{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.125 visninger | Oprettet:

Hvilken sadel har i? {{forumTopicSubject}}

Ja som overskriften siger, hvilken sadel/sadler har i.
Hvad er godt ved den sadel du har, hvad er mindre godt?

Er ved at kigge lidt efter en ny sadel og det er mange år siden jeg sidst havde brug for at begive mig ud på markedet, så fortæl endeligt alt om den sadel du har så jeg kan få lidt mere inspiration til hvilke mærker jeg muligvis kunne være intra i at se nærmere på smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvilken sadel har i?
  • #1   31. mar 2014
    Barefoot London, bomløs

Fordelene er at man ikke skal hen og tilpasse sadelen hvis hesten udvikler sig vægt eller muskelmæssigt - også derfor den er købt.

Ulempen er at den ikke er særlig fantastisk når det kommer til spring ( men hvilken dressur sadel er det? ), man kan ikke stige op uden en skammel og den er lidt stor og klodset.

• #2   31. mar 2014 jeg er rigtig glad for wintec sadlerne, har både en isabell werth, en dressur, en combi og en spring, og så har jeg lige solgt min wintec feldmann.
    er glad for dem da de kan ligge på mange heste, da man kan skifte kopfjern i dem. de kan dog ikke ligge på alle, det skal man ikke tro. men elsker mine sadler, specielt wintec combi modellen, sidder fantastisk i den og isabell werth dressur sadlen- springsadlen har jeg ikke prøvet endnu.

• #3   31. mar 2014 Passier Optimum.
    Der kan kun siges gode ting om den sadel - jeg elsker den ! Jeg kan ikke sige noget dårlig om den.. smiley

• #4   31. mar 2014 elisabeth werth dressur sadel med cair smiley
    virkelig lækker sadel det er min første dressur. har ellers altid kun redet kombi.

• #5   31. mar 2014 Jeg har en Barefoot Cheyenne Drytex. En bomløs sadel.

Fordelende er at den selv tilpasser sig hesten, og skal ikke have sadelmager. Den passer til de fleste, dog ikke alle. Den giver en tættere kontakt til hesten, er blød at sidde i (Er GULD værd på længere ture!) og giver hesten mulighed for at udvikle sig i muskulaturen modsat en bomsadel.
    Den er billig, nem at rengøre og vandtæt og behøver ikke læderfedt da det ikke er en lædersadel (Der er en læderudgave, den hedder bare ikke Drytex).

Ulemperne er at den ikke er godkendt til dressur i DRF (hvis det er det man gider), mangler knæstøtte (personligt ser jeg det ikke som et minus) og trykfordelende er et must til den, hvilken forhindrer man bare lige kan smække et alm underlag under den smiley

• #6   31. mar 2014 Passier Optimum

Fordele- Den er super lækker og sidde i, selve sadlen vejer ikke noget , stor skulderfrihed, bred krammer, kan laves helt om hvis man køber ny hest, du har en super god kontakt til hesten, du kan sælge den nemt igen og få gode penge, kan ikke slides op, Bare en fantaktisk sadel (kan ikke komme på mere)

Imod- har tænkt længe men kan ikke finde noget ud over den er dyr smiley men pengene værd smiley

• #8   31. mar 2014 Har en bates Elisabeth werth og den er jeg rigtig glad for, da den er nem at tilpasse og ligger godt på mange forskellige heste smiley
    Desuden sidder jeg rigtig godt i den smiley

Til spring har jeg en kentaur.. Ka ikk huske modellen, men generelt er jeg også glad for kentaursadlerne, da de er af absolut god kvalitet og også ligger godt på i hvert fald mine to heste smiley

• #9   31. mar 2014 Jeg har en Wintec Isabell Werth. Synes det er dejligt at man selv kan bestemme hvilken størrelse knæstøtte man vil have, den kan tilpasses så den passer de fleste heste, den har et dejligt dybt sæde, og så er den lavet i ruskind hvilket gør at den er nem at holde pæn og ren. smiley

