{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
947 visninger | Oprettet:

Hesten bukker {{forumTopicSubject}}

Jeg skal til og igang med min fuldblods og jeg har longeret ham i nogle uger , inden da der havde han stået stille 2 uger pga en smed fejl , og jeg ville så ud af ride skridte , og han var så dum !.. Lige så snart jeg begyndte at arbejde med ham så bliver han sur og træls og bukker hvis jeg traver , så jeg har longeret ham siden og kun været oppe og skridte ham 10 min hverdag og prøvet at få ham i holdning og stoppet når jeg har kunne mærke han blev for træls.. Men nu nærmer frosten sig og jeh vil gerne over i ridehuset men det dyrt og lige nu får jeg ingenting ud af en lille skridte tur.. Så hvad gør man ? Hvorfor er han sådan ? Han var så nem og sød 1 månede forinden alt det her.. Så en pause og nu han bare så træls .. Bidet ved jeg at han går godt på , og tænder er ordnet for 3 måneder siden .. Og sadlen er lavet bestemt til ham for 8 måneder siden , så hvad der med ham , er han bare glad over at være kommet igang eller hva .


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hesten bukker
  • #1   22. nov 2010 Den prøver dig vel bare af.

  • #2   22. nov 2010 han kan have ondt..

  • #3   22. nov 2010 Ja det gør han , altså der vil jeg jo sige , men jeg læste forleden at en hest ikke prøvede af ..

    Ondt det tror jeg virkelig ikke .. Og kan ikke se hvad der skulle være


  • #4   22. nov 2010 prøv og tryk lidt på hans ryg, kryds osv og se om han evt. har ondt..

  • #5   22. nov 2010 Det med folk siger at heste ikke kan prøve folk af, skal du ikke høre efter!
    For det kan de i hvertfald! Så jeg ville nok også sige at han er kommet der til, hvor der skal prøves grænser af. smiley


  • #6   22. nov 2010 Få tjekket sadlen, den passer jo muligvis ikke længere og gør derfor ondt. Han sætter jo hele tiden muskler under tilridnigen og er nok vokset ud af sadlen, ved ungheste skal man typisk få tjekket sadel en gang hver halv år da de udvikler sig så meget hele tiden.

    Eller han kan have slået sig på folden og slået noget skævt inde i kroppen. Her ville en kioprakter hjælpe super.


  • #7   22. nov 2010 Ikke længere , hm han er 8 og den skulle gerne lægge helt perfekt , kunne virkelig ikke forestille mig der noget galt der ... Det undre mig bare at jeg har jo redet ham op før , og der var der ingen af disse ting , så signalforvirring det skulle det da ikke gerne være .. Altså han er jo en hest med krudt i røven og bliver selvfølgelig tændt , hans ejer , hun blev også bukket af et par gang under hver ridetur ..

  • #9   23. nov 2010 Du siger jo den har stået stille pga. en smed fejl. Måske gør det stadigvæk ondt på den? smiley

  • #10   23. nov 2010 jeg vil bare sige en ting, rid frem rid frem rid frem, hvergang du stopper/hopper af vinder han. Men selvfølgelig skal du være sikker på den ikke har ondt.

    min begyndte og stejle når den ikke ville arbejde, og der var ikke andet at gøre end at ride frem frem frem, så skidt pyt med at den ikke går i holdning osv. det er vel vigtigst at den arbejder frem og ikk bukker, når den så arbejder frem kan du lige så stille arbejde den ned, start med stillinger til begge sider på lang siderne, 10-15 m volter men vigtigst er jo at den arbejde bag i...

    det er ihvertfald min erfaring.


  • #11   23. nov 2010 altså de gange jeg har været oppe der har jeg også bare koncenteret mig om at han kom frem ad , og at give efter det er blevet skudt lidt ud i fremtiden til han kan gå frem uden at begynde at sige lyde som om han vil til at bukke .. med hensyn til smeden så er det blevet fyldt op på , af en anden smed og tager aldrig den anden smed igen ..

Kommentér på:
Hesten bukker

Annonce