{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.724 visninger | Oprettet:

Kaseret hest efter kun 17 timer! {{forumTopicSubject}}

Hej..
Min veninde var så (u) heldig at få solgt begge hendes heste her i weekenden..
Den ene som ubeset da køber bor 440km væk, og sendte en lastbil.
den anden set og prøvet 2 gange!

Der er egentlig nok til at starte 2 emner op med dette.. da begge handler er gået helt a helved til!!

Den som kom til Sjælland er køber gået helt amok og mener hesten er en blandning og ikke ægte pga grøn pas, og så er hesten pludselig halt!! hvilket den ikke har været da den kom af sted hesten blev solgt for 9000 kr, og han ønsker at veninden henter hesten igen men hun skal betalt 14000 for at få den udleveret igen!! Heldigvis har han ikke fået ejerbeviset endnu da hun lige har modtaget den med posen fra hestepas.dk, og der er igang med en større sag nu! Han havde fået alle info om hesten inden han ville købe den og viste den var igang med tilridning.. Så der er stor ballade..

Men Men Men.. den anden sag er også helt hen i vejret!

Hun har været oppe og prøve hesten 2 gange først i ridehal og så i skoven..
Hesten er idiotsikker og kan rides af min bonusdatter på 9 år..
Ride alene og sammen med andre uden problemer.. Hun bliver ikke let bange for noget eller andre problemer! Altså en go sikker hest!!!!!!!

Men veninden kørte hesten op til ny ejer igår!
Og ingen gang 24 timer efter fortryder hun købet!
hun mente hesten var faldet til, men det var bestem ikke den samme hest som hun havde været oppe og prøve!

Hesten kan ikke nå at falde til på hvad 17 timer! hun tog hesten med ud og ville ride på tur for første gang i dag. hvor hun mener hesten har været helt ustyrlig og ikke kunne holdes, den ville bare løbe hjem!

hesten er nu hentet igen... og der er stadig ingen problemer med hende..

men i min verden har en hest brug for mere end 17 timer til at falde til! og ny rytter og nye omgivelser det er da alt sammen noget som hesten lige skal se and og det kan den da ikke nå på under 24 timer!

Jeg tilbød at komme op til hende og se problemet og prøve hende om hun også var sådan ved mig, men NEJ den skulle bare fjernes hurtigst mulig...
Jeg sagde fra starten at denne rytter ikke var rigtig ejer den hesten, men kunne mærke det på hende at heste var for stor en mundfuld. Hun havde selv haft en hest siden den var 6 måneder og efter den blev tilredet solgte hun den fordi hun havde problemer med den var meget på når man red ture..

Nu står min veninde så med hendes hest igen og problemer med den anden.. og det er da bestemt ikke en nem omgang først at skulle sige farvel til hende heste og nu er der ikke andet end problemer med køberne...

Begge heste er søde og dejlige og det var hårdt at sælge hestene og nu er den ene tilbage igen,...

Jeg kan blive så gal over folk ikke tænker sig om inden de køber hest.. og bliver i sær gal når hesten KUN får 17 timer til at falde til et nyt sted inden den bliver "smidt ud".!!!!!

Undskyld måttte bare ud med det!!!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kaseret hest efter kun 17 timer!
  • #1   24. feb 2014 Voldsomt, men det er da altid noget at den kom hjem frem for at blive solgt videre til noget meget værre. smiley

• #2   24. feb 2014 en idiot sikker hest bør kunnne køres et sted hen og ud af trailer ind i boks eller mark og rides dagen efter uden større problemer

• #3   24. feb 2014 Ja det kan jeg også gøre med den..
    uden problemer..
    Men vi måtte ikke se hendes problem med hesten.. og jeg plejer at flytte rundt med hesten alt efter hvor jeg skal ride.. så hesten kan godt.. og derfor ville jeg også gerne op og se hvad der lige gik galt.. for hverken min veninde eller mig har haft nogle probmeler med hesten overhoved

• #4   24. feb 2014 Føj for den smiley Har virkelig ondt af din veninde, men virkelig dejligt at hun bare tænkte på hesten og hentede den med det samme !

