{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
824 visninger | Oprettet:

Jeres fodring i krybben.. {{forumTopicSubject}}

Hej Hg.

Jeg går og er interesseret i at høre hvor mange af jer der har hesten hjemme der fodrer med krybbefoder til nøjagtig samme tidspunkt hver dag lige meget hvilken dag det er..

Jeg har nemlig før altid fodret til samme tidspunkt 6-7 tiden om morgenen, også i weekenden. Og kl 19-20 om aftenen.
Jeg har en veninde der kun fodrer en gang om dagen.. Det kommer jeg ikke til..

Men jeg kunne tænke mig at høre hvor mange af jer der godt kan finde på at feks fodre kl 06 man-fre og feks 10 lør/søn.
Og fodrer I så senere end normalt de dage hvor I giver morgenmad senere?

Mvh TT

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Jeres fodring i krybben..
  • #1   9. jan 2016 hvis hestene står i boks fodrer vi kl 5-6 og lukker dem ud. hvis de går i løsdrift = har alligevel noget at spise hele tiden. så kan vi godt finde på at rykke den lidt. hvis de står inde synes jeg det er vigtigt at holde tiden. man Kan jo bare ligge sig lidt igen bagefter smiley

• #2   9. jan 2016 Mine fodres 1 x krybbefoder og ca. 4 x grundfoder (wrap/hø), første gang morgen når de lukkes ud, igen senere når de evt er ved at ha spist op, så når de kommer ind sammen med deres krybbefoder og så igen til nat.

Da de kommer ind efter vind og vejr, får de også deres krybbefoder på forskellige tidspunkter. De kommer heller ikke op til leddet og venter uroligt af samme årsag, har heller aldrig urolige heste der "sulter" i stalden, da de aldrig ved hvornår madmor kommer.

• #3   9. jan 2016 Jeg arbejder i en stald hvor vi fodre 4x dagligt.
    Morgenfoder kl. 06-07
    Middagsfoder kl. 11-12
    Aftensfoder kl. 17-18
    Natmad får de tidligst kl. 21

• #4   9. jan 2016 Da min gamle stod i løsdrift første gang blev han fodret ca kl 7, kl 16 og igen kl 21.. Der gik jeg meget op i at han fik 3 gange om dagen da han fik store mængder.
    Da han gik i løsdrift forrige vinter hvis han kun foder/hø en gang om dagen..

• #5   9. jan 2016 Mine står hjemme hos mine forældre. Min far fodrer om morgenen. De får ikke foder af betydning, men primært hø som de har adgang til døgnet rundt. De bliver fodret og lukket ud kl 7 i hverdagene og kl 9 i weekenden. Om aftenen kommer jeg og lukker dem ind og det kan være alt fra kl 17-21. De kan gå ind i deres bokse hele dagen, så de går i løsdrift, men bliver lukket ind om natten her i vinterhalvåret. Om sommeren fodrer jeg kun én gang om dagen, og der bliver de ikke lukket ind om natten. smiley

• #6   9. jan 2016 Til hverdag fodres mine omkring kl. 7 men i weekenderne kan det sagtens være senere....de har wrap i boksen og hvis krybbefoderet kommer senere så spiser de bare resten af wrappen i stedet smiley
    Det er heller ikke samme tid vi aftenfodrer med krybbefoder for hvis vi skal ud at ride om aftenen for de det først bagefter da det ikke er sundt for dem at ride med krybbefoder i maven.
    De bliver heller ikke lukket ind samme tid hver dag og vi har yderst sjældent vilde heste på folden om aftenen. Jeg synes jeg har oplevet tit andre steder at når hestene er vant til at komme ind f.eks. kl.18 så går de helt amok hvis det en enkelt gang bliver senere....eller hvis de er vant til at foderet falder på klokkeslet så bliver de urolige og sparker på låge etc....det oplever vi heller aldrig herhjemme smiley
    Mine fodres om morgenen med krybbefoder og får wrap på folden. De kommer så ind til aften og får deres krybbefoder og deres wrap til natten smiley

• #7   9. jan 2016 Jeg fodre på faste tidspunkter i hverdagene, da jeg skal køre på et fast tidspunkt for at nå på job smiley Så det er ca. halv 7 og så kommer de ud når de har spist.
    De får krybbefoder igen ca. kl 18 når de kommer ind(tiden er alt efter hvor hurtigt boksene er ordnet), sammen med wrap. Hvis jeg skal ride får den hest først foder når jeg har redet.
    Så får de wrap igen til natfodring omkring 21-22 tiden.

