{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.280 visninger | Oprettet:

Madras i boksen - hvor ofte muges i bund? {{forumTopicSubject}}

Vi kæmper lidt med at give min part en god ren boks med en god madras men da hun vander sit hø, står i udeboks og tisser midt i boksen er det svært at holde den tør

Jeg vil gerne ha tømt helt i dag (der har været en ved hende i dag jeg er bare usikker på om der er muget) eller i morgen. Dog er jeg usikker på hvornår der bør tømmes helt. Selvfølgelig er det forskelligt fra hest til hest hvor meget de sviner men sådan ca.

Bunden er vel ca 2,5-3 uger gammel men våd i de nederste lag. Der er dog bygget et godt lag tørt ovenpå..

Hvornår tømmer i jeres boks HELT når der er opbygget en form for madras?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Madras i boksen - hvor ofte muges i bund?
  • #1   23. dec 2014 Opbygger kun madras 4 uger før en hoppe skal fole, men ellers tømmer jeg boksen helt i bund hver weekend. I løsdriften bliver der tømt hver 8-10 uge, men strøer ofte ovenpå og det er en stor løsdrift..

• #2   23. dec 2014 Jeg vender og lufter min bund hver dag og fjerner det der er helt mørkt af tis, det giver en rigtig ren luftig bund smiley og så tømmer jeg boksen helt, vasker og desinficerer den en gang om året når det bliver tid til døgnfold

• #3   23. dec 2014 Jeg piller beskidt OG vådt halm fra hver uge, det tørre men beskidte bliver i boksen smiley

• #4   23. dec 2014 Tømmer aldrig bunden helt med mindre hesten flytter smiley
    Tager de svuppende klatter hvis det bliver så slemt også ryster jeg hele boksen op cirka 2 gange om ugen! Min stod i træpiller og tissede virkelig meget smiley lavede en madras på 10-15 cm tyk smiley

• #5   23. dec 2014 Min står på halm og fjerner klatter/lorte hver dag. Bunden tager jeg normalt ud en gang i ugen, men lige for tiden går der omkring 2 uger mellem. Før i tiden tog jeg alt det våde ud hver dag, men det gav det modsatte resultat, nemlig en meget våd boks. smiley

• #6   23. dec 2014 Så vil jeg da lige tjekke på den i morgen, køre en trillebør og ellers strå. Jeg forsøger mig med træpiller i bunden de steder der er mest vådt (har jeg fået anbefalet så jeg giver det et skud) så der bliver snart tømt i bund alligevel smiley

• #7   24. dec 2014 Jeg vender hele bunden på min boks hver dag, og tømmer hele boksen ca hver 2-3 måned alt efter hvor klam den er. Så mil har en Madras, bare ikke en fast, hård en.

• #8   24. dec 2014 Tømmer boksen ud 2 x om året, spånerne suger alt, og minimalt vådt på gummimadras og cement....ca 30 cm bund...muger lort hver dag...lidt vådt hvis de har tisset lige et sted....ellers aldrig våd bund, fylder 1 pk på om ugen i boks, ellers skøn blød tør bund....jævner den hver dag....og gummimåtter isolere rigtig godt

• #9   24. dec 2014 Hos min bliver bund muget hver lørdag af staldejer, og så kommer han noget halm i bunden som er mere gråt end det vi normalt bruger for at bygge bunden. Hver dag jævner jeg boksen så den er pæn og ligger skidt ned bagerst i boksen og en god lag halm hver dag smiley og han ellers et stort bokssvin. Og hans boks er fin hver dag.

• #10   24. dec 2014 Tørv, bundmuger ikke før til foråret. Muger dog klatter og våde pletter hver dag, en gang om ugen får han en halv pakke tørv. Hans boks er stor, og han er renlig, bimmelimmer og bummelummer kun i den ene ende. Så dejligt nemt at muge smiley

• #11   24. dec 2014 Jeg har madras på midten, ca 2x2 meter (boksen er 3x4 m)
    Hun ligger ned og sover, så tænkte en madras i vinter var go.
    Så fjerner jeg lidt af det en gang i mellem.
    I ny og næ, når hun har svinet det hele til, rydder jeg boksen.
    Ca hver 2. til 3. måned, er den blevet skiftet ind til videre.
    Hun står på piller

• #12   25. dec 2014 Jeg muger i bund 1 gang om ugen smiley Og derefter stryger med frisk halm.

• #13   27. dec 2014 Muger i bund én gang i ugen - i weekenden. - Står paa halm. Stroer yderligere halm, et par gange i ugen. Alt efter hvor stort boksvin jeg har mig.. smiley

Kommentér på:
Madras i boksen - hvor ofte muges i bund?

Annonce