{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.753 visninger | Oprettet:

Beroligende ved smed? {{forumTopicSubject}}

Hej HG smiley

Hvilke erfaringer har i med at give beroligende ved smedebesøg?

Sagen er at min snart 18årig hest skal have sko på for første gang. Desværre har han tildens til at stresse op ved tandlæge, dyrlæge, klipning mm. Ved det ene tandlæge besøg måtte de bedøve ham tre gange før han slappede af...

Normalt er der ingen problemer når han har smed, men eftersom der skal ske en del nye ting denne gang med hensyn til lyde, lugte (varmeskoning) mm. overvejede jeg at finde noget der kunne taget toppen af hans nervøsitet. Har kigget lidt på Relax Amino gel fra Blue Horse og Zylkene (synes dog Zylkene er rimeligt pebret). Så vidt jeg har forstået må dyrlægen ikke længere udlevere beroligende til smedebesøg?

Så HG hvad ville i gøre eller hvad har i af erfaringer? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Beroligende ved smed?
  • #1   23. mar 2014 Kender en der bedøver hver gang den skal have sko på smiley men ellers så de der beroligende man kan købe er ret svære at give for det første for det andet synes jeg ikke rigtigt de virker smiley

• #2   23. mar 2014 når ikke der plejer at være problemer med smed, ville jeg ikke gøre andet end at være der, vær selv helt rolig det smitter af på hesten smiley

• #5   23. mar 2014 Har desværre hørt før at de beroligende midler man kan købe i håndkøb, ikke har den ønskede virkning...
    Det optimale ville selvfølgelig være at han ikke fik noget, og da smeden er vant til at arbejde med nervøse heste, er jeg sikker på at han sagtens kan håndtere det. Men bryder mig jo ikke om at se min hest stresse op smiley

• #6   23. mar 2014 Når hesten normalt ikke har problemer ved smed, så vil jeg ikke give den noget. Det er jo dumt at give den noget, hvis det slet ikke er nødvendigt. Hvis den så stresser op og bliver urolig, så ved du til en anden gang, at det er nødvendigt med et beroligende middel.

• #7   23. mar 2014 Sandra
    Det er bestemt også med i mine overvejelser, men ville jo samtidig ikke give ham en dårlig oplevelse hvis han bliver meget stresset, hvilket jo kan have indflydelse fremover ved skoning....
    Synes det er en lidt svær beslutning, da der er fordele og ulemper ved begge valg smiley

• #8   23. mar 2014 gulerødder i store mængder til at holde dens opmærksomhed på noget andet end alt det nye

• #9   23. mar 2014 Hehe bestemt ikke nogen dårlig idé, og ville helt sikker være populært hos ham smiley

• #10   23. mar 2014 Da vores blev varmeskoet blev de altid bange når røgen kom op og dækkede for hovedet! Det lugter ekstremt klamt og ryger altså ret meget. En nervøs hest vil højest sandsynlig reagere kraftigt på det hvilket min nervøse pony altid gjorder. Det er en dybt ubehagelig lugt.

Jeg ville få dyrlægen ud og få den beroliget ihvertfald her den første gang! smiley

• #11   23. mar 2014 Min pony for lov til at slikke lidt af det der "hors lyx". Det fungere okay. smiley

• #12   25. mar 2014 Zylkene

• #13   25. mar 2014 Nogle gange reagere nervøse heste faktisk bedre end andre heste på lidt ting.. Vi havde en hest i stalden som var meeeega nervøs men så siger tandlægen at han sys han virkede for oppe og køre til vi skulle bedøve ham så han ville prøve uden og selvom hessten var nervøs under det hele så stod den faktisk stille og tog det hele uden bedøvelse hvor alle andre fik bedøvelse. Ham tandlægen som var en rigtig heste tandlæge lavede ikke andet sagde simpelthen at de nervøse ikke var så slemme så længe det ikke var dem som var sådan springe i luften agtige..

Jeg havde da prøvet uden

• #14   25. mar 2014 (link fjernet)
    Disse får plagene lov at sutte på når de har smed de første gange på stutteriet smiley Så står de og slikker og slikker og hygger sig smiley
    Dette ville jeg anbefale smiley

Kommentér på:
Beroligende ved smed?

Annonce