{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.153 visninger | Oprettet:

Uheldig med uheldig på {{forumTopicSubject}}

Hej HG

Kender i det at man bare i en periode kan være så uheldig og det hele bare føles umuligt at se en ende i

Sådan har jeg det lige for tiden eller rettelse siden den 11/2
Jeg har haft min snart 1 års hjemme i to måneder og hun har været så uheldigt at hun har blandet måtte stå inde siden den 11/2 på grund af slem muk på alle 4 ben

Samtide har vi haft problemer med det rigtig foder stort set fra første dag det er vi heldigvis over og har fundet noget hun vil spise

Ellers har vi være igennem som sagt muk det var i perioden fra den 11/2 til den 25/2 hvor vi havde dyrlæge 3 gange hun var heldigvis muk fri fra den 29/2
Men har måske muk igen

Så har vi døjet med sår i koderne men nu er 4 ud af de 5 helet dov over jeg kæftigt at kontakte dyrlæge angående det sidste sår i koden

Så har vi da hos noget dyrlægen mener er uren hud det har vi haft siden den 25/2 fik af vide jeg skulle give det en måendes tid da hun blandt skulle på zink kur men det r bare ikke blevet beder det sider i lysken og på bringen

Det sidste men ikke mindste problem er hun taber sig så nu er der os sendt gødnings prøve ind til dyrlægen for at være sikker på hvordan det stå til med orm




Alt dette på blot små 2 månder det er bare hårdt synes det er svært at se lys for enden af tunnelen men det kommer forhåbetligt snart
Håber måske det kan hjælpe og flytte hende hun bliver flyttet her til den 1/4

Er der nogen af jer som hos bare har haft en hård om gang modgang i en periode
Hvordan blev i ved med evt at holde modet oppe
Jeg kunne aldrig drømme om at opgive hende bare på grundt af det her selv om vi må de små 2 måneder jeg har haft hende har dyrlæge regninger på 5000+


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Uheldig med uheldig på
  • #1   21. mar 2016 Jeps så lyder det lige som her....
    Startede ud med at få Valle hjem, en måned efter stod han med et mega stort knæ... Så hovene er vi igang med at få styr på nu og nu er krikken halt på højre forben....

    Min trænings hest er fuld igang med at også få ordnet hovene pga forkert smede arbejde, men før der stod han med en ordentlig muk omgang som vi stadig kæmper med.....

    Yes to heste og ingen af dem er "brugbare" fortiden.... smiley


  • #2   21. mar 2016 sådan har jeg haft det i 2,5 år. mit held har ikke vendt endnu, men jeg har ikke givet op! smiley

  • #3   21. mar 2016 Heste frihed DK : Uha lyder ik ret krydser finger få det snart kommer noget med gang for jer smiley

    Søde Charotte : Ved jo hvor hårdt du kæmper for Kajapigen og du har min dybeste respekst synes det er så sejt gået i bare kæmper og kæmper smiley


  • #4   21. mar 2016 Tak håber også at jeres held snart vender.
    Det er bare så typisk... For alle gangene så er vi kommet så godt igang og vupti så sker der noget..... smiley smiley


  • #6   21. mar 2016 jeg har foder rådgivning hos equsana og vi har fundet ud af det med foder og vitamin samt mineraler smiley man mange tak for tippet smiley

    tak for det holder modet så godt oppe som muligt smiley


  • #8   21. mar 2016 det krydser vi finger for det er smiley

  • #9   21. mar 2016 Følte mig også godt uheldig tidligere på året. Flyttede min hest d. 2 januar, de første 17 dage røg der tre dækkener, d. 19 januar, måtte min mule sys med 9 sting i panden. Hun havde på én eller anden måde, slået hul i hovedet, og man kunne se lige ind til knoglen.....
    Så var der en masse med hende dér, hendes dækkener blev smadret og hun fik sår på ben og hals og ja - de andre heste var rigtig lede ved hende.
    Hun var halt i en periode, først på bagbenet også på forbenet.... -_- har lige haft lidt småmuk - heldigvis kun på et enkelt ben og det var væk efter 1 behandling.

    Nu er det heldigvis vendt, jeg har investeret i et super lækkert, og holdbart dækken - som hun har gået med siden starten af februar - det er stadig helt! Derudover har hun lige fået ordnet bisser (hvilket var virkelig veltrængt), hun har været igennem handelsundersøgelse som hun gik igennem + vi fik grønt lys til at starte tilridningen.
    Derudover havde vi 2 års dag d. 15 marts smiley

    April måned får vi sadelmager ud, også skal vi finde en sadel der passer krikken OGSÅ skal vi starte tilridningen.. Glæææder mig, og håber den kan holde sig hel!