Men teoretisk set, så kan ham på Sjælland jo ikke beskylde hende for noget, hvis hesten er købt som "beset". Så er det jo ris til egen røv, at han ikke kørte op og tjekkede den med egne øjne ..

• #5   24. feb 2014 Øv for en omgang smiley

Hvis den ene hest er solgt ubeset, og uden nogen former for undersøgelse eller bestigelse, så er det ris til egen røv, dog ville jeg nok i hendes tilfælde tilbyde at tage hesten retur, og han får selv samme beløb igen, så skal han bare smide den på en transporter, sådan nogen mennesker opgiver ikke sådan lige, og ville nok være bekymret for hvor hesten endte..

Den anden hest, er da fuldstændig hen i vejret, desværre tror jeg der findes mange hestefolk rundt om der ikke tænker på hesten, godt hun hentede hesten retur.

Håber det løser sig for hende og hun finder nogle dejlige hjem til hendes heste.

• #6   24. feb 2014 Han har set videoer og billeder taget at hesten få dage inden.. vi har haft ringen til vognmanden der hentet hesten og han sagde den stod pænt i bilen og gik pænt ud, ingen halt eller andet.. men vi kan jo ikke se den som den ståe lige nu over ved ham. så ved jo ikke om han lyver eller noget! men det bliver da træls at skulle kører en sag og ikke mindst få en skadet hest hjem

• #7   24. feb 2014 Formanden:

Hun vil heller end gerne hente hesten hjem igen. men det koster omkring 2000-2500 og hente den hjem den står på Sjælland nu og der udover kræver køberen at han vil have 14000 for den nu og han har selv givet 9000

• #8   24. feb 2014 Han kan absolut ikke forlange mere end han selv har givet, når handlen skal gå tilbage, så bliver der en retssag ud af det, så er jeg sikker på han taber på forhånd. Problemet bliver jo så nok desværre at finde ud af hvem der skal betale for fragten af hesten, men jeg tror nok jeg var blevet så gal at jeg selv var kørt over efter hesten.

• #9   24. feb 2014 Der blev jo ikke skrevet nogen kontrakt eller noget på det hele..
    men jeg vil også mene at han bestemt ikke kan kræve mere end hvad han har givet man han vil have for fragt og besvær! men der er også langt over efter hesten hvis han så ikke vil udlever hesten til de 9000 som hun har fået for hesten... og så kører hjem tomhændet..

• #10   24. feb 2014 Puha sikke dog noget, men'sket , ihvertfald nogle af dem, er ikke gode og anstændige, hvad er der dog sket med vores moral, skyldes det for meget x- factor og andre totalt ligegyldig underholdningsting, at man kun tænker i penge og at bedrage hinanden? Jeg kan ikke se hvad det er godt for, men når hesten, den ene er hjemme igen, så ville det være fint at man så beholder den smiley

• #11   24. feb 2014 nogen heste har bare rigtig svært ved at falde til.

sikke noget....... smiley

jeg synes faktisk hellere hun skulle være glad for at have fundet en hest hun kunne lide.

det har vi andre ikke lige haft held til endnu.

• #12   24. feb 2014 Hun ønsker begge solgt at hestene stod hjemme ved hendes forældre og hun bor 118 km væk hestene blev ikke brugt af hende når hun ikke bor tæt på, derfor jeg red dem.. og der udover venter hun barn..

• #13   24. feb 2014 i min verden lyder det som en rigtig fupmager ham fra sjælland.. hvvor mange mennesker nu til dags køber en hest uden at have set eller prøvet den først... hans plan har da garenteret hele tiden været at ville sende den retur og så lige tjene 5000 kr på det.. det er sku ham der står med lorten i min verden.. hvis du har fået dine penge , så er det altså bare ærgeligt for ham... og han kan da bare prøve at trække dig i retten, den sag har han da tabt på forhånd...

• #14   24. feb 2014 Det vil jeg også mene men min veninde tænker Jo også på hesten i alt dette hun ønskes Jo ikke den bliver "kaste bold"

• #15   24. feb 2014 tag den hjem og lad den finde ro igen.

så må den sættes til salg igen når den er mentalt klar.

det er vigtigt at passe på der ude i heste køb/salgs verdenen.
    man kan NEMT blive snydt noget så grusomt.

