{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.108 visninger | Oprettet:

Hvis hesten pludselig ikke vil? {{forumTopicSubject}}

Godaften til jer der læser med smiley

Jeg har gået og tænkt lidt over det der med trailer og når man skal læsse hesten. Primært i forhold til at min pony forhåbenligt snart er solgt, og derfor jo skal køres i trailer til den nye ejer

Tara går normalt op i traileren, hun vil gerne lige snuse lidt først, men hun plejer at være sød til at gå op efter det.

Men enhver hest kan jo have en dårlig dag hvis det blæser og der måske er flere der kigger på. Min egen har ihvertfald skiftene dage med mange ting, ikke nødvendigvis negativt, men nogle dage er da bedre end andre, selvfølgelig.

Så hvis salgsdagen er kommet og man står og skal læsse hesten for de nye ejere og så pludselig hesten ikke vil.

Hvordan ville i som køber reagere?

Har nemlig selv set de mest trailervante stævneponyer som bare pludselig slår helt fra og ikke vil op.. Selvfølgelig er det sjældent, men det kan jo ske, det er levende dyr.

Jeg har tænkt over det, netop fordi jeg også har fortalt eventuelle købere at min pony ikke plejer at være det store problem.

Ville køberen ikke føle sig snydt og tænke at det så heller ikke ville være sælgeren første løgn? Selvfølgelig ville jeg aldrig lyve om min hest, men den tanke ville jeg måske selv få hvis jeg var køber..

Hvad tænker i?


Kommentarer på:  Hvis hesten pludselig ikke vil?
  • #1   4. nov 2014 ingen problemer i det, jeg ville bare tænke at sælger nok var ked af det og at det påvirker pony, ville aldrig røre mig, jeg ville væbne mig med tålmodighed og have masser af tid til at læsse, hvilket jeg i øvrigt altid vil hvis jeg skal ud efter ny hest

  • #2   4. nov 2014 Rikke - Så du ville altså være tryg ved det alligevel?

  • #3   4. nov 2014 Normalt ville ejg ikke tænke videre over det, som sælger er man jo nok lidt skør i bolden i øjeblikket, så det ville ikke rører mig så meget.
    Sådan havde min veninde det også da hun købte hest, dog har hun ikke haft andet end problemer med at læsse den siden den blev købt (2 år siden) så der har sælger altså været et rigtigt svin.


  • #4   4. nov 2014 Tine - Ja, det er netop derfor jeg er så i tvivl.. Køberen kan jo ikke ane om det er snyd eller bare en stresset sælger smiley

  • #5   4. nov 2014 ja det, jeg ville ikke lade det påvirker noget, om ikke andet så ville der være noget at træne på

  • #6   4. nov 2014 Håber mine købere har samme indstilling smiley

  • #7   4. nov 2014
    Jeg ville heller ikke tænke videre over det, medmindre hesten så direkte angst ud.
    Det er helt normalt at man er dybt dybt påvirket når man læsser sin hest for sidste gang, og det tror jeg alle har fuldt forståelse for kan påvirke hesten. smiley

    Tag en dyb indånding, så skal det hele nok gå! smiley


  • #8   4. nov 2014 Jeg ville bestemt ikke tænke over det - og slet ikke hvis ejeren selv vil læsse hesten (hvilket mange jo vil). Det er en følsom situation og hesten vil mærke at noget er anderledes - det vil vist være helt i orden hvis ikke hesten har lyst til at gå op i traileren smiley

  • #9   4. nov 2014 Har hentet en pony som altid gik lige op, og desværre ikke gjorde det på dagen. man kunne tydligt se på eger og de undskyldte osv.....Men helt ærligt selvfølgelig nægter ponyen, når det ene af søskende parret står bag ved og græder. Havde fuldforståelser for situationen. Vi har efterfølgende haft problemer med læsningen en enkelt gang! Og ellers er den altid gået med op uden problemer. smiley

  • #10   4. nov 2014 Hvis hesten ikke vil læsses, og det ikke plejer at være noget problem, vil jeg mene at det er det fordi der er et eller andet i menneskene er er anderledes. f.eks. hvis sælger eller køber er ked af det, bange eller stresset.

    Jeg ved da at hvis jeg har lidt travlt eller er stresset at jeg så skal gå for mig selv, lytte til noget afstressende musik og meditere i 5-10 minutter før jeg skal finde hesten, for ellers lykkedes det ikke at få ham op. Det har også været nogle gange jeg decideret har kunne mærke på mig selv at jeg ikke skulle prøve at læsse ham selv, fordi jeg ikke var et sted psykisk hvor jeg kunne håndtere en eventuel modreaktion fra hesten. Så har jeg sat andre til at læsse ham, imens jeg er gået væk et stykke tid.

    Så jeg vil mene at det er op til den der håndtere hesten.


  • #11   4. nov 2014
    Hvis jeg har set at hesten tidligere fint kan læsses ville det ikke gøre mig noget.


  • #12   5. nov 2014 Altså nu ved du jo hvordand et gik med Lucile da vi skulle flytte hende. Det tog jeg ved ikke hvor længe. smiley
    Nu efter tre eller fire trænings gange går hun lige op og det tager maks 15 minutter får mig at få hende med.
    Så jeg ville bestemt ikke tænke over det. Tror også de fleste bare tænker at den nok kan mærke på ejeren at det er noget nyt, der skal se. Specielt med Tara kan man jo se hun har gået mange stævner og derfor har hun jo kunnet det. Så tager det jo ikke flere år at lære hende det. Hvis køberen virkelig gerne vil have hende gør det nok ikke den store forskel. smiley


Kommentér på:
Hvis hesten pludselig ikke vil?

Annonce