{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
675 visninger | Oprettet:

Min pony bider {{forumTopicSubject}}

Hej horsefreaks ;P Jeg har en lille pony, som er virkelig cute, men for fanden, hvor kan han også gøre mig bange en gang i mellem...xD Når jeg har ham ude og træner jordtræning med ham og sådan, så kan han godt finde på at bide mig i anklerne eller i mit tøj! når vi løber rundt, så stejler han tit op ad mig og bider mig, men ik ondt ment..han vil bare lege, for han er jo en rigtig sød hest, ved bare ik hvordan jeg skal lære ham at...jeg ik er en hest xD Det er min lille miniature hingst vi snakker om.. smiley kom gerne med tips og råd, ku være fantastisk!

- ingen negative kommentarer, tak smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min pony bider
  • #1   29. okt 2015 Skæld ud, når han udøver uønsket adfærd.

• #2   29. okt 2015 I forhold til at han bider... Giver du ham godbidder, når du træner med ham? smiley

• #3   29. okt 2015 Det er en meget uønsket adfærd og yderst farlig - jeg havde givet hesten en god omgangs skæld ud, et dask over mulen når den bider og havde jaget den væk når den stejler.

• #4   29. okt 2015 havde det samme problem med mig. hun fik et lille dask over mulen mens jeg meget bestemt sage nej. så nu hved hun hvad nej betyder

• #5   29. okt 2015 Ignorer istedet for at skælde ud. Det syntes jeg virker bedre

• #6   29. okt 2015 Ignorer det. Hesten bider enten fordi det er svært = spænder, eller fordi den forventer der sker noget ubehageligt. Så vil det jo være åndssvagt at begynde at skælde ud og daske over mulen.

Min bider under jordtræning, fordi det spænder i hele kadaveret.

• #7   29. okt 2015 Jeg må nok sige at var det min pony havde den fået skæld ud og et dask og blevet jaget væk hvis den bed mig eller rejser sig når jeg omgåes den.

Da vi fik Lukas bed han en gang og der bed vi igen i mulen. Kort og konsekvent, og han har aldrig bidt siden.

Sådan et adfærd vil jeg bare ikke finde mig i.

• #8   29. okt 2015 Heste går ofte efter frasen "al opmærksomhed er god opmærksomhed".

Dvs. hvis du giver din hest opmærksomhed for at udøve en uønsket adfærd, kan det gøre således, at hesten bliver ved med at udføre denne adfærd, for at få en reaktion fra dig.
    Det er det samme, hvis man har en hest, som skraber med forbenet når den står bundet fx. Mange mennesker ønsker at fortælle hesten, at dette ikke er i orden og giver den derfor et dask, råber efter den, bakker den osv. osv. osv., men hesten kan se det som ros, idet hesten fik opmærksomhed fra dig.

Hvis du derimod ignorerer denne adfærd, så vil det med tiden gå væk, MEN det er ikke helt så let som det lyder... når man er i processen, og ignorerere hestens uønskede adfærd, vil hesten skrue op for denne adfærd for at få en reaktion fra dig. Dvs. hesten der skraber med forbenet i stalden vil skrabe endnu mere i en mindre periode, indtil den registrerer, at der ikke kommer noget ud af det.
    Det kan være uhyre svært at ignorere hestens øgede forsøg på opmærksomhed (snakker af egen erfaring (; ), men efter kort tid burde hesten finde ud af, at det ikke nytter noget og derfor stopper med adfæren.

Under denne proces er det selvfølgelig vigtigt, at du giver din hest opmærksomhed og roser, når den står stille/ikke udføre den uønskede adfærd, så du forstærker denne adfærd (:

Men ellers er der jo det obligatoriske spørgsmål: Er hesten tjekket igennem for smerter? Gør den det kun under jordtræningen?

• #9   29. okt 2015 jeg vil ikke give den en over mulen fordi den kan blive hovedsky
    men en på halsen ville være ok

• #10   29. okt 2015 Har helst ikke lyst til at daske eller råbe af den, men måske kunne jeg ignorere det som nogle af jer siger! Det ku godt være en smart metode...
    Træner ham ikke med godbidder nej, og han fejler ik noget. Det er tjekket. Virker som om han gør det for at lege ... smiley men vi er faktisk i gang med at finde en ung legekammerat til ham smiley

• #11   29. okt 2015 Tusind tak for jeres hjælp og råd, kan helt sikkert bruge meget af det!

• #13   29. okt 2015 Men ellers prøv og vend den om. Hvis et barn eller jeg bider dig vil du da også bare ignorerer det. smiley

Du risikere også det bare bliver værre af det.

Min den ene kan godt være noget sur. Han gør ikke noget og som regel ignorere jeg ham bare når han ligger ørene ned og ser sur ud. Men det mindste han gør tegn til at true eller noget som helst får han skæld ud. Og løfter han ben eller noget efter mig får han et dask af det jeg nu lige står med. For ellers går der ikke længe før hans trusler bliver værre og værre også tror jeg ku sagtens han kan finde på at bide eller sparke.

Og når det går så vidt hvis man har ignoreret for længe så skal man altså have en pisk med ind og klaske til ham og råde af ham også går det længe igen inden et er et problem. Det er måske en gang om året hvis jeg ikke har været der ude en periode pga skole feks

Kommentér på:
Min pony bider

Annonce