Kan han fornemme det? {{forumTopicSubject}}
Hejsa!
I går fik min låneponys foldkammerat kolik og det endte desværre med at han blev aflivet her til morgen.
Derefter blev han lagt om bag stalden, det ligger tæt på ridebanen. Dog ikke så man kan se.
Til ridningen i dag har min pony været helt umuligt. Vrinsket og trippet rundt som stukket og slet ikke haft hans fokus hvor jeg gerne vil. Han var så sød da jeg hentede ham på fold, kom da jeg kaldte og gik pænt med op lige indtil han kom ind i stalden hvor han heller ikke har stået stille meget længere end 2 minutter ad gangen, hvor han ellers plejer at stå bomstille. Hans næsebor var helt udspilede og han kampsveder.
Jeg har før oplevet at han ikke var den dejligste pony under ridning og at han var en kæmpe bøf jeg havde lyst til at sende tilbage, men slet ikke på den her måde.
En af de andre der har heste der sagde at han måske var påvirket af det og kunne lugte den anden bag stalden.
Jeg tog 10 minutter skridt efter det og smed ham så ind igen.
Kan det være at han har fornemmet at 'føreren' af flokken er væk, og lugtet den, eller har jeg bare givet ham en dårlig undskyldning for ikke at skulle arbejde mere i dag??
mar 2007
Følger: 10 Følgere: 72 Heste: 8 Emner: 70 Svar: 1.143
f.eks havde vi en fjordhoppe og en blandings-vallak på et tidspunkt. De var meget knyttede og den morgen hun folede, rendte han rundt og spillede smart med halen i vejret og vrinskede.... stor glæde
Til gengæld den dag hans gamle fjordbolle-ven skulle herfra, skabte han sig helt utroligt, vrinskede, løb stresset rundt svedte osv da der blev trukket afsted med vennen op til dyrlægen, hvor den blev aflivet. Det har han jo ikke kunnet forudse, men nok kunnet se og fornemme ved at aflæse os, at der var "noget galt". Derudover så afgiver sådan et kadaver jo forholdsvis hurtigt nogle lugte der i dyrenes verden tiltrækker rovdyr, såååå...
aug 2010
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 13
feb 2008
Følger: 95 Følgere: 118 Heste: 4 Emner: 232 Svar: 5.241
maj 2011
Følger: 24 Følgere: 28 Heste: 3 Emner: 101 Svar: 986
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 9 Heste: 2 Emner: 27 Svar: 4.437
Kan han fornemme det?