{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.351 visninger | Oprettet:

Shetlænder foder? {{forumTopicSubject}}

Jeg skal måske have en shetlænder og vi er i gang med at kigge på foder, men jeg ville høre hvor meget foder en shetlænder på 101 cm skal have om dagen ca. og hvilket foder i bruger? For jeg har hørt en sige, at de ikke skal have så meget, men jeg undrer mig nu stadig? Så håber i vil besvarer dette:D.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Shetlænder foder?
  • #2   4. feb 2014 Tak :). Flere? Hvad med roepiller, kan man give ham det?

• #4   4. feb 2014 Mine får lidt roepiller med vitaminer og så self grovfoder ved siden smiley
    Tit har de ikke brug for mere ved vedligehold smiley

• #5   4. feb 2014 Men vil der ske noget, ved at vi køber vitamin blanding + roepiller + hø? Vi kan bare spare lidt over 100 kr. på det per anden måned.

• #8   4. feb 2014 Vitaminerne koster 195 kr. for 15 kg og det varer kun 30 dage. Hvis vi køber roepiller oveni og blander begge foder op hverdag, har vi til 60 dage i alt. Og dermed sparer vi 100 kroner i stedet for at skulle købe 2 vitamin blandinger til ca. 400 kr. (200 kr. per måned).

• #9   4. feb 2014 For han skal have ca. 600 gram om dagen.

• #10   4. feb 2014 Har du overvejet minivit vinter ,den bruger jeg til mine og der skal de kun have 2 om dagen så er de dækket helt ind,jeg har til ca 6 mdr i sådan en spand og jeg har 3 shetlændere,den koster ca 350 kr . så har mine fri hø og får mash af og til,men det er mit eget valg smiley de trives fint smiley og den ene kører jeg med næsten hver dag og han mangler bestemt ikke noget,tværtimod smiley
    Og som hoppedullen skriver de bliver hurtig overvægtige og det er bestemt heller ikke sundt,ved godt at du vil det bedste for den smiley

• #11   4. feb 2014 Hvor mange kg er der i :)?

• #12   4. feb 2014 uha nu skal jeg jo til at tænke smiley ved du hvad jeg går lige ud og kigger

• #13   4. feb 2014 Tak smiley

• #14   4. feb 2014 Der er 10 kg i og de skal have 10 gram pr 100 kg hest,og der er ca 10 gram i en pille. Og min shetlænder vallak på 1.10 blev vejet her for et par måneder siden på en brovægt og det skal siges at han skal tabe sig ,han vejede lige præcis 150 kg smiley

• #15   4. feb 2014 Piller? Jeg har læst at en shetlænder på 101 cm skal have 600 gram vitamin foder (Ikke piller) om dagen. Jeg fatter intet mere. Jeg gætter på, at han vejer 130-150 kg.

• #16   4. feb 2014 Dit regnestykke hænger ikke sammen..
    Bare fordi den får roepiller ved siden af skal den stadigvæk have samme mængde vitaminer ved siden af.

Der ud over afhænger det også af hvad og hvor meget den ville blive brugt.
    Hvis det er en der skal bruges til kørsel flere gange om ugen kan jeg se noget fornuft i at den skulle have noget tilskud ved siden af.

Ellers er det spild af penge at hælde en masse dyrt foder i den.
    Mine får kun lidt vitaminer og lidt fibrepiller og så wrab/hø/græs for resten. De har bestemt ikke brug for ekstra foder!

• #17   4. feb 2014 Der er også lige så mange meninger som der er folk,så jeg kan godt forstå at du føler forvirring smiley
    Men ellers ville jeg måske spørge der hvor du handler hestefoder,det gjorde jeg.Men jeg er også af den holdning at hesten skal være dækket ind men ikke nødvendigvis på den dyreste måde smiley Forstå mig ret ,jeg går ikke på kompromis når det gælder mine hestes sundhed,men med mindre de har en sygdom eller ander som gør at de kræver specialfoder,så ser jeg ingen grund til at købe det dyreste.Men du skal gøre det som du føler og har det godt med smiley

• #18   4. feb 2014 De to shetlændere vi har opstaldet får hø/halm (blandet sammen for at forlænge tyggetiden grundet store problemer med kolik) og en halv SummerFit vitaminblok fra Pavo. De er godt dækket ind.

• #19   4. feb 2014 Mine to små var ikke så vild med kun hø og vitaminer.. Når jeg smed noget hø om til dem, så snusede de tit til det og gik væk, og den ene hest var ikke vild med vitaminerne. Så købte vi horselux easy, der skal de have 100g pr 100kg kropsvægt på hesten, så hvis den vejer ca. 250 kg, så 250 g smiley

Foderplanen for dem ser sådan her ud:

Bruno:
    250 g horselux easy
    Et målebæger loppefrøskaller
    Hø fordelt ud over dagen

Branka:
    250 g horselux easy
    Et målebæger loppefrøskaller
    Halvt-lidt over målebæger baldrian-blanding fra askhims

Det fungere de super på og de kan rigtig godt lide det smiley

• #20   4. feb 2014 Min for en 1 Balle hø om dagen, delt op på 3 måltider.
    Plus, han lige for tiden også for en masse grene han kan gnave i.

Han skal flyttes på lørdag, indtil en stor stald, hvor alle de andre heste for vitaminer og tilskuds foder/mineraler. Der tror jeg han skal begynde med nogen gullerødder eller sådan noget, så han ikke føler sig uden for :b

• #21   4. feb 2014 Han skal bruges til træning fra jorden, ridning og tilkøres

Kommentér på:
Shetlænder foder?

Annonce