Når familien kritiserer hesteinteressen. {{forumTopicSubject}}
Øv hvor er det bare belastende når man altid skal høre på de negative kommentarer om sin hesteinteresse.
Det gælder både på min mands families side og på min.
Både min mand og jeg er nyder glæden ved at have heste og har pt 5 stk. men der er ikke grænser for hvad vi skal høre af kommentarer som at det er for mange, at det koster for meget og mon ikke snart vi kan få solgt nogle.
Selvfølgelig skal vores familie ikke blande sig i det men en sådan kommentar kan jeg alligevel ikke være bekendt at slynge ud specielt til min mands familie. Det ødelægger ligesom den hyggelige stemning.
Så hvad siger man, så man får lukket munden på dem.
Vil gerne have en masse idéer til diplomatiske svar. Der må være andre der har været udsat for dette problem og har nogle gode svar.
okt 2007
Følger: 42 Følgere: 189 Heste: 7 Emner: 170 Svar: 387
dec 2011
Følgere: 2 Emner: 18 Svar: 62
Ja vi betaler selvfølgelig selv, har ikke en masse til overs om måneden men vil hellere bruge penge på heste end rejer, nyt tøj osv. Men det er selvfølgelig en dyr hobby.
feb 2008
Følger: 95 Følgere: 118 Heste: 4 Emner: 232 Svar: 5.241
okt 2010
Følger: 19 Følgere: 15 Heste: 3 Emner: 1 Svar: 60
Fortæl dem hvad det giver jer, at have hestene omkring jer (livsglæde, ro etc.) og sig at de naturligvis ikke behøver at have samme interesse som dig/jer, men at du vil ønske, at de respekterer, at det nu engang er den måde I har valgt at bruge jeres fritid og sparepenge - sig evt. at de ikke skal være bekymret for jer, da I har styr på økonomien omkring det (hvis det altså forholder sig således
Husk at vi ikke kan forandre andre mennesker, men vi kan bede om det vi gerne vil have.
Held og lykke med det - og nyd hinanden og jeres dejlige heste
okt 2004
Følger: 98 Følgere: 160 Heste: 5 Emner: 156 Svar: 9.684
nov 2011
Følger: 30 Følgere: 32 Heste: 2 Emner: 2 Svar: 235
okt 2006
Følger: 46 Følgere: 104 Heste: 6 Emner: 236 Svar: 5.155
Min mor hører tildels gerne om hestene, men de heste jeg rider nu har hun stadig ikke set, på trods af at jeg snart har leget med dem 1 år og det kun er 5 km. hjemmefra. Min søster siger det heller ikke noget, men hun tager gerne billeder hvis jeg er til stævner.
Min far er den værste, han gider overhovedet ikke høre dem, se dem eller have noget med dem at gøre. han siger tilmed at jeg er "en af de der åndsvage hestekællinger" Da jeg red jagter, eller hvis jeg var til stævne for den sags skyld, så skulle jeg gerne plage ham 2 mdr. forinden for at han gad køre, de der MAKS 4 gange om året.
Jeg gjorde det hele klar til han kom med traileren, vi læssede, kørte afsted, han spændte traileren af og så kunne jeg ellers ringe når jeg var færdig.
Da jeg fik afvide at min gamle hest skulle aflives, sagde han bare at jeg at jo ikke behøvede tude før end at det var sket.
Men okay, det intresserer dem bare ikke, og så fred være med det.
Jeg har lært abstraherer for de åndsvage kommentarer og ellers svare jeg igen, og så er jeg sådan set ligeglad med om det er min far eller dronningen.
jul 2005
Følger: 34 Følgere: 97 Heste: 6 Emner: 61 Svar: 2.140
Så har jeg aldrig oplevet nogen blive ved med at køre rundt i det
sep 2009
Følger: 43 Følgere: 52 Heste: 3 Emner: 164 Svar: 2.788
Min mor har den idé, at jeg skal have en HEST, som jeg kan ride (og starte stævner på), helst en DV.
Den eneste af mine heste hun nogenlunde har accepteret var min forrige, da hans far er DV, og han kunne rides.
Jeg har nu en pony på ca 130, gevaldig rundkørsel, som ikke er tilredet.
Det passer hende bestemt ikke, men jeg gider simpelthen ikke høre på det, så hver gang det blev nævnt, lod jeg ganske enkelt som om jeg ikke hørte det.
Til sidst holdte hun op med at kommentere på det.
dec 2011
Tror så bare de vil sige at problemet er at det er åndsvagt at bruge tid og penge på, det er i hvert fald det de har sagt hidtil.
