{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
738 visninger | Oprettet:

Fiberpiller eller lucerne til vinter? {{forumTopicSubject}}

Halløjsa
For og imod at bruge enten fiberpiller eller lucerne til vinter?
Jeg har de sidste par år brugt lucerne da det var med i opstaldningsprisen.
Nu står jeg selv med al foderindkøb, og tænker om lucernen skal byttes ud med fiberpiller.

Han har wrap ad libitum i boksen (spiser ca 20 kg i døgnet), supplerer med vitaminer samt linamix til at holde huld.
Han er en fjordhest på 375kg, bliver brugt 6-7 dage om ugen (5 dages dressur, 1 dags spring), og er svær at holde i pæn foderstand (bliver for tynd).
Kom frisk med argumenter


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fiberpiller eller lucerne til vinter?
  • #1   19. jul 2014 Jeg ville holde mig til lucerne som han er vand til smiley

  • #2   19. jul 2014
    Jeg ville fodre med begge dele..
    Lucerne og fiberpiller er ikke produkter der kan erstatte hinanden..

    Måske du tænker på ROEpiller og lucernen???


  • #3   19. jul 2014 Helt klart fiberpillerne.
    Så bæk med lucernen, det gjorde jeg og det fungerer bare rigtig godt.


  • #4   19. jul 2014 Nej SavaLou - jeg tænker ikke på roepiller smiley

    Jeg synes ikke umiddelbart der er grund til at fodre med begge dele - det er enten eller her *S* Det er mest tiltænkt fyld i krybben til linamix, vitaminer og tilskud smiley

    Roepiller er prøvet - han gider ikke flydende mad smiley De kan spises hvis de er godt blandet med lucerne, så der er noget at tygge i, ellers ikke. Så roepiller er udelukket.


  • #5   19. jul 2014
    Fiberpiller skal som hovedregel også opblødes ved udfordring for at forhindre spiserørsforstoppelse, så med det i mente og din nuværende foderplan, så ville jeg købe en god lucerne med olie tilsat ..


  • #6   19. jul 2014 Hmm, jeg synes da at erindre at fiberpiller kan fodres med i ret store mængder uden at være opblødt, kontra roepiller der ikke skal ret meget til.

    Jeg har svært ved at finde andre fodermuligheder der fungerer - han kan på ingen måder tåle havre (går lige i hovedet op ham, selv den smule der er i St Hippolyts naturmüsli), horselux easy taber han sig voldsomt på, og vil ikke op og putte ret meget i krybben - tror på at hovedparten skal komme fra ståfoderet smiley


Kommentér på:
Fiberpiller eller lucerne til vinter?

Annonce