• #11   31. mar 2014 Jeg har min fantastiske Kentaur Afrodité dressursadel. En helt fantastisk dejlig sadel, og jeg sidder rigtig godt i den.
    Så har jeg min Wintec 500 new dressursadel. Den er okay, og specielt til Cherry som har ændret sig ret meget siden jeg fik hende.
    Og sidst har jeg min Princeville springsadel. Den bruger jeg desværre ikke mere, da Cherry ikke kan passe den, og i det hele taget tør jeg alligevel ikke springe mere, så det giver sig selv.
    Jeg ønsker mig en kortere springsadel. Meeeen, igen, jeg tør ikke springe, og min hest er gennemsyret dressurhest, så hvorfor skulle jeg? smiley

• #12   31. mar 2014 dressur: magnus sommer (meeeega god dressur sadel!) smiley

spring: hubertus spring sadel
    smiley :) smiley

• #13   31. mar 2014 Har to sadler en Wintec combi saddel (Kan ikke huske hvilken model) Synes den er rigtig god i både spring og dressur, man sidder virkelig blødt. Også sidder den perfekt på min hest!

Har også en bomløs (Ved heller ikke hvilken model) Men den er super smart, den er behagelig for både hest og rytter både mig og min pony har nydt meget af den.

Ulempen er at jeg synes at stigbøjlerne sidder alt for langt fremme ( Hvertfald på min model)n

• #14   31. mar 2014 Jeg har en Albion dressur sadel, som jeg er rigtig glad for. Der er RIGTIG meget støtte i. Den ligger rigtig godt på min pony. Den er super dejlig at side i, og læderet er blødt og lækkert.

Ulempen er at den er meget dyr, men jeg synes at den er pengene værd smiley

• #17   31. mar 2014 Globus clic og Windsor elite (dog kan min hest ikke passe windsoren mere og skal derfor af med den)

jeg ved ikke lige med fordele og ulemper. Jeg synes begge sadler er gode at ride i med god støtte (som jeg har brug for)

umiddelbart den eneste ulempe jeg kan komme på er windsoren ikke kan fåes bred nok til min hest

• #18   31. mar 2014 Passier Corona til dressur og stubben Siegfried MF special til spring.

• #19   31. mar 2014 Jeg har en kentaur elektra super dejlig sadel med en god støtte, før havde jeg i en kort periode (2 måneder) en kentaur medea som sadelmageren ødelagde og ellers har jeg kun haft min wintec kombi sadel

• #20   31. mar 2014 Jeg har en Wintec isabell werth, men den er for stor til min pony så den skal jeg have solgt smiley Den er ellers så dejlig, så det bliver nok sån en, en størrelse mindre smiley

• #23   31. mar 2014 Jeg har en 17" Kieffer Master dressursadel som jeg er vildt glad for. Den har dybt dejligt sæde og jeg føler jeg kom godt rundt min tidligere hest smiley Den passer desværre ikke Tindur så han skal tilrides i en Sensation G4 Bomløs sadel og så bestiller jeg en Santa Cruz Jaba til ham smiley Dette fandt vi ud af da vi havde besøg af sadelmager (at han skulle have Santa Cruz Jaba) Jeg vidste Min Master ikke passet ham så nu er den til salg smiley

• #24   31. mar 2014 Dressur: Kieffer Lech || DL professionel .
    Jeg elsker sadlen, den er som skræddersyet til mig, haha smiley Den eneste ulempe er vel, at den er temmelig dyr fra ny af..

Spring: Trainers professional
    Den bedste springsadel jeg har siddet i! Dog ville det ikke gøre noget mere med støtte til læggen - men ikke noget jeg savner smiley

• #25   31. mar 2014 Jeg har en Ideal Suzannah i 3 år, håndlavet til min hest og kvaliteten er lige så god som da jeg købte den!!!

Såå lækker at sidde i med stor knæstøtte smiley hvis du er interesseret i sådan noget.

• #26   31. mar 2014 Kieffer Freestyle dressursadel.Lækker sadel.

• #27   31. mar 2014 Lea - Vi har samme efternavn smiley

• #28   31. mar 2014 Passier Young Jumper, mener jeg den hedder.

