{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.099 visninger | Oprettet:

Første hest {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen:)
Jeg er en pige på 11 (bliver tolv til august) som brændende ønsker sig en pony. Jeg har redet i 2 år og 9 måneder. Mine forældre ved INGENTING om heste og vil ikke kunne hjælpe mig. Men hvad er jeres vurderinger om hvor meget man skal vide og kunne for at få sin egen pony??

På forhånd tak:-)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Første hest
  • #1   6. jun 2015 Få part før du får hest smiley

  • #2   6. jun 2015 Jeg har part på en rideskole pony men det er self ikke det samme...

  • #3   6. jun 2015 Syntes det er klogest at få en part, ikke bare en rideskole men en rigtig part hvor du selv skal stå for nogle af tingene og få et ansvar for ponyen smiley

  • #4   6. jun 2015 Ok tak for svaret:-)

  • #5   6. jun 2015 Så kan dine forældre også se at en invistering i en pony ikke er spildt, for så kan du vise dem du sagtens kan håndtere en hest på egen hånd smiley

  • #7   6. jun 2015 Dejligt med gode ideer til jer begge:-)

  • #8   6. jun 2015 Alene det, at du er i tvivl om, hvor meget man skal vide og kunne, for at købe en hest, fortæller mig, at du ikke er klar på nuværende tidspunkt smiley

    Som de andre siger, vil det være en rigtig god idé at få en part på en privat pony, hvor du selv skal stå med mange af opgaverne, som man ellers har som hesteejer. Desuden er det en rigtig god idé at få afklaret med dig selv og dine forældre, hvor meget tid og økonomi, i er villige til at ligge i sporten. At have sin egen hest kræver jo en del ressourcer - og eftersom du har en del år tilbage på skolebænken endnu, kræver det, at du er villig til at ofre det, det kræver at have en hest. Også på længere sigt smiley Samtidig skal du vide, hvor meget dine forældre er villige til at indgå i sporten. En pige på din alder, vil have rigtig svært ved at have egen hest, hvis der ikke er en god, solid forældreopbakning smiley
    Og det er altsammen noget, dig og dine forældre kan blive klogere på, hvis du har en part, som du har ansvaret for nogle dage om ugen.


  • #9   6. jun 2015 Kan godt se hvad du mener;-)


  • #10   6. jun 2015 Få fuldpart før du får din egen.
    Vælg den "nemme løsning" først. Få dig en ukompliceret pony, som kan stå på fuldpas. Du vil hurtig blive forskrækket over, hvad man alt skal med sin hest.

    Min søster på din alder ville også have en hest, indtil hun prøvede at være med ude på rideskolen hver dag (selvpas).


  • #11   6. jun 2015 Haha:-)

  • #12   6. jun 2015 Jeg syntes du skal tage en snak med dine forældre om det - Hvis de er med på ideen om at du skal have din egen pony, så syntes jeg i alle skal tage en snak med din ridelærer så han/hun også kan hjælpe jer med at finde den rigtige pony. Hun kan også forklare dine forældre hvilket ansvar de påtager sig og hvad det koster rent økonomisk.

    Men jeg er nok enige med de andre i at du skal finde en part først hvor du får en bedre fornemmelse af hvad det vil sige at have hest.


  • #13   6. jun 2015 Jeg red på min venindes pony, og så arbejdede jeg på et shetlands stutteri før jeg fik egen hest, så få noget erfaring omkring heste, så du er klar til når du får din egen! smiley

  • #14   6. jun 2015 Kan du ikke søge part på en privat pony, hvor du måske kan få lidt mere af ansvaret? Så står du ikke pludselig med din helt egen hest og ALT ansvaret uden forældrehælp, men kan langsomt vænne dig til at tage mere og mere ansvar, for som du siger er en rideskolepart jo slet ikke det samme som egen hest - med privat part har du bedre mulighed for at justere ansvaret og få mere ansvar jo længere du har part på ponyen smiley

Kommentér på:
Første hest

Annonce