{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.369 visninger | Oprettet:

At få en hest foræret.. {{forumTopicSubject}}

Min onkels 3 årige fuldblodshest er netop taget af galopbanen her i lørdags, og da han ikke har tid til ride den selv og hans kone selv ejer to vil han forærer mig den som ridehest.. Jeg vil virkelig gerne tilbage til ridning efter et par års pause og når chancen byder sig har jeg svært ved at takke nej. Går en tre måneders sommerferie i møde hvor jeg har tid til at lære hesten at kende samt få genopstartet ridningen (dog ikke på fuldbloden).

Er det værd at overveje?

Personlige holdninger, kritik og synsvinkler er mere end velkommen


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At få en hest foræret..
  • #1   5. maj 2014 Arg.. det gik lidt for stærkt, håber de grammatiske fejl kan overses

  • #2   5. maj 2014 Hvis du har tid og råd til at have hest, er det da bestemt en mulighed smiley
    Også når sommerferien er færdig.

    Men det er de vigtigste ting der skal spille når man skal have hest. Tid og penge.


  • #3   5. maj 2014 Tanker som.. Er du dygtig nok og har hesten det rigtige temperament for dig? Dukker op i mit hovede.. Jeg ville takke nej, men det er fordi jeg selv er til de kolde typer og ikke er dygtig nok til at uddanne hesten...

    Det er ellers et fedt tilbud smiley


  • #4   5. maj 2014 Jeg hade gjordt det smiley rigtig flot tilbud smiley

  • #5   5. maj 2014
    Hvis du har råd til og have hest samt gerne vil have en hest der kræver noget omskoling så go for it :o)

    Min egen fik jeg også foræret, men der fulgte også en masse ting "med" i baggagen på hende.


  • #6   5. maj 2014 Selvfølgelig kan man se bort fra grammatikken, jeg skriver også for stærk en gang imellem (alt for ofte...)

    Jeg syntes da det er en super mulighed for både dig og hesten. Hesten får mulighed for et godt hjem hvor den bliver behandlet som en hest skal behandles og du får samtidig mulighed for at ride igen uden at skulle betale 20.000 kr for det.
    Man skal selvfølgelig være obs på at tidligere galopheste i den grad skal omskoles, men når det er sagt så er fuldblod (og blandinger) herlige rideheste med et dejligt temperament.
    De kan give så gode skovture og er dejlig følsomme, selvom man selvfølgelig også skal være opmærksom på at få installeret en god bremse da de er avlet til at løbe og løbe og løbe (flugt)


  • #8   5. maj 2014 Jeg ville mærke godt efter i maven om det er det rigtige smiley
    Som allerede nævnt er det vigtig du på forhånd har gjort om om pengene rækker ved sygdom eksempelvis og tiden er der, også når din ferie er slut smiley
    Jeg ville være helt sikker på jeg synes det var det rigtige inden jeg sagde ja, altså at det er nået du virkelig vil og ikke bare fordi det er nyt og spændende nu smiley

    Har du overvejet det grundigt, er det oprigtig det du vil? Er pengene der? Er tiden der når ferien er slut? og alle de andre ting der skal besvares og alt er som det skal være, så ville jeg naturligvis gøre det smiley

    Det er et super godt tilbud og virkelig sødt af ham smiley Held og lykke med og træffe de rigtige beslutninger for dig selv smiley Og så må du endelig fortælle hvad du vælger smiley


  • #9   5. maj 2014 Super konstruktive svar, der er værd at reflekterer over. I er for skønne damer!

  • #10   5. maj 2014 Jeg kan kun sige, at jeg ELSKER at ride fuldblod.

    Men du skal vide, at de aldrig bliver store dressurstjerner, og de spiser MEGET. De er ikke billige i drift, for de kan være svære at holde huld på. Dernæst er rigtig mange fuldblodsheste krybbebidere, hvilket selvfølgelig også kan være et problem. Og endelig skal du huske, at de fleste løbsheste er blevet brugt hårdt i en meget tidlig alder.

