{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Butterfly Sadlen?!
  • #1   18. apr 2016 Jeg har prøvet at ride i en, den er ikke som sådan en wow sadel i mine øjne , ikke til prisen hvert fald! Og ja så sys jeg heller ikke den er for køn smiley
    Men må sige systemet er jo smart smiley


  • #2   18. apr 2016 Min sponsorrytter Starke Dressage har sådan en og hun er SUPER tilfreds med den. smiley Hvis du har nogle spørgsmål, er jeg sikker på hun gerne svarer på dem.

  • #3   18. apr 2016 Jeg har en :)!
    Efter min menig bør man ikke lade de første 3-4 gange man sidder i den påvirke ens indtryk af sadlen. Det tog mig et par gange, før jeg ikke følte at jeg var ved at falde ud over fronten på den. Nu er det min absolutte yndlingssadel. Sædet er lækkert og blødt, hesten er rigtigt glad for sadlen, og har fået stor ros for sin løsgjorthed i skulder-området(hvor han ellers har haft problemer før), jeg sidder som limet fast, og bruger den både til ridning på tur, samt dressur :)!

    Har en Fehlenhoof(Dressur betonet, men egentligt en islænder sadel) med halv-dybt sæde.

    Købte den brugt fra tyskland, og har haft den i næsten et år nu. Der er ikke noget at se på læderet, og sadlen ser stadig ny ud på trods af brug dagligt. Dog et par klomærker i sædet(stor tak til staldens katte :(!)

    Minus ved sadlen er de hårde puder, der kræver lammeskindspad under, eller varmt vejr, så de "bløder" op af varmen. Den manglende mulighed for at ændre på pudernes vinkel(her skal man have sadelmager ind over, der filer af puderne, hvilket gør at garantien på sadlen bortfalder), samt prisen :P!


  • #4   18. apr 2016 Jeg sidder super godt og det virker også til at hesten er glad for den! :3 Den er rigtig nem at sidde i iforhold til andre sadlen jeg har redet i med indvendige støtter smiley

  • #5   18. apr 2016 Så puderne ændrer facon/hårdhed efter temperaturen -det ville få mig til at fravælge sadlen omgående. Så kan man jo ikke være sikret at sadlen ligger som den skal, hvis den er tilpasset i sommervarmen, men nu bruges om vinteren eller omvendt.

    Kender ellers ikke sadlen -havde aldrig hørt om den, så blev jo lige nysgerrig og måtte google.
    Men til den pris, så SKAL den dælme da kunne tilpasses uden at man mister garantien


  • #6   18. apr 2016 Delvist, de bliver "Bløde" af varme, og tilpasser sig hesten derigennem. Det betyder at den for det meste også vil holde formen når den køler ned. Men i vinterhalvåret med kulde anbefales det at ride med lammeskindspad under, fordi puderne er længere om at blive bløde. Jeg gør det selv, i og med at det er den eneste sadel min hest er tilpas med, på trods af at jeg har prøvet en hel del :)!

    Producenten påstår at den ikke behøver at tilpasses, men min sadelmager mener at den skal. Det er ikke alle heste pudernes form passer. Min er en af de "heldige" hvor puderne følger ryggen chokerende godt. Men hun har et flere heste der har fået trykninger i muskulaturen grundet pudernes vinkel.
    Jeg er dog generelt af samme holdning, og tvivler på at jeg ville gide købe en fra ny, for et er rigtigt mange penge at ligge ud, når man ikke er garanteret at kunne beholde garantien når sadlen skal tilpasses. Derudover filer man jo også pudene til = det er noget der ikke kan laves om igen. Og tvivler på at man har mulighed for at få dem udskiftet :s!


  • #7   18. apr 2016 Maria -jamen jeg er helt enig, jeg hopper heller ikke på den der "one size fits all". Det ER altså ikke kun kopfjernet der skal passe, så at sadlen ikke har sådan et (eller i hvert fald har en MEGET fleksibel version) betyder jo ikke at resten af sadlen ligger perfekt på alle heste.
    Det er lidt som det man sommetider støder på med f.eks. wintec-sadlerne. At fordi kopfjernet kan skiftet, tror nogen at sadlen så kan tilpasses alle heste -men det kan den jo kun hvis bommens og pudernes facon samt sadlens længde også passer.
    Jeg har som sagt ingen erfaringer med denne sadel -men jeg bliver altid skeptisk, når nogen påstår at have et vidunderprodukt der er perfekt til alle. Og self kan EN facon ikke passe samtlige hesterygge -heller ikke selvom den er fleksibelt fortil


  • #8   18. apr 2016 Hov -det lød meget negativt. Sådan er det altså ikke ment. Ideen er jo super -det går bare lidt galt for mig, når de giver løfter om noget, der næppe kan holdes.