Fordele: den er virkelig lækker, kan tilpasses, og man har god støtte i den.
    Samtidig er den virkelig flot.
    Godt nok er den dyr, men er pengene værd.

Der er ikke rigtig nogle ulemper ved den..
    Medmindre man ikke kan lide meget støtte., (-:

• #29   31. mar 2014 Har en Butterfly sadel. Købt ved Tika
    Fordelen er at den er bygget op med hængsler, på en ny revolutionerense måde, så den passer stort set alle heste, den ligger 100% på både min oldenborg og min jyde. Plus den giver mig den korrekte støtte. Har endnu ikke haft den på en hest hvor den ikke passede. Den er perfekt når man har flere heste.

• #30   1. apr 2014 Nu: en Barfoot bomløs.
    Fra næste uge en lækker santacruz roxette. Eb af de eneste der kan passe min korte tinker og mine lange ben??

• #31   1. apr 2014 Windsor elite smiley

Der er kun positivt omkring den!

• #32   1. apr 2014 Jeg har en Anky Salinero SOft touch system,
    En virkelig fantastisk sadel som jeg er fuldstændig forelsket i, den er utroligt blød at sidde i, og støtter uden at fastlåse rytteren på nogen måde, hvilket jeg desværre synes en del dressursadler gør.. Jeg er som sagt vild med den ! Uden tvivl den bedste sadel jeg har prøvet..

Så her jeg også en kentaur Athen, som jeg også har været rigtig glad for, dejlig dejlig sadel som også støtter godt, men igen uden at fastlåse fuldstændig, skøn skøn sadel som jeg gerne anbefaler smiley

Begge sadler er desværre til sadel da då ingen af dem passer min nye hest smiley

Du kan prøve at se dem i mine annoncer, skønne sadler ! smiley

• #33   1. apr 2014 Kieffer lech, fordi knæstøtten og sædet er helt tilpas uden at være spændt fast

• #34   1. apr 2014 Kentaur Elektra New - Fantastisk sadel, med god støtte og blødt dybt sæde. Super god til heste som er markeret. Kan ingenting negativt sige om den!

Wintec Isabell Werth - Fin sadel, ok støtte og god til genoptræning, tilridning, da den kan ændres som hesten bygger muskler. Og man sidder fint fast i den, hvis hesten er lidt "vild" smiley

Wintec Pro springsadel - Super god startsadel. Ligger fint og kan også ændres i bommen. God støtte og til billige penge smiley

• #35   1. apr 2014 Jeg har en OS profi dynamic, dressur sadle smiley
    Dejlig sadel, lige efter min smag. Den passer godt til min hest da hun er høj fortil, så der er stoppet noget ekstra ind bagtil i sadlen smiley
    Udover dét, syntes jeg man sidder fantastisk, og har en god støtte.
    - ulemper ved sadlen er vel at den er forholdsvis dyr fra ny, og det er en "enten-eller" sadle, enten elsker man den eller også hader man den smiley

• #36   1. apr 2014 Jeg har 2X Zaldi star spring sadler.
    De kan liggen på de fleste heste og har en super god støtte:-) .
    Og et lækkert kvallitets læder.

• #37   2. apr 2014 Tusind tak for alle jeres kommentarer smiley

• #38   2. apr 2014 Jeg har en Supreme Extra Dressage købt hos saselmager Brian Rutzou

Jeg sider pragtfuld i den smiley

Den kan udvides og trykkes flere gange i bommen, og har kiler foran samt store bagpuder, så der er rig mulighed for at den kan tilpasses og også ligge ideelt på min nye hest smiley

Den er dyr, men jeg syns den har været alle pengene værd smiley

• #39   2. apr 2014 Dressur: Isabell Werth, Fin støtte, som kan ændres, man sidder godt i den- dejlig dybt sæde og den kan ændres når hesten udvikler sig - det eneste minus er at jeg hader stof-sadler og ville ønske den var af læder smiley

Spring: Stübben Skandica Nova, Har kun positive ting at sige, intet negativt. ûber lækker!

• #40   2. apr 2014 Passier Optimum

Lækker sadel med blød og fleksibel bambus bom, dybt sæde, god knæstøtte, også giver den en god kontakt ind til hesten.

