{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Første hest..
  • #1   13. maj 2013 grime, træktov og strigler

    så kan man altid få flere ting senere


  • #3   13. maj 2013 og en hovrenser smiley
    og noget mad, vil den nok sætte pris på smiley


  • #4   13. maj 2013 Et sted til den og foder/vand smiley hahah!
    En sedle med dyrlæge og smed er heller ikke dum.


  • #5   13. maj 2013 det samme som de andre. og selv foder og hø:)

  • #6   13. maj 2013 Et ordentligt sted den kan stå, med vand, godt underlag, mad osv.
    Du skal nok også ha fat i en grime og et træktorv smiley
    Nogle strigler og en hov renser.


  • #7   13. maj 2013 jeg havde boks, mad og fold da min shetlænder kom.. troede den havde grime på når jeg fik den men nej...
    så syns du skal have en grime xD


  • #8   13. maj 2013 jeg har lavet en lille liste med 20 ting til min veninde smiley

    1. Smed
    2. Dyrelæge
    3. Kraftfoder
    4. Vitaminer+mineraler
    5. et læskuer
    6. Halm til læskuret
    7. hø/wrap
    8. Fold self.
    9. Massør ( bedst når det nu er en ridehest )
    10. Foldmakker (din søsters)
    11. Sadel
    12. Hovedtøj
    13. Strigler
    14. gammacher
    15. Dækken
    16. Underlag
    17. Ridebane
    18. bid
    19. Grimer ca. 3 stykker eller sådan
    20. rebgrime+tov


  • #9   13. maj 2013 Tanja
    Det er måske liiiiige lidt at forkæle sin hest på det bedste, end hvad der er nødvendigt :o)

    Jeg ville sige, det kommer MEGET an på hvilken hest man anskaffer sig smiley
    Er det en hest med sommer eksem er et eksem dækken meget tiltalende ..
    Er det en hest som smider grimen, kan en hals grime være god.
    Er det en hest som fryser under regn er et regn dækken tiltalende.
    Og sådan kan man blive ved..

    Så strigler/træktov/grimer - salve (en god ting) til evt sår ..
    Smed, opstaldning ..
    økonomi .
    Det rigtige foder, hvis den skal fravendes til noget nyt.
    Ormekur - da den skal på ny fold med andre heste smiley
    dyrlæge så du er på den sikre side..
    forsikring ..



  • #10   13. maj 2013 ja listen er også lidt til hvis hesten skal forkæles ligesom min haha smiley

  • #11   13. maj 2013 Jeg tænker, at du nok ikke mene faciliteter som boks og mark (som jo nok er de to vigtigste) og at du heller ikke mener ting som strøelse, foder og stråfoder (hø/wrap), ej heller dyrlæge, smed osv. - selvom det jo alt sammen er meget vigtigt at have.

    Af udstyr skal du som minimum have et træktov og en grime. Det er dog rart at have mindst to af hver. Så skal du have en hovrenser og en børste, men her er det også rart med en gnubber, en plastikstrigle, en hovedbørste og en svamp.
    Så skal du naturligvis have ting at ride/træne med, såsom en sadel der passer, og det der hører til (stigbøjler, gjord osv.), mindst 1 underlag, men gerne 2 eller flere og 1 trense med bid og tøjler.

    Gamacher, klokker, bandager, fortøj, martingal, hut osv. er ikke nødvendige ting, men noget du kan købe senere, når du får brug for det. smiley Lad være med at købe alt med det samme, for måske får du ikke brug for de forskellige ting, og så er det træls at have det liggende. Køb det i stedet først når du får brug for det. smiley


  • #12   13. maj 2013 God tid og tålmodighed! Når en hest skifter hjem og ejer, kan den ændre temperament ret markant. Den vil være stresset og utryg og det skal man tage hensyn til. Giv hesten tid til at finde ud af det nye steds daglige rutiner. Den skal have lov til at lære de andre heste at kende og finde sin plads i flokken. Når hesten er tryg og glad, kan man begynde at stille krav i form af ridning/træning. I starten synes jeg man skal lade være med at lave andet med hesten end at strigle den på staldgangen og trække den rundt på området, så den kan se sit nye hjem an. "Flytte ind"-perioden kan være af meget varierende længde, fra ganske få dage til et par måneder..... Man har intet ud af at gå for tidligt i gang med træningen, for en stresset hest kan ikke lære.....

  • #14   13. maj 2013 Grime(r), træktov(e), strigler, sadel/hovedtøj, foder, hø/wrap.
    Dækken hvis hesten har brug for det. - Ikke alle heste skal have dækken på.
    Altid godt med en smed og/eller dyrlæge i baghånden.
    Og som Stine siger, god tid og tålmodighed.


Kommentér på:
Første hest..

Annonce