675 visninger
|
Oprettet:
Min pony bider {{forumTopicSubject}}
Hej horsefreaks ;P Jeg har en lille pony, som er virkelig cute, men for fanden, hvor kan han også gøre mig bange en gang i mellem...xD Når jeg har ham ude og træner jordtræning med ham og sådan, så kan han godt finde på at bide mig i anklerne eller i mit tøj! når vi løber rundt, så stejler han tit op ad mig og bider mig, men ik ondt ment..han vil bare lege, for han er jo en rigtig sød hest, ved bare ik hvordan jeg skal lære ham at...jeg ik er en hest xD Det er min lille miniature hingst vi snakker om..
kom gerne med tips og råd, ku være fantastisk!
- ingen negative kommentarer, tak
nov 2011
Følger: 22 Følgere: 144 Heste: 3 Emner: 124 Svar: 5.745
maj 2009
Følger: 54 Følgere: 602 Heste: 2 Emner: 278 Svar: 5.750
feb 2008
Følger: 95 Følgere: 118 Heste: 4 Emner: 232 Svar: 5.241
sep 2009
Følger: 6 Følgere: 10 Heste: 5 Emner: 25 Svar: 86
dec 2014
Følger: 42 Følgere: 24 Heste: 2 Emner: 15 Svar: 293
feb 2009
Følger: 27 Følgere: 32 Heste: 7 Emner: 54 Svar: 1.282
Min bider under jordtræning, fordi det spænder i hele kadaveret.
jan 2004
Følger: 9 Følgere: 80 Heste: 6 Emner: 307 Svar: 3.674
Da vi fik Lukas bed han en gang og der bed vi igen i mulen. Kort og konsekvent, og han har aldrig bidt siden.
Sådan et adfærd vil jeg bare ikke finde mig i.
Blogger
Følger: 74 Følgere: 267 Heste: 3 Emner: 83 Svar: 1.982
Dvs. hvis du giver din hest opmærksomhed for at udøve en uønsket adfærd, kan det gøre således, at hesten bliver ved med at udføre denne adfærd, for at få en reaktion fra dig.
Det er det samme, hvis man har en hest, som skraber med forbenet når den står bundet fx. Mange mennesker ønsker at fortælle hesten, at dette ikke er i orden og giver den derfor et dask, råber efter den, bakker den osv. osv. osv., men hesten kan se det som ros, idet hesten fik opmærksomhed fra dig.
Hvis du derimod ignorerer denne adfærd, så vil det med tiden gå væk, MEN det er ikke helt så let som det lyder... når man er i processen, og ignorerere hestens uønskede adfærd, vil hesten skrue op for denne adfærd for at få en reaktion fra dig. Dvs. hesten der skraber med forbenet i stalden vil skrabe endnu mere i en mindre periode, indtil den registrerer, at der ikke kommer noget ud af det.
Det kan være uhyre svært at ignorere hestens øgede forsøg på opmærksomhed (snakker af egen erfaring (; ), men efter kort tid burde hesten finde ud af, at det ikke nytter noget og derfor stopper med adfæren.
Under denne proces er det selvfølgelig vigtigt, at du giver din hest opmærksomhed og roser, når den står stille/ikke udføre den uønskede adfærd, så du forstærker denne adfærd (:
Men ellers er der jo det obligatoriske spørgsmål: Er hesten tjekket igennem for smerter? Gør den det kun under jordtræningen?
feb 2013
Følger: 44 Følgere: 56 Heste: 5 Emner: 61 Svar: 604
men en på halsen ville være ok
nov 2012
Følger: 45 Følgere: 37 Heste: 6 Emner: 46 Svar: 228
Træner ham ikke med godbidder nej, og han fejler ik noget. Det er tjekket. Virker som om han gør det for at lege ...
nov 2012
Følger: 45 Følgere: 37 Heste: 6 Emner: 46 Svar: 228
jan 2004
Følger: 9 Følgere: 80 Heste: 6 Emner: 307 Svar: 3.674
Du risikere også det bare bliver værre af det.
Min den ene kan godt være noget sur. Han gør ikke noget og som regel ignorere jeg ham bare når han ligger ørene ned og ser sur ud. Men det mindste han gør tegn til at true eller noget som helst får han skæld ud. Og løfter han ben eller noget efter mig får han et dask af det jeg nu lige står med. For ellers går der ikke længe før hans trusler bliver værre og værre også tror jeg ku sagtens han kan finde på at bide eller sparke.
Og når det går så vidt hvis man har ignoreret for længe så skal man altså have en pisk med ind og klaske til ham og råde af ham også går det længe igen inden et er et problem. Det er måske en gang om året hvis jeg ikke har været der ude en periode pga skole feks
Min pony bider