• #16   24. feb 2014 Hun kan Jo ikke bare tage den hjem igen når den står på Sjælland og når køber forlænger 5000kr udover det hesten har kostet!

• #17   24. feb 2014 pris og betingelser står vel i kontrakten?

det er da bare at gå til den.

tro mig, jeg har selv prøvet at blive snydt så grumt vi er på vej i retten.
    der SKAL i enhver handel være styr på den slags.

• #18   24. feb 2014 og hvis enten køber eller sælger ikke er indstillet på at finde en løsning de begge er tilfredse med, tja.......så kan man jo nemt regne ud hvorfor-

• #19   24. feb 2014 Prøv nu lige at læse hvad jeg har skrevet der var ingen kontrakt lavet på den som kom til Sjælland!
    Så hvilken kontrakt er det vi skal gå efter??
    Problemet er ikke at hun ikke til hente den hjem problemet er at han vil have 5000yderlig ene hvad han har givet for hesten

• #20   24. feb 2014 ingen kontrakt........ ja ja, men det har hun vel så lært nu.

og heller ingen skriftlig komunikation mellem parterne så?

• #21   24. feb 2014 Det er jeg ikke helt Klar over mener kun de har snakket sammen over Mobil! Men vi ved forhåbentlig mere i morgen eller i løbet af ugen hvad der skal SkE

• #22   24. feb 2014 bedste ønsker til hest og ejer

• #23   25. feb 2014 Har selv vært hele turen igennem , solgte min hoppe i nov, på samme måde med ubeset, ingen handelsundersøgelse og til Fredensborg. Det skal siges hun har fuldstamtavle og en noget højere pris klasse.
    Dagen efter får jeg beskeden at de sælger den igen fordi rytter ik kan sidde på hende (hun er højtstillet, spinkel med store benløft) jeg spørg selvfølgelig om ik de lige skal give hende en chance, de har trods alt kun prøvet den en gang og man skal da lige vende sig til en ny hests gang.
    Ugen efter får jeg en sms at de beholder den. Men de er utilfredse med sadlen og hoved tøjet og de synes hesten er tynd og har utøj i pelsen. Men selve hesten er de umiddelbart tilfreds med.
    4 uger efter kontakter en ny ny ejer mig at hun har købt hende.
    Hun har haft hende i handelsundersøgelse og røntgen og den var fuldstændig fejlfri og den var ikke for tynd eller havde orm og pelsen var fin. Nye ejer synes udstyret var fint.
    Nye ejer har prøvet hende 3 gange og fået en part på hende inden køb og nu ligger de 2 parter i retsag, da nye ejer mener hesten er sindsyg.
    Jeg synes det skrækkelig synd for min til tidl. Hest at den er endt som kaste bold og totalt forvirret, jeg har haft den fra den var 1 år og 3 MDR. Og solgte den som 8 årig og har aldrig haft problemer med den, det har hende som jeg solgte den til heller ik og mener at ny ny ejer ikke aner hvad hun laver og det er skaberi.
    men sådan er det bare blevet til i Danmark køb og smid væk, har dyret en dårlig dag eller rytter ikk gider arbejdet så køber man bare en anden, desværre. Nå det blev en lang roman, men kender alt til uvidende mennesker. smiley

• #24   25. feb 2014 Det er rædselsfuldt, har selv haft problemer i julen, da vi solgte vores elskede hest, som var den aller første vi købte, hun betød virkelig alt!!!
    Så får køber angivelig problemer med hende, men vi må ikke hente hesten igen.
    De vil hellere sælge hende til en hestehandler eller slagte hende, da de skrev det brød jeg bogstaveligtalt sammen, benene forsvandt bare under mig og klask så lå man og tudebrølede så man var lige ved at kaste op over det.

Jeg har aldrig fortrudt et salg så meget!!!

• #25   25. feb 2014 Sag 1. vil jeg ik være bange for, køber har undersøgelsespligt, så han vil til hver en tid stå med den.
    Den med de 5000 vil jeg ik hoppe på, selv om jeg self gerne ville ha min hest væk fra sån en stodder.
    Det er ham der fortryder købet, så hvis din veninde godkender det.
    Køber hun hesten tilbage for MAX samme beløb og han betaler omkostningerne.
    Det andet ville være fuldstædig åndsvagt.

