{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  bid og næsebånd?:)
  • #2   29. apr 2014 Rider både med og uden bid og med og uden næsebånd smiley

Uden bid, med hackamore på min fuldblodspart, fordi hun har paradentose og hun har ondt hvis man rider med bid på hende. Hackamoren er spændt til så den ikke glider, men kan stadig få to-tre fingre ind under næsestykket smiley

Rider med og uden det meste på islænderen. Hun kan rides både med og uden bid, i rebgrime, med hackamore og sidepull, med og uden næsebånd, med både kombineret, engelsk og det almindelige islandske næsebånd (hannoveransk), samt i cordeo eller helt uden noget. Når vi rider med næsebånd, er det spændt, men stadig løst nok til at kunne få to-tre fingre ind under smiley Om jeg rider med eller uden bid og næsebånd kommer an på, hvad vi skal, og hvad jeg lige orker at smide på hende smiley Undervisning foregår med bid og næsebånd, hygge kan ske med og uden, tur er for det meste med bid, men kan også ride bare med rebgrimen.

Synes det er ''sundt'' for hesten at kunne lidt af hvert smiley Og så er det også sjovt at udfordre sig selv som rytter og ens signaler, ved f.eks. at skifte fra bid til rebrime når man springer af og til, veksle lidt mellem tingene ligesom man veksler i træningen smiley

• #3   29. apr 2014
    Rider med næsebånd fordi jeg er for doven til at pille det af, men spændt i yderste hul. Og et udelt bid fordi det fungere hesten bedst med.

• #4   29. apr 2014 Jeg rider med et tredelt springer bid og et alm. kombineret næsebånd, dog er det er ikke strammet mere til end det lige sidder så det ikke glider smiley

• #5   29. apr 2014 Ja, jeg rider både ned bid og næsebånd, da jeg er dressurrytter. Næsebåndet har dog ingen gavn ved mig, fordi jeg sætter det meget løst, samme med næserem. Jeg vil gerne kunne se hvis min hest åbner munden, pga jeg har for hårdt fat i den, så jeg kan ændre det.

• #6   29. apr 2014 Rider for det meste uden bid, mere fordi jeg ikke gider sætte det på mit hovedtøj og hun fungerer bare bedst uden :). Men når jeg rider med bid er det uden næsebånd. Har det kun på til stævner når jeg en sjælden gang i mellem rider stævner, og så er det helt løst :).

• #8   29. apr 2014 Man skal bare huske på med næsebånd at de lukker sammen sådan at hesten ik er fri .... jeg har taget mit af min pony og derefter er han blevet mere fri og han laver da lidt mere balade i starten men nu gør han intet!;)

• #9   29. apr 2014 Det er et krav til stævner at ride med næsebånd og som med alt andet skal det behandles med omtanke. Der er intet galt i at ride med det smiley

• #10   1. maj 2014 Nemlig;)

• #11   1. maj 2014
    Næsebåndet lukker ikke munden med mindre det spændes stramt - dvs. mindre end to fingre på højkant.

• #12   7. maj 2014 Det har jeg også skrevet;)

Kommentér på:
bid og næsebånd?:)

Annonce