    Håber du får lidt medgang snart, held og lykke!


  • #10   21. mar 2016 Jeg har i den grad også været uheldig, Min nuværende hest, nåede jeg kun at have i 14 dage, så måtte han akut indlægges pga forstoppelse, så tabte han sig enormt pga orm, så fik han en virus og stod med knap 41 i feber og kunne næsten ikke trække vejret og så tabte han sig knap 100 kg på 14 dage og fik konstateret grad 3 mavesår, som var ved at koste ham livet, han var syg i alt, i 11 måneder, men har nu været rask i 3, dog kæmper vi nu med hans sind smiley

  • #11   22. mar 2016 Uha, jeg synes også jeg har været rigtig uheldig.

    En lille måned efter jeg fik min hest hjem, fik hun en hovbyld, der sprang i kronranden. Det førte til 2 måneder i boks, men hoven i sæbevand hver dag, og en hest jeg blev skide bange for, fordi den stejlede og gik afmok, når den skulle på sin daglige 15 min gå tur.

    Så gik vi i gang med genoptræning, og hun kom på fold. 4-5 måneder efter vi gik i med det, stod hun med kodeledsforvridning, så hun skulle stå stille i en lille måneds tid.

    Om vinteren begyndte den at bykke og stejle og ville ikke rides. Den blev undersøgt af dyrlæge med røntgen og bøjeprøve, hvor det eneste vi fandt, var halthed på forbenene i bøjeprøven. Hun blev ledbehandlet 3 gange uden nogen virkning.

    Hun fik fri lidt tid fik kiropraktor og så begyndt vi at ride igen i slutningen af foråret, hvor den så gerne ville rides.

    Så blev der efterår, og den begyndte at bukke og stejle igen. Jeg besluttede at nu var det på tide at den blev tjekket for mavesår. Bla. Pga foderet, (som ikke var godt for maven smiley ) men også fordi den var når der blev lagt ben til, hun blev sur. Man kunne sagtens ride rundt i hendes tempo.

    Hun blev tjekket for mavesår og fik konstateret der i grad 2-3. Hun fil medicin og nyt foder. Og hun har virket lige siden...

    Nu har jeg så ikke skrevet om alle de små sår, hun har laver på benene, og derfor har stået med hævede og varme ben, så hun ikke er blevet reder...

    Det er heldigt hun er sådan en sød hest, ellers tror jeg ikke familien og jeg var blevet ved så længe .. smiley :)


  • #12   22. mar 2016 tak Christina!
    jeg kæmper også kun, fordi hun er så fantastisk en hest, der altid giver en god tur. Men jeg er også klar over at på et tidspunkt er nok, nok. Men jeg har kæmpet med hende siden jeg fik hende og noget af det, var en Handelsfejl. smiley


  • #13   22. mar 2016 undskyld men jeg synes det er lidt noget piveri....
    der er så mange 'jeg har det så hårdt' opslag....
    selvfølgelig er det træls at stå med en syg hest men, det gør vi allesammen engang imellem, sådan er det jo at have dyr.
    derfor behøver man ikke at sige det til hele verden.
    beklager mit sure opstød men, det er trettende


  • #14   22. mar 2016 Dagmar tl

    Der er heldigvis ingen der tvinger dig til at læse det smiley


  • #15   22. mar 2016 Dagmar t.l: Nogen mennsker har bare brug for nogen gange og komme ud med ting og har inde er flok da ikke tvugtungt til at læse det
    Man læser jo kun forumer man ønsker at deltage i

    Kald det piveri eller hvad du vil men jeg spøger i det mindste ind til andre os blandet for at høre deres histore med uheldige perioder lidt for man os kan dele sine trælse perioder
    Det at havde hest er jo ik ku en dans på røde roser som mange ved og derfor kan man jo godt havde lov til at dele sin fustion med andre som har lyst til at deltage eller kan man jo lade være med at deltage


  • #16   22. mar 2016 Derudover så er der jo forskel på at have en hest som fejler små ting, en sjælendt gang i mellem og en hest som er on/off skadet, langtidsyg flere gange osv.

Kommentér på:
Uheldig med uheldig på

Annonce