849 visninger
|
Oprettet:
Fiberpiller eller lucerne til vinter? {{forumTopicSubject}}
Halløjsa
For og imod at bruge enten fiberpiller eller lucerne til vinter?
Jeg har de sidste par år brugt lucerne da det var med i opstaldningsprisen.
Nu står jeg selv med al foderindkøb, og tænker om lucernen skal byttes ud med fiberpiller.
Han har wrap ad libitum i boksen (spiser ca 20 kg i døgnet), supplerer med vitaminer samt linamix til at holde huld.
Han er en fjordhest på 375kg, bliver brugt 6-7 dage om ugen (5 dages dressur, 1 dags spring), og er svær at holde i pæn foderstand (bliver for tynd).
Kom frisk med argumenter
nov 2010
Følger: 115 Følgere: 111 Heste: 7 Svar: 10
dec 2012
Følger: 30 Følgere: 33 Emner: 2 Svar: 332
Jeg ville fodre med begge dele..
Lucerne og fiberpiller er ikke produkter der kan erstatte hinanden..
Måske du tænker på ROEpiller og lucernen???
jun 2007
Følger: 91 Følgere: 73 Heste: 2 Emner: 100 Svar: 882
Så bæk med lucernen, det gjorde jeg og det fungerer bare rigtig godt.
apr 2007
Følger: 45 Følgere: 41 Heste: 2 Emner: 14 Svar: 688
Jeg synes ikke umiddelbart der er grund til at fodre med begge dele - det er enten eller her *S* Det er mest tiltænkt fyld i krybben til linamix, vitaminer og tilskud
Roepiller er prøvet - han gider ikke flydende mad
dec 2012
Følger: 30 Følgere: 33 Emner: 2 Svar: 332
Fiberpiller skal som hovedregel også opblødes ved udfordring for at forhindre spiserørsforstoppelse, så med det i mente og din nuværende foderplan, så ville jeg købe en god lucerne med olie tilsat ..
apr 2007
Følger: 45 Følgere: 41 Heste: 2 Emner: 14 Svar: 688
Jeg har svært ved at finde andre fodermuligheder der fungerer - han kan på ingen måder tåle havre (går lige i hovedet op ham, selv den smule der er i St Hippolyts naturmüsli), horselux easy taber han sig voldsomt på, og vil ikke op og putte ret meget i krybben - tror på at hovedparten skal komme fra ståfoderet
Fiberpiller eller lucerne til vinter?