Sag 2. Lyder meget useriøs og ik så hestekyndig.
    Tror det er meget godt hesten kom tilbage.
    Men synd for hesten, som ik får lov til at falde til.

Håber I finder den løsning, der er bedst for hest og veninde.

• #26   25. feb 2014 Stald revsgaard, fik næsten samme besked, jeg har brugt pengene fra salget og ny ny ejer forlanger 27000 og så skal jeg bruge 2000 på at hente den( jeg solgte den for 25000) men hun vil også heller slagte den eller sælge til heste handler. Håber det er et desperat forsøg på at skal købe tilbage til den pris hun har givet. Men synes det utroligt at der bare er nogen som mener de kan alt, hvis jeg havde en hest med et problem ville jeg da modtage undervisning , få en dygtig part og i værste fald sende den til en berider og over veje om der er en form for smerte som evt kan forsage adfærden.

• #27   25. feb 2014 Stald Revsgaard, det er sgu usmageligt at være så ondskabsfuld
    Til trådstarter, det var dog det dummeste at sælge uden kontrakt, det bliver udnytter fuldt ud nu...

• #29   25. feb 2014 Tja. Hvis der ikke er kontrakt, og sælger stadig har ejerbeviset er hesten juridisk set stadig sælgers. De penge der er overført for hesten kan jo teoretisk set være en gave... Det er køber der skal bevise at hesten er hans. Og han kan jo ikke sælge den videre når han ikke ejer den. Så fat i en advokat, og få hesten hjem.

• NH
    NH Tilmeldt:
    feb 2011

Følger: 4 Følgere: 2 Svar: 8
    #30   25. feb 2014 Hmm bor han tæt på Næstved?

• #32   25. feb 2014 jeg har sået i noget ligne situation med min gamle pony

han blev soglt for to år siden og ikke engang efter 1 måned havde hun allerede set efter ny ejer til ham jeg blev noget så skuffet der var kontrakt på han ikke måtte sælges vidre og han skulle hjem til mig hvilket han ikke kom hun byttede den finste dressur og spring pony til en skide shetlænder..

jeg fik så kontakt med nye ejer og efter lang tid kunne de mærke han ikke var sig selv han virkede urolig og nervøs og kunne ikke med de andre heste..

jeg fik så tilbudt og få ham igen og det takkede jeg jo ja til smiley

min enste ting og sige til han's to tidliger ejer er at han er 20 år gammel self ænder han sig og trækker sig fra slogskambe for fanden..

han er nu kommet hjem og er som han altid har været kåd og sød og skide madglad smiley

da vi er i stalden mange timer har vi kiks med og dem nyder han og få af men jeg er mer end lykkelig for og kunne få ham hjem igen smiley

• #33   25. feb 2014 Min veninde har solgt sin ene hest ubeset til Sverige. Det gik fint og der var ingen problemer overhovedet smiley Så det kan lade sig gøre smiley

• #34   25. feb 2014 Puha hold da op. Stakkels heste smiley håber der kommer styr på det.
    Endnu en grund til at det er noget lort at sælge sine dyr, man ved aldrig om det ender helt galt smiley

• #35   25. feb 2014 Hvis ny ejer ikke har ejerbeviset og køber holder fast i de 14.000 så ville jeg melde det som hestetyveri.. Bevisbyrden ligger på hans skuldre og ellers får man med politiets velsignelse lov at hente sin hest hjem.. Kvit og frit hvis ikke køber dokumenterer..

