{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.194 visninger | Oprettet:

Dyrlæge, kiropraktor eller what to do? {{forumTopicSubject}}

Hej HG.
Sagen er den at jeg sendte min hoppe i tilridning her den 1 januar. Da der så var gået en uge og hun kun havde været i longe, fik jeg en SMS at min hest var halt. Jeg valgte at køre derhen, men kunne ikke se at min hest var halt, overhovedet. Det så derimod ud som om at hun trådte længere ind under sig med det ene bagben end med det andet. Men ikke meget. Men halt var hun ikke. Det skal lige siges at min hoppe har hanetrit i mild grad. Jeg valgte så for en sikkerheds skyld at få dyrlægen ud, han kom så i onsdags og lavede bøjeprøve som hun ikke reagerede på, han synes hun stod pænt på sine ben og så umiddelbart ikke skæv ud, men han synes hun så en lille lille smule halt ud. Om det var mekanisk kunne han ikke udelukke, hendes måde at gå på. Måske på grund af hanetrit. Men inden han gik, fik jeg noget smertestillende til hende som hun skulle have i 5 dage samtidig med boksro. I morgen skal jeg så have hende i longe igen for at se hvordan hun går rundt. Hvis det nu er det samme igen, hvad ville i så gøre? Han anbefalede at få lagt blokader i benet, og så senere røntgen. Hvad ville i gøre? Jeg mener bare når hun ikke reagerede på bøjeprøven, og benet er hverken tykt, varmt eller ømt. Kan det komme andetsteds fra? Så jeg måske skal have fat i kiropraktor eller massør.
Håber på noget hjælp.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dyrlæge, kiropraktor eller what to do?
  • #1   28. jan 2014 Jeg kan desværre ikke gøre mig klog på, hvad der kan være galt, men jeg vil helt klart anbefale dig at få en Kranio Sakral Terapeut ud og kigge på hende smiley

• #2   28. jan 2014 Min har 3 mus i bagbene, som giver hende kroniske smerter. Bøjeprøve reagerer hun ikke på, men med en blokade var der en ændring i hendes gang. Så jeg synes at blokade og røntgen lyder som en god idé.. smiley

• #3   28. jan 2014 Når det er så ung en hest ville jeg få lavet rønken, så der ikke nåede der overrasker om 6 mdr og mange penge smidt efter tilridnig:) hvis rønken ikke viser nåede vil jeg smide kiopraktor på smiley og massør smiley måske er den øm i senerne efter at være kommet så voldsomt igang ? Hvor meget for arbejde har du haft gjord inden for at gøre senerne klar?

• #4   28. jan 2014 jeg kender en hest der gjorde det samme og den kørte de til kioprakter, ved dog ikke hvor meget det hjalp ( den var også skæv andre steder)..en af mine andre veninder havde en tandlæge ude til sin hest fra sverige, hun sagde at hvis der var noget i munden kunne det godt gå i benene. dog har jeg selv ingen erfaringer med det, og skal ikke gøre mig klog på noget af det, så det er kun forslag. smiley kender flere der har været glade for kraio sakral terapeut. smiley
    Min egen står pt skadet, den begyndte at stejle og bukke helt vildt under rytter, men havde fået et stort eftersyn af doktor dyr, og taget røngten af ben, fået tjekket sadel og fået massør. Kaldte vi dyrelægen ud igen og det viste sig den havde noget med ledbåndene, det var yderst svært at se (kan ikke ses på bøjeprøven) og du kan se det på den måde de går og reagere på. ( min ville gerne springe på ligeudretninger, ellers var den ikke til at ride på) og den får nogle chokvew (tror det er sådan det staves ?? ) behandlinger og ringsko på og det hjælper. igen bare et forslag smiley håber du finder ud af noget din kære hest ! smiley

• #5   28. jan 2014 Jeg ville også få taget de røntgenbilleder - og derefter få fat i en hestefysioterapeut, hvis billederne ikke viser noget. Det kan sagtens komme fra et sted længere oppe i lænden - f.eks. er hoften eller korsleddet ofte synderen, når der er stivhed eller utaktethed på den ene volte. Det skal sættes på plads, og det er både nemt og hurtigt at gøre. Men der kan være mange årsager, så få udelukket mus og lignende nu, hvor du har gang i en dyrlæge.

• #6   28. jan 2014 jeg ville få lagt blokader og taget røntgen billeder som det første.

• #7   28. jan 2014 Røngten og blokader.... Gerne af dyrlæge der også er uddannet kiropraktor smiley

• Christina N
    Christina N Tilmeldt:
    aug 2013

Følger: 2 Svar: 1
    #8   28. jan 2014 hvis den ikke er skæv i krydset (se den bagfra) ville jeg fortsætte med røntgen og blokader. -få det evt gjort af en der også kan kiropraktik;O)

-at det ene bagben kommer længere ind under hesten end det andet, er faktisk en af definitionerne på halthed. -fremføringshalthed:O)

• #10   29. jan 2014 Prøv evt. at læse list om det relativt "nye" Equine Touch: (link fjernet)
    Her ser man på hesten som "et hele"...

• #11   29. jan 2014 Jeg ville aldrig sende en hest i tilridning uden at have taget røntgen først. Og da slet ikke en import fra Holland.

• #12   29. jan 2014 Golden: hvad er der galt med import fra Holland?

• #13   29. jan 2014 Nogen der kan anbefale en dyrlæge som osse er kiropraktor? Gerne i Århus området

• #14   29. jan 2014 www.evaloeber.dk uden tvivl.....

Kommentér på:
Dyrlæge, kiropraktor eller what to do?

Annonce