  • #9   18. apr 2016 Det samme kan siges om Baloun der også sælges som en sadel der passer alle. Det vise sig dog at min ikke kunne, og der havde jeg allerede købt en.. skønt. Heldigvis virker det ikke til at være tilfældet ved Butterflyen på ham, men er konstant opmærksom, og klar til at få ofret garantien hvis der opstår et problem. Han skal bare have en sadel der passer.
    Jeg kan så heller ikke rigtigt finde nogen andre sadler der bare ligger på ham, og har efterhånden været igennem lidt af hvert. Min sadelmager er kommet til et punkt nu, hvor hun trækker på skuldrene, og foreslår at jeg køber en anden butterfly(vil have en springsadel), for han har simpelthen for meget bevægelse i skuldrene og det forreste af ryggen. Hun er ellers ikke voldsomt meget for butterfly sadlerne - men på den hest passer de bare :)!

    Har også tit undret mig over, om Butterfly monstro passer de mindre lige heste. Har prøvet min sadel på fire forskellige, og alle lå den godt på, men de havde så også alle sammen forholdsvis lige ryg.

    Til TS kan jeg kun anbefale at du prøver den på din hest, prøver at ride i den, og evt. får en sadelmager til at kigge på sadlen. For lige som alle andre sadler skal den passe på hesten. Og det er altså muligt at få dem til at indrømme at de ligger som de skal, selvom det ikke er en "traditionel" bomsadel smiley


  • #10   20. apr 2016 Tusind tak for alle de skønne svar smiley

  • #11   21. apr 2016 Må så sige at efter at have brugt sadlen 3 gange var min hest alt andet end tilfreds.... Min hest der ellers er så sindssygt glad for at gallopere, blev sur når jeg lagde an til det og øgninger i nedsidningen kunne hun slet ikke...... Så den blev sendt tilbage til sadelmageren, så nej der er ikke noget der hedder "one size fits all"......

  • #12   21. apr 2016 ''Dejligt'' med en dårlig oplevelse også! Mangler sådan nogen synes jeg smiley

  • #13   21. apr 2016 Ida: Har du nogen billeder af hesten med sadlen på? Hvilken sadelmager anbefalede desuden sadlen? smiley
    Bare for at få et indtryk, overvejer nemlig at købe en til butterfly sadel ^^


  • #14   22. apr 2016 Maria: Nej det har jeg ikke smiley Det var nobleride der anbefalede det, vi har efterhånden været hele møllen igennem af sadler, men intet passer dyret.... Kan sige at den lå og pressede på hende som om jeg sad og klemte helt sindssygt med knæene, så kan godt forstå at hun blev frustreret og ikke ville gå frem smiley

  • Stine O
    Stine O Tilmeldt:
    nov 2016

    Følger: 1 Svar: 1
    #15   30. nov 2016 Butterfly sadlen kan leveres med ekstra bredt kopfjern.
    Jeg har gode erfaringer med sadlen. Tænker også at en sadelmager vil være skeptisk, da de jo lever af at ændre sadler og en perfekt sadel ikke giver dem indtjening.


  • #16   5. apr 2017 Det er fuldstændig korrekt, at man ikke bare kan lægge en hvilken som helst model Butterfly på en hvilken som helst hest, og bare forvente at den passer. Af samme grund er der lavet en række forskellige modeller, som tilgodeser forskellige hensyn. Dertil kommer, at nogle heste, der har været redet i andre typer sadler kan have beskadigelser i overliniens muskulatur, som gør at Butterflysadlen skal korrigeres med korrekt padding ind til muskulaturen er genopbygget. Det må derfor på det kraftigste frarådes at købe en brugt sadel på egen hånd, fordi det kan være en model med f.eks. for bredt/smalt kammer, forkert længde eller blot fordi man ikke ved, hvordan korrektionen skal lægges under. Desuden er det for de fleste ryttere nødvendigt med lidt undervisning i, hvordan man placerer sig i sadlen for at bevare dens tyngdepunkt det rigtige sted. Der er inden for det seneste år kommet nye kvaliteter puder, så de fås i forskellige hårdheder.

    Butterfly's sadler skal prøverides gennem en godkendt forhandler, som hjælper med at finde frem til den rigtige model til dig og hesten. Der er 2 godkendte forhandlere i Danmark: I Jylland er det Butterflysadler.dk v. Pia Folkmann og på Sjælland er det CJProline v. Christina Scharf.


  • #17   5. apr 2017 Michelle - godt skrevet og meget sant.
    Ida - har du prøvet en Sensation G4 (dressage)? Hvis den passer din hest så har du en sadel der altid vil passe den da det er en soft sadel smiley men den skal selvfølgelig passe smiley
    Jeg har heller ikke hørt meget om Butterfly sadlen så dejligt at høre lidt forskelligt smiley

    Mvh TT


  • #18   5. apr 2017 TT, nu er det her indlæg jo ret gammelt, men har ikke fået købt nogen ny dressursadel før idag faktisk xD Det blev til en kent and masters sadel, som er god at sidde i og ligger som syet til hesten smiley

  • Bettina L
    Bettina L Tilmeldt:
    aug 2010

    Følger: 1 Svar: 1
    #19   8. dec 2017 Jeg har butterfly sadlen og vi har redet med den i 1,5 år - vores hest er mega svær at få sadel til men denne ligger utrolig godt på ham. Den støtter ikke rytteren helt så godt.

    profilbillede
Kommentér på:
Butterfly Sadlen?!

Annonce