Forskel på massør og kiropraktor? {{forumTopicSubject}}
Hej, jeg har en hest jeg gerne ville have kigget på da hun ikke er glad for gjorden. Men det kan lige så godt være hun bare er kilden, end at der rent faktisk er noget i vejen.
Jeg er desværre ikke lavet af penge og blev lidt forskrækket over priserne for at få en hestekiropraktor ud. Tilgengæld er en massør til at betale.
Vil det være en ide at få en massør ud for at kigge og gøre ved, og så få hendes mening om hesten trænger til kiropraktor eller ej? Hvis hesten trænger til kiropraktor så skal den selvfølgelig nok få det! Men hvis nu hun ikke gør så ville jeg gerne bruge de 1300kr+kørsel til noget andet (f.eks en særlig gjord som er mere nænsom for en hest med gjordkramper).
Hvad kan massøren egentlig gøre?
På et eller andet plan er jeg nok også en lille smule bange for at en massør og især kiropraktor kan komme til at gøre noget galt ved hesten... Det er nok dybt fjollet - hvad er jeres erfaringer?
Dette blev måske en lidt rodet post - det var lige de tanker jeg går og roder med. Jeg vil rigtig gerne have jeres in-put, men vær søde at hold en venlig tone - på forhånd mange tak
jan 2007
Følger: 50 Følgere: 151 Heste: 9 Emner: 48 Svar: 6.161
Jeg kan give dig erfaringerne fra min egen: I første omgang var hun ikke glad for gjorden fordi hun var skæv i ryggen - dette kan en massør ikke rette, så der havde jeg kiropraktor ude gange flere, og ja, det er desværre en dyr fornøjelse.
Hest blev i orden igen, men hun blev igen ked af gjorden. Her viste det sig at være grundet hævet lymfer i gjordlejet. Det er noget der kom i nov. Hævelsen er højst sandsynligt koblet sammen med ubalance i maven, så nu er hun i gang med at få tarmfloraen på plads med en kur af forskellige ting. Så her virker hverken kiropraktor eller massør.
Men til dit egentlige spørgsmål: forskellen mellem kiropraktor og massør. Kiropraktoren retter skelettet, massøren arbejder med muskler. Så hvad du skal have ud afhænger af årsag
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.948
Det kommer an på årsagen :o)
En massør kan muskler/det bløde og en kiropraktor kan med knogler/skelet. Så problemet kan løses af en massør hvis hesten er spændt i musklerne, men hvis den fx har et låst brystben kan massøren ikke.
Kig evt. på fys, osteopat eller kranie sakral behandler - de er billigere end kiropraktor. En kiropraktor er tit uddannet dyrlæge, derfor prisen :o)
nov 2013
Følger: 4 Følgere: 9 Heste: 7 Emner: 7 Svar: 25
nov 2013
Følger: 4 Følgere: 9 Heste: 7 Emner: 7 Svar: 25
mar 2011
Følger: 4 Følgere: 7 Heste: 3 Emner: 104 Svar: 1.737
feb 2004
Følger: 16 Følgere: 16 Heste: 3 Emner: 3 Svar: 118
http://tovedue.dk/?id=165684
jan 2007
Følger: 50 Følgere: 151 Heste: 9 Emner: 48 Svar: 6.161
Hun er desuden uddannet både kiropraktor og massør.
apr 2007
Følger: 46 Følgere: 42 Heste: 7 Emner: 8 Svar: 433
Hun har gjort så meget godt for min hest, der er blevet så meget blødere i alle hendes kropsfunktioner.
Hun er omhyggelig forklarer alt hvad hun gør og ser. Er bare så glad for at have fundet hende.
Hun behandler også rytteren, hvis man mener man selv har nogle skavanker.
Efter to gange behandling, har jeg selv fået det meget bedre, også ridemæssigt.
Kan kun sige, god for hende.
mar 2011
Følger: 4 Følgere: 7 Heste: 3 Emner: 104 Svar: 1.737
mar 2011
Følger: 145 Følgere: 1640 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.475
sep 2009
Følger: 129 Følgere: 115 Heste: 3 Emner: 485 Svar: 1.993
sep 2009
Følger: 129 Følgere: 115 Heste: 3 Emner: 485 Svar: 1.993
Forskel på massør og kiropraktor?