    Når det er sagt, så er en 3-årig jo ikke en hest, der har nået at lave så meget - og hvis den ikke har nogen skader, er det jo en fantastisk mulighed for at få hest gratis. smiley
    Fuldblod er intelligente og lærenemme, de er arbejdsvillige og virkelig skønne at ride, hvis man er til heste med masser af energi.
    Jeg har en lånehest, der er fuldblod. Han er meget tæt knyttet til mig, og han er virkelig blevet min ven....en skøn hest, som lærer MEGET hurtigt, når vi skal træne nye ting. Vi begyndte at springe sidste år, og han gik fra at klumpe rundt på sine lange stænger til at springe med fin teknik og stor lyst på rekordtid!
    Han er dog en "gammel" løbshest, der har været skadet i sin løbskarriere og har været behandlet noget hårdhændet, så han holder ikke i mange år endnu. Jeg passer naturligvis på ham på bedste vis med rigtig kost og tilskud, og dyrlægen holder et vågent øje med hans ben. Men jeg har valgt ikke at købe ham af frygt for mange voldsomme dyrlægeregninger i fremtiden. Det er ejeren indforstået med, og vi har også en klar aftale om, at hvis han begynder at skrante i sit helbred, så stopper vi - og så er det hendes valg, om han skal aflives.

    Men han er som sagt en "slidt" galophest - det er din ikke nødvendigvis, hvis den er taget ud, fordi den ikke vinder noget?

    Kan kun sige, at fuldblodsheste er skønne, temperamentsfulde, kærlige og fantastiske at ride på, hvis du er til spring, military, skovture, osv....de er sjældent dressur-betonede, men kan sagtens blive øvelses-stærke, fordi de er så kloge og lærenemme. smiley

    Det var min mening. smiley


  • #11   5. maj 2014 Kan se i et andet indlæg at dine forældre ikke er helt med på du skal have hest.. Det er nok en god ide at have dem med på ideen først..

  • #12   5. maj 2014 Go for it!
    Hvis du har erfaring nok, og har nogle dygtige ryttere omkring dig til at hjælpe dig, så ville jeg helt klart sige ja. Fed mulighed!

    Men... Jeg ville personligt give hesten en ridepause på et par måneder, da jeg er SÅ meget imod at den er tilredet allerede... Så ja, jeg ville holde en pause og så starte ligeså roligt op igen smiley


  • #13   5. maj 2014 Louise H, galop heste bliver trænet i at stoppe når der bliver bedt om det. De er faktisk trænet rigtig meget i det også det ser ustyrligt ud så er hestene trænet i at stoppe når de bliver bedt om det smiley

    Ts synes det er en fin mulighed smiley


  • #14   5. maj 2014 Det er da helt klart værd at overveje, men du skal være sikker på at heste er 100% iorden, ellers kan det blive noget rod...
    Held og lykke med hestemissen. smiley


  • #15   5. maj 2014 Har du tid og penge til sådan en hest? Det er jo ikke en hest der vil kunne stå i en boks og bruges til skridtture i skoven et par gange i måneden..
    Du skal også huske at den er redet alt for tidligt og alt for hårdt, så der følger sikkert nogen ting med som koster lidt ekstra.. Du skal påregne et par behandlinger af massør, kiropraktor eller lign.. (både til skelet og muskler) da en sådan hest HAR problemer..
    Det vil også være at foretrække hvis du har tid til at give den et års pause og kompenserer for den tidlige tilridning..


  • #17   5. maj 2014 Hvis jeg fik en hest foræret og havde råd til at have den osv. så havde jeg sagt ja smiley
    Jeg fik selv min pony foræret (gratis i gave) men de betaler stadig ALLE udgifter for hende, selvom hun er min på papiret (det var aftalen) xD


  • #18   5. maj 2014 hvis det er den hest du ønsker dig så ja. men hvis du kun vil tage imod den fordi den er gratis, så ville jeg vente og spare nogle penge op til lige netop den hest du ønsker.

    - at den er gratis betyder jo netop ikke at den er billigere at have, selve prisen på hesten er bare ingenting i forhold til det den koster at have.

    - har selv lige fået en oldenborg foræret, fik hende hvis bare hun fik et godt hjem, og det gjorde hun selvfølgelig. Men inden jeg fik set mig om havde jeg egentlig betalt en okay pris for hende. Var nede og besøge hende et par gange, dyrlæge tjek, ordnet tænder, vaccine, og et smedebesøg. Ja så var hun ikke så "gratis" mere, men det var hende jeg ville have, også selvom hun havde kostet noget smiley


  • #19   5. maj 2014 #14: Det opslag er næsten et år gammelt.. Måske de havde ændret mening.. smiley

  • #20   5. maj 2014 Først og fremmest, tillykke! Dejligt tilbud du har fået!

    Læg et budget. Har du råd? Tænk derefter godt efter. Kan du omskole hesten fra galophest til ridehest? Kan du svare ja til de to spørgsmål, så ja, så skal du overveje at takke ja smiley


Kommentér på:
At få en hest foræret..

Annonce