I weekenden fodre jeg senere og de kommer senere ud. Senest kl 9 er de ude..
    Så kommer de gerne ind inden mørkets frembrud, ca. kl 16, hvilket jeg ikke når i hverdagene. Der får de så deres foder og wrap.
    Natmad, wrap, er ca. samme tid. Fra 21-23 smiley

• #9   9. jan 2016 Både krybbe og grovfoder kommer på forskellige klokkeslæt hos mig - alt efter hvordan det passer ind mht hvornår jeg står op, skal kører, er hjemme igen.

Generelt ligger morgenfodringen mellem kl 05-09, oftest kl 07-08 - men skal jeg til møde på Sjælland, så kører jeg hjemme fra kl 0540, og derfor fodres hestene når jeg står op kl 05. Og det sker jeg sover længe i weekenden, og så bliver den 09, før de får krybbefoder.

Så får de krybbefoder, når de bliver lukket ind - skal de rides lukkes de ind ved 15 tiden, har de fri ved 18 tiden.

Hvis de er blevet redet, så får de krybbefoder ved 19-20 tiden.

Grovfoder får de morgen, ved Indluk og til natten. For tiden pga frosten har de grovfoder ad lib. Ellers plejer easykeeperen at få det afvejet.

Mvh Charlotte

• #10   9. jan 2016 Vores får oftest mad tidligere i hverdagene, end i weekenden, og derfor også senere aftensmad i weekenden. Men nogle dage, når vi skal til stævne og skal køre f.eks. kl. 7, så får de tidligere morgenmad, så de ikke skal gå og være sultene til stævnet eller for mætte til at præstere.

• #12   9. jan 2016 Om aftenen svinger det, hvornår mine får mad. De kommer ind på forskellige tidspunkter, alt efter hvordan vejret er, og derfor svinger fodringstidspunktet også.

• #13   9. jan 2016 Jeg har egen løsdrift, og giver krybbefoder én gang dagligt. Intet fast tidspunkt, det svinger lige fra kl. 7 om morgen til 21 om aften.

• JM
    JM Hjælpe-administrator

Følger: 82 Følgere: 77 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.922
    #15   9. jan 2016 Om morgenen inden de kommer ud, det svinger her om vinteren kan den godt blive 10, sommeren 9

Igen når de kommer ind, det sker efter hvornår det bliver mørkt

Natmad lidt roepiller med gulerødder når der nattens af 21-22

De er ligeglade hvornår de får krybbefoder, de har hø døgnet rundt.

• #16   9. jan 2016 det kan svinge de har ikk faste fodre tider men morgen og aften ligger nogenlunde ens men det kan snildt svinge 1 time de får så os hø/wrap 3 - 4 gange om dagen

• #17   9. jan 2016 Foder om morgen når de står inde om vinteren kl 6,30 hver dag de kommer ind nå de beg. at blive mørkt lige nu feks. 17
    Morgen foder og roepiler der er opblødt de kommer ud så snart de har spist er der hø ude frisk hver dag
    Når de kommer ind om aften er der så foder gulrødder og roepile igen og hø
    De får mere hø hen på aften
    Det samme i weekender
    Om sommeren står de ude hele døgnet, så har i hø der ude samen med græs og kommer ind en gang om dagen til foder og pleje.
    VH
    Annette

• #18   9. jan 2016 Her er fodringerne ret faste, da det er nemmest med faste rutiner, når vi er mange forskellige der fodrer.

Morgen foder kl 7 (8 i weekender), aftenfoder kl 17.30. Natwrap gives lige inden vi går i seng og kan svinge en del i tidspunkt i weekenderne.

Havde jeg kun mine egne heste, ville de kun få krybbefoder en gang om dagen og det ville nok svinge en del, hvornår på dagen.

• #20   12. jan 2016 mine får kun en gang om dagen og det er når det passer ind i mit liv. e har altid adgang til hø

Kommentér på:
Jeres fodring i krybben..

Annonce