{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
959 visninger | Oprettet:

Forskel på massør og kiropraktor? {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg har en hest jeg gerne ville have kigget på da hun ikke er glad for gjorden. Men det kan lige så godt være hun bare er kilden, end at der rent faktisk er noget i vejen.
Jeg er desværre ikke lavet af penge og blev lidt forskrækket over priserne for at få en hestekiropraktor ud. Tilgengæld er en massør til at betale.
Vil det være en ide at få en massør ud for at kigge og gøre ved, og så få hendes mening om hesten trænger til kiropraktor eller ej? Hvis hesten trænger til kiropraktor så skal den selvfølgelig nok få det! Men hvis nu hun ikke gør så ville jeg gerne bruge de 1300kr+kørsel til noget andet (f.eks en særlig gjord som er mere nænsom for en hest med gjordkramper).

Hvad kan massøren egentlig gøre?

På et eller andet plan er jeg nok også en lille smule bange for at en massør og især kiropraktor kan komme til at gøre noget galt ved hesten... Det er nok dybt fjollet - hvad er jeres erfaringer?

Dette blev måske en lidt rodet post - det var lige de tanker jeg går og roder med. Jeg vil rigtig gerne have jeres in-put, men vær søde at hold en venlig tone - på forhånd mange tak smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forskel på massør og kiropraktor?
  • #1   22. jan 2015 Om det er en kiropraktor eller massør du skal have ud kan være svært at sige. Der kan være sindssygt mange årsager til, at hesten ikke synes det er fedt at få gjorden spændt.
    Jeg kan give dig erfaringerne fra min egen: I første omgang var hun ikke glad for gjorden fordi hun var skæv i ryggen - dette kan en massør ikke rette, så der havde jeg kiropraktor ude gange flere, og ja, det er desværre en dyr fornøjelse.
    Hest blev i orden igen, men hun blev igen ked af gjorden. Her viste det sig at være grundet hævet lymfer i gjordlejet. Det er noget der kom i nov. Hævelsen er højst sandsynligt koblet sammen med ubalance i maven, så nu er hun i gang med at få tarmfloraen på plads med en kur af forskellige ting. Så her virker hverken kiropraktor eller massør.

Men til dit egentlige spørgsmål: forskellen mellem kiropraktor og massør. Kiropraktoren retter skelettet, massøren arbejder med muskler. Så hvad du skal have ud afhænger af årsag smiley

• #2   22. jan 2015
    Det kommer an på årsagen :o)

En massør kan muskler/det bløde og en kiropraktor kan med knogler/skelet. Så problemet kan løses af en massør hvis hesten er spændt i musklerne, men hvis den fx har et låst brystben kan massøren ikke.

Kig evt. på fys, osteopat eller kranie sakral behandler - de er billigere end kiropraktor. En kiropraktor er tit uddannet dyrlæge, derfor prisen :o)

• #5   22. jan 2015 Hej, mange tak for jeres svar. Okay, så kiropraktor til skelet og massør til muskler - det er jo meget godt lige at have det på plads smiley Så er det vel bare at starte med det ene og se hvem der finder fejlen... Hvis bare den søde hest kunne fortælle mig hvad der genere den smiley

• #6   22. jan 2015 Og tak for tippet om fys, osteopat eller kranie sakral behandler - nu skal jeg bare se om jeg kan finde en der kører i nordsjælland. Indtil videre i min søgning har de alle boet på Fyn eller Jylland.

• #7   22. jan 2015 Jeg ved der er to Rikker på sjælland, den ene kiopraktor, den anden kraniosekral terapeut som begge er rigtig dygtige, men jeg har selvfølgelig haft held til at glemme efternavnene på dem begge smiley

• #8   22. jan 2015 Jeg har hørt meget godt om Tove Due. Hun kommer vist lidt rundt omkring i landet:

http://tovedue.dk/?id=165684

• #9   22. jan 2015 Af kiropraktorer kan jeg helt klart anbefale Rikke Andersen www.ryet.dk . Hun er måske lidt dyrere end mange andre, men hun er vanvittig dygtig. Hun kommer oprindeligt fra Jylland, men er ofte på Sjælland.
    Hun er desuden uddannet både kiropraktor og massør.

• #10   22. jan 2015 Kan klart anbefale Anne Seeger ( http://www.denmobilehestefys.dk/ )

Hun har gjort så meget godt for min hest, der er blevet så meget blødere i alle hendes kropsfunktioner.
    Hun er omhyggelig forklarer alt hvad hun gør og ser. Er bare så glad for at have fundet hende.
    Hun behandler også rytteren, hvis man mener man selv har nogle skavanker.
    Efter to gange behandling, har jeg selv fået det meget bedre, også ridemæssigt.
    Kan kun sige, god for hende.

• #11   22. jan 2015 Som Jannie skriver, den ene var Rikke andersen - hun kan også anbefales her fra smiley

• #12   22. jan 2015 Min behandler er uddannet Osteopat og fys så det er rigtigt godt smiley er så glad for det hun gør for min hest smiley hun er desværre på Fyn smiley

• #13   22. jan 2015 Kan også anbefale kiropraktoren Rikke Andersen fra ryet.dk! Hun er den MEST grundige kiropraktor og hun er ALLE pengene værd smiley

• #14   22. jan 2015 Rikke kører også til Nordsjælland smiley Hun ordnede min hest Nordsjælland i hvert fald.

Kommentér på:
Forskel på massør og kiropraktor?

Annonce