Synes det er så ærgerligt, de ikke kan respekterer at det gør mig glad.
okt 2009
Følger: 8 Følgere: 13 Heste: 2 Emner: 8 Svar: 150
aug 2011
Følger: 7 Følgere: 11 Heste: 2 Emner: 1 Svar: 113
aug 2011
apr 2008
Følger: 72 Følgere: 152 Heste: 5 Emner: 436 Svar: 5.302
Jeg blev vegetar som 16 årig - og skulle høre på "det er bare en fase" som noget af det mest venlige fra folk. Helt ærligt jeg kan ikke gå rundt og tage mig af hvad folk de tænker og jeg gider ikke gøre stemningen dårlig. Som udgangspunkt svarer jeg folk med er smil og simple sætninger. Når folk siger "jamen du får da ikke protein!" Så behøver jeg ikke give et langt og fornuftigt svar - for vedkommende har besluttet at jeg ikke får nok protein. Derfor et et simpelt "jo" mere end rigeligt. Hvis folk siger "det er da dumt at have tre heste" så har de besluttet at det er dumt og jeg behøver ikke forsvare mig selv. Jeg kan bare smile, trække på skuldrene og sige "okay" - for det er mit valg. Det er ikke min opgave at overbevise andre om mine valg - så længe jeg hviler i mine beslutninger, så er det fint med mig.
... Hvis folk er nysgerrige og stiller ufarvede spørgsmål så vil jeg da gerne fortælle hvorfor jeg har tre heste eller hvorfra jeg får mit protein. Men hvis folk er offensive i deres spørgsmål og tydeligvis dømmer mig - så gider jeg simpelthen ikke gå i dialog. En samtale kan hurtigt lukkes med "okay" eller et simpelt smil. Længere behøver den ikke være.
dec 2011
F&F: Synes det er en god tilgangsvinkel, det vil jeg have i baghovedet.
aug 2011
F&F det er virkelig the High Road du tager. Det er så sejt. For mig selv ved jeg ikke om det var nok for mig bare at smile og sige okay, når folk kritisere. Måske fordi jeg helst vil have at de forstår mig, eller hvis det er meget negativt at jeg så har et eller andet behov for at give dem tilbage af samme skuffe. Men du har da fuldstændig ret i at det er sjældent man får noget ud af det. For folk har som du skriver allerede besluttet sig. Men gid de kunne holde deres dumme kommentarer for sig selv
dec 2011
aug 2011
feb 2008
Følger: 95 Følgere: 118 Heste: 4 Emner: 232 Svar: 5.241
okt 2010
Følger: 1 Følgere: 9 Emner: 34 Svar: 1.244
Svigerfamilien mener at det er helt OK, at blande sig i jeres private beslutninger, så er det i min verden også tilladt at svare retur. Og så må de blive fornærmet eller hvad de vil.
De går over jeres grænser og så kan man godt få et hak i snuden.....
Et svar kunne være. Ja er de ikke dejlige, de giver os så meget glæde hver
dag
Dem behøver I ikke bekymrer jer om, det skal vi nok selv....
Eller nogle af de andre gode forslag.
okt 2012
Følger: 44 Følgere: 24 Heste: 6 Emner: 35 Svar: 687
Ellers siger jeg bare, det er mine dyr!
Min svigerfamilie hader også mine heste, og hvad så. Sidst vi var sammen skulle de bare slagtes. Spurgte så om jeg bare skulle slagte de 15000kr som stod på marken. Så blev der da stille
mar 2011
Følger: 145 Følgere: 1640 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.475
Jeg har forsøgt at forklare svigermor at i stedet for psykolog hjælp, og at feks gå til badminton, petang og blomsterbinding som hun gør (- psykolog for hende) så har jeg hestene. Og at min mand har sine veteran knallerter, sin fisking og cykel + hunden. Så hvorfor er det galt at jeg har mine dyr som lidenskab og livsstil? Det kan hun så ikke rigtig svare på.. Andet end at hun synes det er dyrt..
Mvh TT
aug 2011
aug 2011
aug 2011
aug 2008
Følger: 54 Følgere: 64 Heste: 6 Emner: 124 Svar: 9.496
Alina så længe du gider diskutere din interesse og så længe du reagere på deres kommentarer så længe bliver de ved at tale om din hobby, ignorer det, så stopper det.
jeg har hele mit liv hørt for min interesse for hestene, og en sjælden gang kommer der stadig en kommentar, men jeg er holdt op med at reagere og nu spørger familien til mine heste med "interesse"
Når familien kritiserer hesteinteressen.