{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
809 visninger | Oprettet:

Aldersvarende uddannet {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Jeg har længe tænkt over, hvornår folk mener at hesten er aldersvarende uddannet. Jeg har en 6 års som stadig ikke er redet i galop, simpelthen fordi hun ikke er klar til det fysisk og psykisk. Jeg mener faktisk hun er aldersvarende uddannet, eftersom at vi arbejder ud fra hvad hun kan klar mentalt og fysisk. Jeg læser ofte i annoncer at deres heste ikke er aldersvarende uddannet, men kan simpelthen ikke forestille mig hvad niveau de ligger på. Det er jo vidt forskelligt fra hest til hest. Min 4 års er meget længere fremme i uddannelsen end min 6 års. Den rider jeg på tur selv, og kan rides i galop også.

Hvad er tanker om udtrykket?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Aldersvarende uddannet
  • #1   3. jun 2014 Når der står, at en hest ikke er alderssvarende uddannet, så tænker jeg at den er langt bagud. så er det eks. sådan en som jeg er igang med, 9 år og ikke andet end ryttervant.
    Men det er selvfølgelig meget individuelt, hvad man forventer af en hest på 5, så på den måde vil der jo være mange forskellige holdninger til hvornår en hest er aldersvarende uddannet.

• #3   3. jun 2014 Puha, sammen, så er det mange heste der ikke er "aldersvarende uddannet"

• #4   3. jun 2014 Christina, der er selvfølgelig noget at forholde sig ud fra DRF ja, men jeg tænker bare, der er jo virkelig mange hest der aldrig nogensinde kommer op og gå en MB klasse.

• #5   3. jun 2014 Min 6 års går LA1 lige pt. Og vi skal starte vores første distrikt stævne i weekenden og jeg mener at hun er alderssvarende uddannet da hun er en meget speciel hest og ride og hun blev først tilredet som 4 års grundet en skade.. smiley

• #9   3. jun 2014 det vil jeg så give dig helt ret i Christina smiley

• #12   3. jun 2014 Jeg tilslutter mig dem der mener, at en alderssvarende uddannelse følger ungheste championaterne.

Dermed ikke sagt, at alle heste skal uddannes i det tempo, eller at alle heste kan. Mange heste kommer, som nævnt, slet ikke op på det niveau. Det betyder heller ikke, at hesten er dårligere uddannet end sine jævnaldrende eller har mindre potentiale. Det betyder bare, at den ikke er alderssvarende uddannet, ud fra de standarder der er sat for de forskellige alderstrin. :o)

Man skal altid træne sin hest individuelt, og efter hvad den kan pågældende hest kan klare. Uanset hvad standarderne siger.

• #13   3. jun 2014 I det du Christina skriver med at min ikke er alderssvarende uddannet, passer jo også med at hun er tilredet et år senere end hvad de "skal", derfor er hun, efter hvad min mening er, et år bagefter da vi håber på at kunne debutere i de sidste LA klasser samt de første MB klasser næste år. Men der for mener jeg stadig at hun er aldersmæssigt uddannet efter hvornår hun blev til redet, da jeg ikke mener at man skal presse en hest som blev tilredet som 4 års til at gå MB klasser som 6 års bare fordi championaterne er efter det. smiley

• #14   3. jun 2014 Christina Rosenhøj Tindbæk:
    I det tilfælde kender jeg ingen heste, som er "aldersvarende uddannet". Synes det er sygt...

• #15   3. jun 2014 Hippie - Der er jeg enig men det er en anden diskussion smiley Men nu er jeg jo hellere ikke den store tilhænger af DRF smiley

• #16   3. jun 2014 Tindur:
    Ej heller jeg, men du har ret. Det er en helt anden diskussion, og jeg vil ikke ødelægge en andens emne, bye smiley

• #17   3. jun 2014 Gøtterup - I dit tilfælde vil jeg ikke sige, at hesten er alderssvarende uddannet. For det er den jo ikke - den er ikke uddannet svarende til andre heste på dens alder (ift. DRF's championater). Den kan jo stadig godt være uddannet svarende til den tid den har været redet (hvis det er til at forstå), men alderssvarende kan den jo ikke være, da den er et år senere i uddannelsen (som jeg forstår det du skriver) end jævnaldrende heste. :o)

• #18   3. jun 2014 CTS, Jeg skriver jo netop at den er uddannet svarende til hvornår den blev tilredet hvis man skal sige at hesten, 2 år efter den blev tilredet, skal kunne gå en LA1 så er den jo, uddannet til at kunne det samme som en 5 års som er blevet tilredet som 3 års, så på det punkt mener jeg at den er "alderssvarende uddannet". smiley

• #19   3. jun 2014 Ja, det er jeg helt med på, det er også det jeg siger. :o)
    Jeg siger bare, at så kan man ikke kalde den alderssvarende uddannet, for det er den jo ikke. :o) Den er jo ikke uddannet svarende til dens alder, men svarende til det antal år den har været redet. :o) Jeg ved ikke om der er et ord for det, men tidssvarende uddannet passer nok bedre. :o)

Kommentér på:
Aldersvarende uddannet

Annonce