{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opstart af en rideklub
  • #1   30. apr 2014 Jeg vægter højest at forholdene er gode og undervisningen er hestevenlig, gerne med underviser(e) som har været på forskellige kurser om anatomi osv :).

    Det andet ved jeg ikke noget om og har ikke selv prøvet at opstarte en klub smiley


  • #2   30. apr 2014
    Foldtid, medbringe eget foder og medbringe egen underviser.


  • #3   30. apr 2014 tak for inputs håber på mange flere..... smiley

    vægter selv ordenlige forhold og foldtid.


  • #4   30. apr 2014 Kan ikke hjælpe med det praktiske, men det vigtigste er for mig foldtid og gode bokse.

  • #5   30. apr 2014 For at det skal være en Rideklub under DRF mener jeg at du skal op og have mindst 150 medlemmer. Hvis det er bare et opstaldningssted med lidt opstalder og undervisere, så skal du jo bare have nogle gode folde og bokse og sådan smiley

  • #6   30. apr 2014 som udgangspunkt skal den ikke underligges drf smiley

  • #7   30. apr 2014 Det jeg vægter højest ved opstaldning er; Gode fold tider, ordenlige folde med græs uden giftige planter og stærkt hegn med stød, gode store bokse, en ordenlig stald (uden rod, med frisk vand/vandkopper i boksen, udluftning/vinduer, indendørs striglepladser), faciliteter som indendørs vaskeplads og ridehus/bane. En kompetent underviser i spring/dressur, evt staldpersonale der kan lukke hesten ud/ind, samt fodre/strø/give hø/wrap smiley

  • #8   30. apr 2014 For mig er det vigtig at opstaldningsforholdene er i orden, altså boksene lever op til krav om størrelse, og ventilationen i stalden smiley Med hensyn til de andre faciliteter er det vigtig at der er gode folde, med mulighed for at hestene kan gå længe ude, og at der er en god ridebane eller ridehus smiley Underviserne skal vide hvad de snakker om, gerne have meget erfaring eller evt. været på kurser smiley


  • #9   30. apr 2014 Man behøver ikke være 150 medlemmer for at være under DRF, det har min klub ikke, og vi er med i DRF :.-)

  • #10   30. apr 2014 mener det er 50 medlemmer man skal have for at komme i drf smiley

  • #11   30. apr 2014 - Staldene skal være i orden, og gerne store lyse bokse.
    - Mulighed for at medbringe eget sadelskab til at opbevare sit udstyr i
    - Store folde, og en masse foldtid.
    - Ikke kønsopdelte folde
    - Mulighed for at medbringe eget foder + underviser
    - Hø/Wrap ad libitum
    - God udluftning i stalden

    Også selvfølgelig et ridehus og ridebane med en fornuftig bund smiley


  • #13   30. apr 2014 Jeg har ikke prøvet at starte en rideklub, men har været med i bestyrelsen i en rideklub. Tror reglerne for tilskud kan variere fra kommune til kommune, så tjek evt. med din kommune om hvor du kan finde reglerne.
    Men noget af det grundlæggende er at have en bestyrelse. Og skal man have tilskud hos kommunen, skal man have et budget, en medlemsliste og lave årsregnskaber. (I hvert fald i vores kommune)

    Hvis det er en rideklub som jeg skulle have undervisning i, ville jeg vægte det højt at hestene er glade, velplejede og udstyret passer. Og at underviseren er god til at forklare sig. Dermed skal undervisningen passe nogenlunde til den måde jeg ønsker at ride på.
    Skulle jeg have opstaldet min hest der, vægter jeg foldtid og ridemuligheder højt. Jeg vil gerne der er en god bane og gode områder til at ride tur. Men da jeg ikke er millionær har prisen også noget at sige.
    Og sidst men ikke mindst er det rigtig vigtigt at de der kommer på rideklubben har et godt humør og er imødekommende.


Kommentér på:
Opstart af en rideklub

Annonce