{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Døgnfold
  • #1   6. maj 2016 Begge de steder jeg rider og passer heste står de uden dækken (:
    Både dem der er klippede og dem der ikke er.
    Det skulle blive 18-20 grader den næste uge, så de fleste rundt omrking os smider dækkenerne.
    Btw, så står de på døgnfold også.


  • #2   6. maj 2016 Vores heste kom på døgn i mandags (: det bliver ca. 10 grader hos os om natten og min går med regn dækken om natten og uden om dagen smiley

  • #3   6. maj 2016 Min går uden dækken, og kommer på døgnfold fra ca juni

  • #4   6. maj 2016 For flere år siden og har været det siden smiley (går i løsdrift med fri adgang til ude og inde arialer, så nemt)

    Hvornår en hest er klar til døgnfold styres af mange faktorer. Hvor robust hesten er, har den været pakket ind i dækken, hvordan er græsset, er hesten disponibel for forfangenhed. Hvordan er læ forholdende, kan de gå ind.

    Alt i alt er det en vurdering du må tage, også tænke alle variabler ind, inden du lukker din hest på døgnfold.

    Altså der er forskel på en ømskindet fuldbolds med meget tynd pels, som bliver forkølet bare de lover regnvejr hos DMI, og en robust fjordhest som har en god tyk pels, og som elsker at gå ude i alt slags vejr. (sådan sat lidt på spidsen)


  • #5   6. maj 2016 Når det er over 10-12 grader om natten kommer mine på døgnfold. De går uden dækkener nu, både inde og ude. smiley

  • #6   6. maj 2016 Mine heste går på døgnfold uden dækken, de to har helt kort sommerpels og den tredje er klippet. Den sidste er en plag der slet ikke har smidt vinterpelsen endnu, og han SVEDER om dagen. De har græs og hø ad libitum, så de skulle ikke gerne fryse smiley

  • #7   6. maj 2016 Jeg overvejer kraftigt at lade mine stå ude i nat, men med dækken på, og de har skur på folden.
    De lover 10 grader i nat hos os - det er faktisk forholdsvis "sommervarmt" i nattemperatur.

    Mvh Charlotte


  • #8   6. maj 2016 Mine to har stået ude om natten - med få indenætter for den store - i.. cirkus en måned. Alle hestene i stalden har siden i går sovet ude :).

  • #9   6. maj 2016 Min blev flyttet for 3 uger siden, og der røg hun på løsdrift, og det trives hun helt fint med smiley
    Hun har dog ikke gået med dækken, pga hun har været skade.. Var det ikke nødvendigt smiley


  • #11   6. maj 2016 Vi la vores være på døgnfold når det holder sig min. 10 grader om natten smiley
    De går uden dækken hele året, så den ka jeg ikk hjælpe dig med smiley


  • #12   7. maj 2016 mine kommer altid ud 1 maj, uden dækken.
    de sidste par år har de dog gået i løsdrift, og bestemmer selv om de er ude eller inde. og jeg ser dem kun i huset når jeg fodre


  • #13   7. maj 2016 Min hest går i løsdrift, så hun går på døgnfold. Og hun har ikke dækken på mere. Vores heste går kun ind når jeg står og roder med mad, hvis det styrter ned, eller hvis de har brug for skygge smiley

  • #14   7. maj 2016 Mine kommer på døgnfold fra idag eller imorgen, dog går ingen af dem med dækken. smiley de har dog et læskur på folden...

Kommentér på:
Døgnfold

Annonce