han er shetlænder på 103) til Prins (se profil, han er DV/pony blanding på 156), og synes self. det var noget anderledes, men egentligt ikke så slemt smiley

Men ja, som DD skriver, jeg har heller ikke lært det med pony endnu smiley Faldt for aldersgrænsen sidste år, og rider mere pony end hest smiley

• #3   16. mar 2013 Mange tak for svar smiley

• #5   16. mar 2013 Er 13år og fik min hoppe på 165cm for 7,5måneder siden, gik fra 3er pony havde aldrig bare sprunget 10cm på hest så det var lidt et sats men syntes det går okay:)
    Hilsen springrytter

profilbillede
  • #7   16. mar 2013 nogle heste er svære at sidde på, men der er også andre, som er ligesom ponyer,
    men stærkere synes jeg ikke de er smiley

synes det sværeste ved at skifte til hest er højden, jeg har skide svært ved at svinge mig i sadlen på de heste der er 172 -178 men nu er jeg også kun selv 155 smiley heldigvis er de fleste af hestene søde og stå stille smiley

• #8   16. mar 2013 Tusind tak for svar alle sammen smiley Tager alle jeres ord til mig smiley

• #9   16. mar 2013 Find en lille hest ville jeg råde til! smiley
    Det er meget anderledes! en helt anden gang og bevægelse og man skal også tage højde for et par andre ting.. efter et par uger har man vendet sig til det.. smiley

• #10   16. mar 2013 det kommer an på rytteren. har en veninde der er og bliver ponyrytter, hun kan slet ikke følge med hesten gang da den er meget stor og dressur tonet smiley
    - jeg har altid redet hest, men det har været en lille hest, og jeg kan stadig tydelig mærke forskel når jeg har redet på en af de små også kommer op på de store. Men egentlig er det tilpasning, og tålmodighed smiley

• #11   16. mar 2013 Tak for rådet :)Hvilken højde? smiley

• #12   16. mar 2013 Jeg synes det var fantastisk, har altid heller ville ride hest end pony, der var kun en eneste pony som jeg nød og hun havde mere hestegang end pony gang..
    Så jeg elskede det..

Jeg har en til at prøve min vallak pt. hun er pony rytter og havde aldrig rigtig redet hest, og var meget nervøs for at det var svært, osv osv osv..

MEN det viste sig at hun nød det, og hun elsker at ride min vallak, og som det ser ud nu er kemien der til at hun måske bliver hans nye låner..
    Hun var utryg ved at skulle op på hest men efter at have redet min er hun det ikke længere og glæder sig egentlig bare..

Tja jeg elsker heste, ponyer er slet ikke noget for mig.. elsker den bløde lækre gang de fleste heste har, hader pony gangen, den er slet ikke til at nyde tihi smiley

• #13   16. mar 2013 Det er jeg glad for at du skriver smiley Nu er jeg allerede lidt roligere smiley

• #14   16. mar 2013 Tihi du skal bare finde den rette til dig, og ja jeg er en af dem der foretrækker hest frem for pony..
    Jeg er klart fortaler for hest tihi smiley

Og som flere siger, ofte har heste et roligere temp, men de findes bestemt også i den hidsige ende..
    Så ligesom ved ponyer findes der alt inden for heste også..

Så hvis du bare er til ponygangen jamen så find en hest med det, tro mig de findes..
    Falder du for den lækre heste gang som jeg er faldet for, så findes også de..
    Der er noget til en hver smag, også til dig smiley

• #16   16. mar 2013 Aaarh Bettemus - gangen er nu også noget anderledes. Gangmæssigt foretrækker jeg klart hest smiley

• #17   16. mar 2013 Der er også stor, stor forskel på temperament og sind. Heste er ofte roligere i sindet og langsommere i bevægelserne, da der både er flere kilo, men de har også en større venderadius. Selvfølgelig er der hurtige og smidige heste, men taler sådan lidt mere generelt smiley
    Tror det de fleste ponyryttere har svært ved, er, at de skal væk fra det der "ponyridning". Jeg skulle selv vænnes fra at lave "ponyvendinger" og så bare det at ride med en noget større gang, længere hals og sæt det der nu følger med smiley

• #18   16. mar 2013 Tak for de gode ord smiley

• #20   16. mar 2013 Jeg lære det aldrig og det er 4 1/2 år siden jeg er falder for grænsen, jeg har valgt at sælge min hest og vil så have en pony (fjordhest) i stedet for, det var ikke så meget gang og størrelse men mest af alt temperament , der har gjort at jeg vælger at købe pony igen smiley

• #21   16. mar 2013 Er så heldig at have mulighed for både at ride mit sidste ponyår færdig, samt ride hest. Jeg begyndte allerede at ride hesten sidste år omkring februar og i starten var det lidt svært, da den tager meget større skridt og så videre. Og havde rigtig svært ved at lave nedsidning i starten, men det gik hurtigt over. Hun har været fantastisk sød til at hjælpe mig og uden tvivl en fantastisk "overgangs hest". Rider stadig både pony og hest(når hesten ikke lige er skadet) og er rigtig glad for at ride begge dele. Men jo det er da lidt anderledes at ride hest, men der er bestemt også mange gode ting ved det smiley

• #22   16. mar 2013 Tak for svar smiley

• #23   16. mar 2013 Har selv pony, og skal selv skifte over til hest nu snart. Låner mit opstaldningssteds hest en gang i mellem, men er faktisk ikke tryk ved højden på den.

• #24   16. mar 2013 Har lige et ekstra lille spørgsmål: Jeg er 162 cm høj og jeg er mest springrytter så jeg vil gerne have en lidt høj hest, men hvor høj???? smiley

• #25   16. mar 2013 5-10cm, fra din højde plejer man at sige, så mellem 152-172cm er en ideel højde for dig

• #26   16. mar 2013 Tusind tak smiley

• #28   16. mar 2013 Vil give Maria C ret. Jeg ligger personligt meget vægt på, at en ekvipage harmonerer. Og du kan sagtens passe sammen med en fin, let hest på 172 smiley det er mere uharmonisk, hvis det er en "kraftig" hest på 172 f.eks., men det vil sandsynligvis også blie en sværere oergang for dig, hvis du går ud og finder en høj hest. Så der er jo flere ting man kan se på, som skal spille sammen - det vigtigste er dig, at I harmonerer.

• #29   16. mar 2013 Tak for svar smiley

Kommentér på:
Overgang fra pony til hest :)

Annonce