• #36   25. feb 2014 det er bare så trælst for hende smiley desværre synes jeg oftere og oftere at man høre om den slags dårlige oplevelser, vi har også haft to ret dårlige/ubehagelige oplevelser i forbindelse med salg, så det er ikke noget vi liiige gør igen

• #37   25. feb 2014 Læser nogen overhovedet lovgivningen på området. Det her er, såvidt jeg kan se handel imellem private, og dermed ikke et forbrugskøb. Sjovt nok samme udgangspunkt som handel med brugt bil imellem private personer.
    Fortrydelsesfrist eller mulighed findes ganske enkelt ikke i hestehandler overhovedet med mindre, at det er skriftligt aftalt i en kontrakt forud.
    Køber har forsømt sin undersøgelsespligt, det er købers problem ikke dit. Jeg tror du er stødt på en plattenslager af karat - og så på en hest til sølle 9.000. Hesten er solgt, og overdraget, da den forlod din stald, barskt sagt.Men sælg aldrig, aldrig uden en underskreven kontrakt, det kan kun give problemer.

• #38   25. feb 2014 Min veninde er meget god troende og tro på det bedste i alle folk. Og det er desværre Sådan der kan SkE. Pt ved vi ikke hvad der kommer til at SkE men håber alt kommer til gå godt uden der kommer til at gå ud over hesten

• #39   25. feb 2014 jeg solgt engang en fjordhest ubeset da hoppen også skulle til sjælland og der var nu ingen problem dog blev der undersøgt hvordan og hvorledes hvis nu hoppen ikk var noget men fik af vide af advokat at personen som købte ubeset skulle betale hva det ville koste hvis hoppen skulle tilbage og at personen skulle ha beløbet tilbage så helt hen i vejret at han forlanger mere end hva han gav for hesten ss pøj med at få det iorden

• #42   25. feb 2014 Anita R - Min hest er uden tvivl ægte Standardbreed men han har stadigvæk grønt pas smiley Der kan jo være den er ægte men ikke har forældre der er registreret i et forbund... smiley

• #44   25. feb 2014 Jeg fik min hest på prøve d. 13 december 2013 kl 12 om formiddagen
    Næste formiddag red jeg en kort tur ud af vejen på den . Godt nok ganske kort et par km.
    Altså under et døgn
    En af de krav jeg har til heste den skulle kunne rides over alt også nye steder.
    Det findes heste fejl og Rytter fejl
    VH
    Annette

• #45   25. feb 2014 Anita - Nu er jo Standardbreed ikke en blandings hest som Palomino kan være.. Men en Amerikansk traver race der er avlet specielt til trav hvor de målrettet har avlet efter at bagparten skal være højere, stærkere og mere muskuløs for at afgive mere kraft i af skubbet så de løber hurtigere smiley

• #49   25. feb 2014 Denne hest er en ægte frieser men forældrene er ikke avls godkendt og derfor er hun en pirat frieser som mange kalder dem!!! Men ægte!!

• #50   25. feb 2014 Men blev køber oplyst om det grønne pas? smiley

• #51   25. feb 2014 Ja det stod i annoncen og også derfor Prisen var så billig

• #52   25. feb 2014 Så kan han hoppe i havet den stodder! smiley

• #53   25. feb 2014 man skal passe på når man sælger hest, jeg har også solgt en hest, og efter 6 mdr, fik jeg endelig min hest hjem igen, med hove som var helt vokset sammen, og hammer tynd, og var utrolig nok i live, efter dyrlægens mening efter en ormekur var taget og undersøgt, men jeg var så glad for vi havde kontrakt, men selv der skal man passe på, da køber oplyser et forkert person nr. ikke til mig men til opstaldings stedet, så man skal passe så meget på.

men ikke nogen kontrakt og du har ejerbeviset, ja så er hesten din, og jeg ville få fat i en advokat. held og lykke

• #54   25. feb 2014 han spurgte 3-4 gange om det var en frieser hvor han blev oplyst om at hun var frieser men med grønt pas så han har aldrig fået at vide det var rødt!

• #55   25. feb 2014 Anita R - du misinformerer folk!
    Du skriver
    Team Tindur. Jeg har også en palomino der er "ægte" men hans far er ikke kåret, der af grønt pas
    - din hest er ikke ægte - det er en piratavet, ellers ville den have haft afstamning opført i sit pas. Det er piratavl, såsnart der avles med hingste, der ikke står på en hingsteliste noget sted - uanset hvad man end måtte tro, tænke og dermed påstå efterfølgende.

