{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
700 visninger | Oprettet:

Overgang fra pony til hest? {{forumTopicSubject}}

Til jer der før har redet pony, men nu rider hest har jeg et spørgsmål, hvordan synes I overgangen fra pony til hest var? Altså var det nemt eller udfordrende eller hvordan?

Jeg er selv lige begyndt at ride hest, eller tre-fire år på pony, og en af mine meget dygtige hestekyndige bekendte fortalte mig (fordi jeg ville have hendes råd om jeg skulle få undervisning på hest før jeg begyndte at få part på en) at det var en KÆMPE overgang, der var så meget andet teknik, og selvom man måske kan det hele på pony, kan man starte nærmest på ny, helt teknisk, på hest...
Min nye underviser mener så det modsatte, at der ikke er så stor forskel, og det man kan på pony kan man ret nemt overføre til hest smiley
Nu kan jeg ikke selv sige så meget til det da jeg lige er begyndt at få undervisning, men ville da gerne høre jeres egne meninger/erfaringer fra det?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Overgang fra pony til hest?
  • #1   6. jun 2009 ja, gangarterne, der gik i hvert fald lidt tid, iden jeg kunne sidde ordentlig til i sadelen, uden at flyve smiley ..
    men ellers.. jam jeg kan os bedre lide at ride hest end pony smiley .

• #3   6. jun 2009 Team FIRK - hvad mener du med at man skal have meget mere om hesten?

• #4   6. jun 2009 Jeg er selv i gang med overgangen.
    Jeg tror det kommer an på hvilket hest man kommer op på.
    Jeg rider to heste, hvor den ene er SÅ nem at ride, mens den anden virkelig er svær.
    Så det kommer an på hesten man kommer op på (:

• #5   6. jun 2009 jeg kom fra en rolig pony til en lidt tændt rød Dv hoppe - så omvæltningen var rigtig stor for mig - det tog også os 12 måneder at 'finde hinanden' - det har hekt klart gjort mig til en langt bedre rytter at komme på hest som 13 åring - og kan ride de fleste ponyer langt bedre nu hvor jeg har redet hest i 2 - 3 år

• #7   6. jun 2009 Team FIRK - ah okay smiley har aldrig sprunget på en hest, men det skal da prøves - selvom jeg er lidt nervøs for det :b men skal da prøves smiley

• #8   6. jun 2009 Jeg red engang pony på Plet (profil)... men så fandt vi ud af at hun var hest. det var svært at hamle op med gangarterne, men nu kører det fint smiley er glad for at ride hest smiley Det er mere seriøst på en måde smiley

• #9   6. jun 2009 jeg har en hest som skal rides som pony.
    så der ikke den støre forskeld han er stærkere.

• #10   6. jun 2009 Team skonhøj - hvad mener du med det?

• #11   6. jun 2009 Jeg syns ikke der er den store forskel. :o)

• #12   6. jun 2009 Da jeg stadig red pony, red jeg engang imellem på min træners hest - som var en kraftig arbejdshest, så jeg var lidt vant til det. Inden jeg så fik min egen hest, hjalp jeg min træner med hendes nye heste, og red dem i nogle mdr. inden jeg fik min egen. Jo, det var da en stor omvæltning og jeg føler mig stadig lidt højt til vejrs, selvom hun kun er omkring 165. smiley

Synes også det er underligt at der pludselig er så meget hest under én. Før var jeg vandt til en lille spinkel 2'er og en lidt kraftigere 1'er, så det er underligt at komme op på en hest, og så føle at der er meget mere under én smiley Og det kræver lidt mere, altså man skal have lidt mere fat med benene, for det er som om at de ikke reagerer helt så hurtigt som ponyer smiley

Men ellers har jeg det fint med det smiley Synes så ikke gangarterne var så besværlige, da jeg har redet en 1'er pony med heste-bevægelser xD

Kommentér på:
Overgang fra pony til hest?

Annonce