Den er dyr, men alle pengene værd. Bedste sadel jeg har siddet i indtil videre - og jeg har prøvet en del forskelligt (herunder Windsor elite, Wintec Isabella werth, county competitor og hennig)

• #41   2. apr 2014 Jeg har en lammeskindssadel fra Christ.

Det gode ved den er, at den er super behagelig at sidde i. Den er varm, og det er lige meget, hvordan den ligger på min hest, fordi den ikke trykker. Det er skønt, når man har en hest med kort ryg. Synes også der er fin støtte i.

Det knap så gode er, at den ikke fordeler trykket godt, der er ikke rygsøjlefrihed, og det er ikke så godt med bøjler i den.

• #42   2. apr 2014 Madsen - Kan ikke det fikses med et trykfordelende underlag med rygsøjlefrihed? smiley
    Mvh TT

• #43   3. apr 2014 Jeg har en Kentaur Elektra dressursadel, det er den bedste dressursadel, ihvertifal for min hest og jeg.
    Jeg har også en Ingdams dressursadel - Clincher dressursadelen. Den er også en fantastisk sadel.
    Så har jeg en dejlig Kieffer Wien (som er til salg) Det er også en dejlig kvalitets sadel, som man sidder udmærket i. Dog passer den ikke til min hest og jeg smiley
    Til springning/i skoven har jeg en Lemetex springsadel, det er den dejligste springsadel jeg nogensinde har haft.
    Og så har jeg en Wintec kombi sadel, den passer alle vores heste, og er fantastisk at sidde i. smiley

• #44   3. apr 2014 Jeg har en lækker Prestige sadel, som jeg købte til min gamle hest da sadlen er god til heste med "tag ryg". Nu bruger jeg den på min dejlige unghest, hvor den også ligger super.

Derudover har jeg en Pessoa Amo springsadel, som jeg har været utrolig glad for da den både er behagelig for hest og rytter. Den er for resten til salg smiley

• #45   3. apr 2014 Passier grand gilbert ekstra i dressur - lækker blød sadel i absolut god kvalitet med fleksibel bom, sidder rigtigt tæt på min hest og med ekstra store knæstøtter så jeg sidder godt fast

Stübben edelweiss nt de luxe i spring - lækker junior sadel med korte sadelklapper som passer perfekt i 17" da jeg har rigtigt korte ben , super støtte og ekstra garvet skind

• #46   3. apr 2014 JC springsadel model CS den er meget blød og rigtig god i læder kvaliteten!

• #47   3. apr 2014 Phiff Amaretto. Super dejlig sadel. God knæstøtte og godt dybt sæde

• #48   4. apr 2014 Wintec pro med cair. Er ikke vildt meget til stofsadler, men den syntes jeg er god. smiley Oggg den skal ikke pudses, som jeg er elendig til at få gjort! :-))))

• #49   4. apr 2014 Jeg har en western sadelpude smiley

• #51   4. apr 2014 Trainers Mariel.

Den er kort, og har ikke et dybt sæde, hvilket jeg synes er rart. Synes dog knæpuderne er lidt for store nogengange.

• #52   5. apr 2014 Kieffer Donau med Excellentsæde

Den bedste sadel! _:D

• #54   6. apr 2014 Jeg rider ligenu i en kieffer kombi , den er super god, og skal nu til at ride i stübben dressursadle, sidst jeg red i den, var den også super lækker:)

• #55   6. apr 2014 Passier optimum, der findes ikke bedre sadel efter min mening smiley

• #56   6. apr 2014 Karlslund kontakt 2 (bomløs)
    Hesten går super godt med den, jeg sidder super godt i den, let at pudse, vejer næsten ingen ting, hesten kan vokse i muskelmasse uden vi skal have en ny, behøver ikke et fancy bomløs- underlag.

Ulemper
    Begrænser valgmulighederne for underlag lidt og så skal man lige vænne sig til støtten. Den er nok pænt dårlig at springe i xD

Kommentér på:
Hvilken sadel har i?

Annonce