{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.060 visninger | Oprettet:

Hesten bukker {{forumTopicSubject}}

Hej hg
Min hest har haft rygskade pga saddel, hvilket vi fandt ud af efter at han begyndte at bukke helt sindssygt.
Så vi har haft kiropraktor til at knække ham, og han har også haft akupunktur.
vi har så fået ny saddel for lidt over en uge siden.
Og har kun skridtet og letridning, men her for 2-3 dage siden begyndte vi at galopere hvor han så er begyndt at bukke igen, og det virker ret voldsomt som han bukker.
Han har ikke ondt når vi rør ham på ryggen, og/eller presser ham under maven og oven på ryggen.

Nogen der har en ide hvad årsagen så kunne være ?
eller et program, så han slapper lidt af hvis det bare er kåd?
Hvad skal jeg gøre??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hesten bukker
  • #1   10. mar 2014
    Blev kiopraktoren færdig med og behandle - altså hun mente ikke der skulle flere til? Og er sadelen tjekket af sadelmager?


  • #2   10. mar 2014 Hun sagde at han ikke havde ondt mere, og var klar til at blive reddet igen.
    Sadel er blevet rettet til af saddelmager...


  • #3   10. mar 2014 Gør den det uden rytter også. Altså bare løs i hallen/på banen eller i longe?

    Jeg ville også få sadel tjekket og evt. få kiopraktoren ud igen hvis ikke hun var færdig. Var hun det så ville jeg enten få hende ud igen eller få en dyrlæge ud


  • #4   10. mar 2014
    Hvordan fik hesten iøvrigt rygskade - altså hvad menes der om den var låst e.l ? :o)
    Gør hesten det også på tur og i longe?


  • #5   10. mar 2014 jeg tænker: at din hest, har haft ondt, og den følelser er ikke rar. Derfor tænker jeg, at den måske er bange for at det gør ondt igen.? og det gjorde måske mest ondt i galop, eller hvad ved jeg.. Og hvis den har haft ondt længe, tænker jeg, at den skal lige finde ud af det ikke gør ondt mere. Så jeg vil longere den, med og uden udstyr. og rose den, når den ikke bukker. og skridte en masse, og bom øvelser, så den få bygget nogle rygmuskler op. smiley så i tager det stille og roligt sammen smiley min mening smiley

  • #6   10. mar 2014 Synes det lyder som om i har genoptrænet meget hurtigt og sprunget de vigtige pauser over. Efter en sådan skade vil jeg mene hesten skal gå nogen uger også skridtes nogen uger inden man begyver at traver og så igen trave nogen uger inden galoppen bliver lagt på. Det er jo en skade den har haft og den bør have en chance for at komme sig meget langsomt over den og få ro på at komme igen. smiley

  • #7   10. mar 2014 har det fået massage... muskulaturen kunne også trænge til at blive løsnet op efter sådan en omgang

  • #8   10. mar 2014 I det måned hvor han ikke har haft saddel på, er han blevet skridtet hver dag uden saddel, eller gået lange ture.

    Han gør ik noget når han er i longe, ikke andet end lidt kåd, fordi vi har fået nyt longeringsgrej, men intet andet - det stopper efter 1 minut igen.

    Han var vidst låst, men han havde også nogen spændinger.

    Vi har en springsaddel til ham, som vi lige har fået - fordi det var det eneste der lige passede ham, men her i weekenden har vi fået en dressursaddel så når vores saddelmager kommer for at tage den med hjem, så beder jeg ham lige om at tjekke sadlen igen, men han tjekkede om sadlen sad godt da vi fik den for lidt over en uge siden.
    MIn kiropraktor har også givet ham massage, og vi står og giver ham massage, så godt som vi nu kan


Kommentér på:
Hesten bukker

Annonce