{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.187 visninger | Oprettet:

Sart hest og fluer.. {{forumTopicSubject}}

Hej med jer!

Jeg har en super sart hest, som ikke kan gå med noget, uden det skaver..
Selv grime var svært.. Vi prøvede alt med lam intet, udover lædergrime hjalp. Lædergrimen skaver dog også hvis hun skal gå med den mere end de timer de går ude i vinter/efterårsmdr.. Hvilket vil sige at hun ikke kan have grime på på døgnfold her om sommeren..
Selvfølgelig skal det ikke være nemt - så min kære Jolly hest får øjenbetændelse efter bare en enkelt dag uden noget for øjnene..
Vi havde sådan en maske vi plejer at bruge, men det skaver altså også nu.. Købte sådan en af dem der sidder selv, rundt om kæben uden grime på - men den kunne hun ikke holde på.. Så købte jeg sådan en rigtig blød en, med sådan noget elastik som bla. Hendes undertrøje er lavet af - men den har også akavet nu..
Er snart ved at give op..

Hvad dælen kan jeg prøve mere??
Jeg har ikke mulighed for at gå og give hende noget på og tage af.. Hvilket ødelægger muligheden for fluespray også - da det jo bliver skyllet af i alt det regn vi får i øjeblikket..
Der er heller ikke mulighed for at få nogen til det for mig..

Nogle der har stået i samme situation, som har fundet en løsning ?? Eller nogle gode ideer? smiley

Endvidere har dyrlæge også netop konstateret min mistanke i dag, om at hun også er nødt til at gå med insektdækken - hvilket heldigvis ikke er noget problem! smiley

Men der er aldrig nogen der har sagt det skulle være nemt at have hest... smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sart hest og fluer..
  • #1   12. jul 2016 Har du mulighed for at skifte mellem de forskellige ting, så du kan tage det af og sætte noget andet på, inden det begynder at skarve?

    Det kommer jo selvfølgelig an på hvor tit du er derude. :o) Er der virkelig slet ikke andre end dig ude på folden ved hestene?


  • #2   12. jul 2016 Ahh! Den havde jeg slet ikke tænkt! Det må prøves! smiley

    Jo jo! Jeg er ude ved hestene ca. Minimum to gange dagligt, men det kan godt være tidlig morgen og ved middagstid eller morgen og sen aften fx.
    Derudover har jeg hestene hjemme (bor hos mine forældre lidt endnu), så når jeg ikke er hjemme, kigger de til dem - men de hverken kan finde ud af flueudstyr, eller gider pille ved det for den sagsskyld.. Så på udstyrs punkter er jeg alene smiley


  • #3   12. jul 2016 Er det en maske med lycra du har haft? smiley
    Jeg har lige købt en nu fordi jeg har samme problem som dig med skarvemærker.
    Jeg håber i hvert fald at den hjælper på min. Den føles i hvert fald blød


  • #4   12. jul 2016 Det er det nemlig.. Havde bestemt ikke forventet den ville give problemer, men der har den desværre.. Dog er mine andre to super glade for deres og der er ingen problemer med den - det er bare min Jolly der er super sart..

  • #5   12. jul 2016
    Jeg er ikke videre fan af de der lycra masker, synes de sidder ubehageligt tæt.

    Min bliver også en bettehårløs af grimer og fluemasker, men fred være med det, hvis hun slipper for øjenbetændelse.

    Bruger dem der har fleece i kanten, har øre og evt. også næse.


  • #6   12. jul 2016 Jeg har denne billige fra hööks. Den sidder godt og har blødt fleece i kanterne. Min kan også godt blive lidt hårløs, men det er hun ikke blevet af denne smiley

    https://www.hooks.dk/produktsida/fluemaske-tennessee-showmasterr/58399/58408/


  • #7   12. jul 2016 Vi mister desværre ikke kun hår, men får decideret sår af det.. Alle slags vi har prøvet..
    Dem med fleece osv. I kanterne er også prøvet.. smiley


  • #8   12. jul 2016 Øv øv, har du prøvet et helt almindelig fluepandebånd? smiley

  • #9   12. jul 2016 Ja, men der har vi netop problemer med grimen der skaver.. smiley

  • #10   12. jul 2016 Du kan godt få nogle der ikke skal sættes på grimen, men så skal de jo godt nok spændes om kæben og hvis hun ikke kan holde dem på.. smiley De har dem i horze, det kunne jo være et forsøg værd smiley ellers held og lykke med din stakkels insektramte hest smiley

  • #11   12. jul 2016 Det er lige præcis dem jeg har prøvet.. Sidst jeg prøvede var de ødelagt efter én dag = penge ud ad vinduet smiley
    De er ellers super smarte!


  • JM
    VIP
    JM Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 83 Følgere: 78 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.934
    #12   12. jul 2016 Du må igang med lidt håndarbejde, køb noget lammeskind og sy på alle kanter på masken, du kan prøve med emne af de billige som den her du skal ikke kigge på selve motivet bare et billede jeg fandt smiley

    Disse har jeg brugt de sidder ikke samme sted hele tiden og er luftige


    profilbillede
  • #13   12. jul 2016 min skimmel får simpelthen sår af grimer.
    Jeg bruger lædergrime UDEN syning indvendigt. og ægte lam på hele grimen hvis det stadig er slemt. vi snakker sår der gør han slet ikke kan have trense på. virkelig sart. Det er jo værre i sommerhalvåret hvor han har grime på hele tiden. kan nøjes med grime med lam ved nakke, næse, kæberne. i vinter.
    Men tror det er en umulig opgave. skrift evt hver dag, så de slider forskelligt ?


  • #14   12. jul 2016 Jeg har netop haft lammeskind på almindelige grimer også, både fake og ægte, - det hjalp i hvertfald ikke på grime problemet, derfor tænkte jeg umiddelbart heller ikke det hjalp på fluemaske? Eller er jeg gal på den her? Vil jo helst heller ikke blive ved med at kyle penge ud ad vinduet smiley

    Må til at starte med i hvertfald prøve det med at skifte smiley


  • #15   12. jul 2016 Har du et link til sådan en grime du har? smiley vores er lidt slidt, så kan selvfølgelig være det kunne hjælpe bare lidt at skifte den smiley

  • #16   14. jul 2016 Har en sart skimmel med samme problem som din smiley købte en fluemaske med mule og ører på og syede for i de steder den sled ham smiley bruger de fantastiske bomuldsklude man ofte bruger som stofbleer til babyer smiley der hjalp lige til han selvfølgelig mistede masken på hans kæmpe fold..

Kommentér på:
Sart hest og fluer..

Annonce