Men alt i alt er en ægte race hest med rødt pas. Hvis det fx er en frieser kan det grønne pas ikke bruges til en pind i forhold til avl og kåring.
    Ja i Danmark, men renracede heste fra andre EU lande behøver altså ikke have rødt hestepas. I Sverige er pas grønne på de såkaldt "renracede, i Holland er de blå og så fremdeles.

Så at køber kalder det en blanding er helt korrekt. Grønt pas = blanding
    Et grønt dansk hestepas kan dække over en blandingshest uden afstamning ja det er korrekt. Men et grønt dansk hestepas kan tillige dække over dyr med fuld afstamning, der i øvrigt vil være indsat i passet. Grønt pas kan benyttes også til ældre udenlandsk avlede og faktisk kårede dyr, hvis man trækker et dansk pas og ikke trækker et eventuelt forbundspas.
    For eks. ville en ældre dansk kåret DV hingst med tyske papirer have fået grønt pas, hvis det var blevet udstedt i Danmark - derimod bliver der udstedt rødt pas, hvis hestens fødselsforbund udsteder tysk pas til samme dyr...
    Reglerne er slet ikke så lige til, at man kan tillade sig at nedgøre andre uden decideret dokumentation!

• #56   25. feb 2014 Undskyld, men jeg synes det her er så meget Karma.
    Hvem fanden er da så dum at sælge en hest UDEN en kontrakt?!?!
    Det er virkelig hendes egen skyld, og det er så nemt at lave en kontrakt som det kan være nu til dags, heste-nettet har en man enda kan udfylde og printe ud..
    Jeg synes din veninde har så meget fortjent det, det er ris til egen røv. Men synd for hesten i den grad.. smiley

• #57   1. mar 2014 Surt smiley , men har i fundet en løsning ?

• #58   2. mar 2014 Altså, det er da rigtig synd for din veninde - men må indrømme at jeg har en smule svært ved at fatte sympati for en menneske som sælger sin hest uden at have mødt køber. Så virker det lidt som om hun har været ligeglad med hvilket menneske der fremover skal passe på den og hun bare skulle have den solgt hurtigst muligt, og det synes jeg er synd for hestem. Køber har uden tvivl opført sig underligt og tarveligt, men det veninde har altså også handlet lidt med hovedet under armen. Hvordan kunne hun dog finde på at sælge en hest ubeset uden kontrakt? Det ville da få alle mine alarmklokker til at bimle og bamle...

• #59   2. mar 2014 Thea: At man møder køber inden salg, er absolut ikke en garanti for, at hesten kommer det rette sted hen. Jeg har tre gange oplevet, at folk virkede som de rette ejere for hesten, hvor det har vist sig, de har solgt hesten videre kort tid efter køb.

• #60   2. mar 2014 Når en køber lover guld og grønne skove over telefon og har en logisk forklaring på ikke at komme og se men gerne til købe så valgte hun at tro på det Bedste i manden!
    Heldigvis har hun køb's loven på hendes side og nu venter vi på sagen kommer for retten!

• #62   3. mar 2014 Fordi han ikke kan kræve flere penge eller at hesten kommer retur.

Har har sagt vi gerne tager hesten retur men han kræver 4000kr oven i hvor han har givet 90000kr og det kan han ikke kræve han Tror han har købt du tv og har 2 års returret men når han kræver mere for hesten end han har give så må den Jo gå i retten og der har vi købs loven på vores side

• #63   3. mar 2014 Man må indse at der en de mest mærkelige og skruppelløse mennesker her på nettet og i den virkelige verden...
    Syntes man skal sikre sig at det er et godt heste menneske man sælger til og ikke kun juble over at nu er hesten solgt og pengene i lommen, for der går det oftest galt..
    Når manden er sådan som i beskriver, TÆNKER I så ikke hvordan er han så ikke over for hesten fremad rettet...
    Ude af øje ude af sind...
    Men føler med jer.
    Men tag dog hesten hjem, hvor den vil have det bedst indtil i finder den rigtige ejer for hesten. som måske vil være det bedste for hesten, og start forfra hvis i holder mere af den end pengene . Det er vel bare at tage over og hente den uden postyr, det er jo ikke hans.
    Tag de 9000 tusinde med og aflever når hesten er kommet i trailer.. hvis der er nogen på stedet og i ikke kan få den udleveret så ring til politiet imedens i er på stedet .. Husk at have de nødvendige papir med...så i har beviset...
    Lad jer ikke kue af en der bare vil tjene lidt ekstra penge...
    Positive tanker og ja hatten på og så se at komme igang og ikke alt det tuderi og problemer som vokser sig større og større..
    God vind med det..

