{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.430 visninger | Oprettet:

FØRSTE HEST {{forumTopicSubject}}

Hejsa HG Jeg står nu og regner med at købe hest om få måneder smiley Det er en dejlig islænder vallak. Men alle jer som for en ny hest hvad gør i til at starte med? I rider vel ikke bare på den med det samme eller? Nu er det jo første gang jeg skal have hest og jeg spekulere lidt på om hvad i gør med dem til at starte med. Går i ture med dem på deres nye sted til at begynde med? Bare kom frisk hvad i gør med jeres nye heste smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  FØRSTE HEST
  • #1   20. feb 2016 Da jeg fik min første pony hjem, kom han lidt ind i ridehallen så han lige kunde brænde lidt krudt af (lang køre tur) bagefter kom han på boks med noget foder og lidt wrap. Efter lidt tid tog jeg ham lige ud for at strigle ham lidt, efter det fik han bare fred og ro til at vænne sig til omgivelserne og han nye venner smiley

  • #2   20. feb 2016 Super tak for svaret! smiley

  • #3   20. feb 2016 da min pony kom hjem blev han striglet i sin boks smiley ellers begyndte tilridningen bare smiley

    Min hest begyndte jeg bare at ride, da han ikke skulle flyttes da jeg allerede var opstalder der smiley da jeg flyttede ham første gang, lukkede jeg ham løs i hallen første dag smiley ellers har jeg "bare" redet smiley


  • #4   20. feb 2016 De gange min er blevet flyttet, har den lige været inde i sin boks og trække vejret, og køle ned (hun sveder voldsomt under transport), og æde lidt, samt se stalden an også er hun røget ud på folden til de andre samme dag.

    De efterfølgende dage har vi gået rundt på gården - nærlæggende område, så hun kunne se det hele an også har vi genoptaget træningen hvor vi slap


  • #5   20. feb 2016 Da jeg fik min hest sidste år, startede vi ridningen dagen efter. Men det var mere fordi han skulle blive stående på stedet.
    Jeg fik ham i januar'15 og da det var så mudret hele tiden, så trænede vi mest fra jorden af. Det var/er jeg meget glad for at vi gjorde, fordi på den måde fik han tillid til mig, og jeg fik udryddet nogle af hans grimme vaner inden ridningen for alvor startede i februar.


  • #6   20. feb 2016 Tusinde tak for svarende det har virkelig været nyttigt! smiley

  • #7   20. feb 2016 Det er et stykke tid siden jeg har fået ny ridehest men den gang jeg fik min nuværende ride hest (en fantastisk islænder vallak) startede vi bare ud med at ride stille og roligt, og jeg red for det meste med min gode veninde som også lige havde fået ny hest.

    Men jeg ville sige at gå ture så hesten kan lære området/stedet den står at kende.
    Hvis du vil have en bane/stævne hest ville det være smart at starte stille ud og ikke kræve det helt store af hesten lige fra starten af. Men hvis det nu er en tur hest du skal have så start med nogle rolige ture så hesten kan lære området at kende.


  • #8   20. feb 2016 Kommer meget an på hesten, hvordan den tage flytningen og dens temperament osv..

    har haft heste jeg har redet dagen efter og andre er der gået en uge med..

    jeg får ny hest hjem i morgen en meget rolig hoppe, så forventer jeg kan tage en lille rolig tur i ridehuset mandag smiley


  • #9   20. feb 2016 Ej hvor fedt ! Håber det vil gå godt med hende! Den vallak jeg er ret sikker på at købe er selv meget rolig så måske kan jeg ride den allerede dagen efter smiley

  • #10   20. feb 2016 Jeg vil sige det kommer meget an på hesten, og selv om den er rolig kan man ikke altid regne med at ride dagen efter, mine forældre flyttede sidste år med vores daværende 3 ponyer og de stressede meget over at blive flyttet, på trods af at de var sammen med hindanden og normalt var helt rolige gik der en uge hvor de ofte tog nogen ture hvor de kørte hindanden helt op og løb til de var helt svedige og de drak næsten intet vand og spiste meget lidt hø den første uge. Vi tror det er fordi det nye sted havde en vej som de kunne se der kørte biler på og så at der var vindmøller de kan høre. Så i november købte jeg ny hest som intet sagde til vindmøllerne eller noget og 10 min efter hun var lukket på fold til de andre lagde hun og rullede sig og så gav hun sig til at græsse, der red jeg lidt i skridt (kun lige 20 m væk og så tilbage igen) da vi havde haft hende i to dage, så blev der gået nogen ture med hende i løbet af ugen og hun var helt rolig men da jeg satte mig op og prøvede at ride hende ud på en af de gåture hun havde været på der stak hun af og løb hjem. Og hun var/er så rolig og skulle være det mest sikre (17 år gammel og har prøvet alt næsten), vil tro hun bare ikke gad gå rundt med mig når hun i stedet for kunne være på folden med de andre smiley min pointe er at bare fordi den er rolig skal man nok stadig starte langsomt op, har også før snakket med nogen der købte en helt rolig pony og første gang hun satte sig op efter at have fået den hjem satte den i galop og løb rundt i gårdspladsen lidt tid, da hun fik den stoppet var der intet og den gjorde det ikke igen.. så ja det er meget forskelligt men jeg ville starte langsomt op, og det er altid en god ide at gå en tur med den der hvor du regner med at ride først så du kan se om den reagere på noget smiley men held og lykke, det er altid skønt at se frem til at få hest smiley

  • #11   20. feb 2016 Hvad er der egenligt med heste og vindmøller er det lyden af vingerne de ikke kan lide eller hvad er det? Har faktisk tit undret mig! XD

  • #12   20. feb 2016 Vindmøller laver en meget lav lyd når de drejer rundt.. det er en lyd der er der hele tiden når vindmøllerne drejer (blæser der meget ude ved os kan jeg også godt høre den men kun svagt) hvis hesten ikke lige har oplevet lyden før bliver den nemt bange fordi der er en lyd hele tiden som den ikke er vandt til, men når først de er vandt til dem er der intet problem somregel smiley

  • #13   20. feb 2016 Nåår sådan så det er lyden de er bange for tak for det! smiley

  • #14   21. feb 2016 Da jeg fik min hjem i oktobers kom hun lidt på en fold for sig selv så hun kunne stresse af.. og så kom hun i boks og fik wrap og foder smiley

  • #15   21. feb 2016 Min hest kom hjem om aftenen, efter en lang køretur fra Padborg til Nordsjælland. Hun var noget stresset da hun kom ud af traileren, men hun kom direkte ind i sin nye boks. Hun havde slet ikke tid til at kigge på de andre heste, hun havde alt for travlt med at spise hø smiley
    Der var sne og is, så vi kunne ikke rigtig lave så meget udenfor, så dagen efter kom hun på fold ved siden af de andre heste, og dagen efter igen blev hun lukket sammen med dem. Jeg hyggede om hende de første par dage og gik små ture med hende. Der var som sagt masser af sne, og vi havde intet ridehus. smiley


  • #16   21. feb 2016 Får en eller flere uger på fold og vænner sig til stedet... Men jeg gjorde det efter 3 dage så ja

Kommentér på:
FØRSTE HEST

Annonce