{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
982 visninger | Oprettet:

Ny hest hjælp.!! {{forumTopicSubject}}

Hey HG
Jeg får snart en hest hjem som har tabt sig pga. kedsomhed så han har ikke rigtig ville spise. Han har masser af muskler og er sund og rask, men han keder sig virkelig og dyrelægen har sagt at det også er fordi der har været så mange ting/heste/mennesker på den efterskole han står på lige nu. Jeg flytter ham hen et stille og roligt sted med masser af foldtid og døgnfold om sommeren, hvor der er styr på fodret. Altså så tænkte jeg på om man skulle hænge et hønet op en sliksten en jolly ball fra min tidligere hest. Og har også hørt om noget med en yoga bold på en ride bane.?! smiley

Hvad kan i forslå smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny hest hjælp.!!
  • #1   6. apr 2014 Er I sikre på det ikke er stress, der har gjort det?
    Kedsomhed er godt nok også en stress form, men...

    Men aktivering og berigelse er altid godt, dog kan det i overdrevne mængder have modsatte effekt og stresse dyret endnu mere.


  • #2   6. apr 2014 Hvis han kommer rigeligt på foldtid nu når du får ham, så tror jeg det fortager sig. smiley

  • #3   6. apr 2014 Pernille K: Ja, vi er sikre på det ikke er stress det er mest fordi at den nuværende ejer ikke rigtig har haft tid til ham. han er blevet sådan. Hvad for nogle aktiverings lege kunne du forslå.? smiley

    jeanne v: Ok tak for svar.! smiley



  • #4   6. apr 2014 Briza elsker vores "spandeleg" -5 omvendte spande med gulerødder/æbler under, hun vipper dem æder guffen og smider efterfølgende rundt med spandene. Billige sorte spande uden hanke.

  • #5   6. apr 2014 Det vil jeg prøve når han kommer smiley smiley


  • #6   6. apr 2014 Kan det være den så bare har tabt muskler?

    Det bedste er se, hvordan en hest i naturen får dagen til at gå. De bruger meget tid på at spise, og det alt fra græs til bark og bær.
    De fleste heste elsker at få grene fra frugttræer, så gnaver de barken af og spiser. Når grenene ikke hænger på træerne er det ekstra besværligt at få barken af.

    Hø fordelt ud i mindre portioner på hele folden er også god berigelse, da man så både for stimuleret deres ædelyst og behøvet for at bevæge sig


    Men det er kun fantasien der sætter grænser.
    Evt. Gå på yoytube og få inspiration.

    Jeg er uddannet dyrepasser i zoo, og en stor del af jobbet er at finde berigelse til sine dyr. Og så kan man godt løbe tør for ideer, men YouTube er genial. Særligt når det kommer til aber, for man kan sagtens sidde og bruger uger på, at få bygget noget man selv synes er fantastisk, og tror at de vil kunne få flere timer til ar gå, men mår det kommer til stykket, så har de fundet fidusen i løbet af 10 min.


  • #7   6. apr 2014 Altså min tidligere hest fik en skade og skulle stå inde i 3 måneder's boksro. der hængte jeg en stor tyk æblegren op i et reb som hun havde meget glæde af. Men vil prøve youtube. smiley og tak for hjælpen smiley

Kommentér på:
Ny hest hjælp.!!

Annonce