• #64   3. mar 2014 Stutteri maunsholt.. Er ikke lige helt enig med dig i din kommentar.
    Selvom hesten er idiot sikker, vil normalen altså være at de lige ser tingene an og ikke opfører sig som om de har boet på det nye sted i mange år..
    Der er altså også en kæmpe forskel på varmblod eller lettere heste end koldblods heste..Belgier/Islænder/Noriker/Jyder/Tinker/Nordsvensk skovhest osv...
    Det er vel også iorden at hesten selv må tænke som for at beskytte/passe på sig selv.. Vi opfører os jo ikke alle ens over for heste og hesten opfører sig efter hvordan den bliver og er behandlet af tidligere ejer/ejerer..

• #65   3. mar 2014 jo vi tænker skam på hesten.. problemet er at hesten står nu 440 km væk og der er bro der skal betales. og han har meldt ud at kommer vi får vi ikke hesten udleveret uden han får yderlig 4000 udover de 9000 kr han har givet for hesten! og det er ikke noget vi vil give når vi selv kører over efter hesten. så derfor gør det det utrolig svært at få på plads med det hele og derfor vælger vi rettens vej.. han snakker kun halv dansk og er ikke til at snakke med.. så retten er den nemmeste vej med den mand

• #66   6. mar 2014 Ja det læste jeg godt alt sammen længere oppe, derfor skrev jeg som jeg gjorde...
    Har da selv lige hentet en hest i Sønderborg pga den ikke blev passet ordenligt af låner..210km hver vej, derfor inden hentede jeg den i københavn hvor jeg også havde kørt over for at se hvordan det kik med hesten ca 440 km hver vej, så det handler om ca 1000 kr incl bropenge..
    Broen kan gøres for ca 400 kr men husker ikke hvilken dage man så skal benytte sig af og ellers er det små 600 kr ... syntes bare man skal gøre noget .. det er jo bare at tage hesten og give ham de penge som han har betalt og eller ringe til politiet alt imedens i står der hvis der bliver noget.. længer er den ikke. Måske lukker sagen så der..

• #67   7. mar 2014 http://www.dba.dk/frieser-hoppe-5-aar-156/id-1006345953/

Han vil rygge min veninde i retten for de 4000 kr ham mener han skal have for hans besvær.. og nu har han så sat helsten til salg for 25000kr!!!!
    altså en hest han har givet 900kr for.. og haft den i 3 uger næsten!

HESTEHANDLER!!! han er kun ude på at snyde folk og han har skiftet nr igen igen !!!

• #68   7. mar 2014 har hun solgt ham hesten for 900 kr? *måber*

4000 kr er under den såkaldte bagatel grænse, den sag får han næppe nogen advokat til at tage.

• #69   7. mar 2014 sorry 9000 kr blev hun solgt for

• #70   7. mar 2014 9000 tror jeg godt en advokat vil køre en sag til

men 4000 kr. det kan han glemme alt om. det er 100 % sikkert

men jeg håber VIRKELIG hun har lært lektien. ALTID noget på skrift. ALDRIG ubeset.
    klare aftaler HELE vejen. uanset hvor flink og venlig et andet menneske lyder i telefonen.

• #71   7. mar 2014 Han vil jo have penge for besværet og hans penge retur for det han har givet for den.. menvil ikke aflever hesten tilbage.. og nu er der jo fundet udaf hvorfor.. når han har sag hesten til salg for 25000 kr

• #72   7. mar 2014 Jah han få jo aldrig solgt en hest til den pris.. Så han bliver da meget skuffet..

• #73   7. mar 2014 jaa.. men håber vi kan få afsluttet sagen nu

Kommentér på:
Kaseret hest efter kun 17 timer!

Annonce