{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.422 visninger | Oprettet:

opsigelse af boks. {{forumTopicSubject}}

hej alle sammen.

jeg har taget en beslutning af personlige omstændigheder må opsige min boks på det sted jeg er.

jeg vil opsige i dag søndag og bliver nød til allerede at flytte mandag pga af ham der skal hjælpe med at transportere hende.

jeg har en måneds opsigelse så sjal jo betale for november også. der tager de jo bare mit depositum.

Men kan jeg godt tillade mig at opsige søndag og allerede flytte mandag.??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  opsigelse af boks.
  • #1   30. okt 2016 Forklar pænt og roligt til din opstalder, at du har valgt at flytte hesten, og at du beklager meget, men at det allerede er imorgen, da det kun er der du har mulighed for kørsel. smiley

  • #2   30. okt 2016 Ja hvorfor ikke, du betaler jo og så har du jo ikke noget du skylder dem

  • #4   30. okt 2016 Ja du har jo betalt, om hesten så står i boksen eller ej den måned... det er jo sådan set underordnet smiley

  • #5   30. okt 2016 Så længe du betaler for boksen bestemmer du helt selv om du vil bruge den og til hvad, om du bar vil have den stående tom, sætte udstyr i den eller have en hest i den, det er helt dit eget valg når du har betalt for den smiley så ja det kan du sagtens

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #6   30. okt 2016 ja det må du gerne smiley

    så længe du betaler for boksen, så må du i teorien brugen den til hvad du vil smiley


  • #7   30. okt 2016 Bare sørg for at i den måned du har betalt for, at der så ikke kommer en anden hest i boksen i den måned du har betalt for! smiley
    Men ellers må du gerne flytte din hest så længe der bliver betalt som de andre skriver smiley


  • #8   30. okt 2016 Sig du bare pænt at du opsiger og flytter med det samme, men at du selvfølgelig betaler for november måned.

    Om udlejer lejer din boks ud i november eller ej, det er helt op til dem - de færreste kan få nogle ind i opstaldning med så kort varsel. Og du kan jo være "ligeglad" , det vigtigste er at du flytter i god stil, så kan man nemmere komme på besøg eller flytte tilbage en gang hvis det er.

    Mvh Charlotte


  • #9   30. okt 2016 Arrrh Charlotte, så længe hun har betalt for boksen så er det hendes, så skal der ikke stå andre heste der om det så er ejerens.. Har selv stået i en lign. Situation, og jeg fik min depositum tilbage for uanset hvad så var det min boks og staldejer valgte at sætte sin hest i min boks. smiley

  • #10   30. okt 2016 Ah, udlejer kan jo ikke rigtig vælge at sætte en anden hest i boksen, når der i teorien allerede står en fordi hun betaler staldleje... smiley Det ville i hvert fald være dybt kritisabelt. Tænk nu, hvis hun er nødt til at beholde hesten i boksen en halv måned endnu. Ups, så står der er anden hest - i den boks hun har betalt for og har retten til? Nej hun har råderet over boksen når hun betaler lejen smiley

  • #11   30. okt 2016 Du er i din gode ret til at flytte med dags varsel. Det kan staldejer ikke gøre så meget ved. Men stalden har ret til at kræve betaling for november og hvis der ikke står i kontrakten at depositum kan bruges som betaling den sidste måned, så kan de ikke bare gå ud fra det.

    Her på stedet er depositum sikkerhed for nøgle og at folk rydder op efter sig, så det kan aldrig bruges som betaling i opsigelsesperiode.



  • JM
    VIP
    JM Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 83 Følgere: 78 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.934
    #12   30. okt 2016 Jeg ville da bare sige at du har fået mulighed for transport mandag, kan slet ikke tro at det er et problem, hvis du har fået lov til at bo depositummet op så er der jo betalt for den sidste måned smiley

    Mht råderet over boksen så ja i teorien, men ejer kan sagtens flytte en hest ind i boksen pga omrokering bare der er en ledig boks i stalden, du lejer ikke en specifik boks smiley


  • #13   30. okt 2016 Det er selvfølgelig rigtigt - man har lejet boksen, og har ret til boksen.....men hvis man ikke har tænkt sig at bruge den, så kan jeg love for at det IKKE giver goodwill og hjælp en anden gang, hvis man står som et lille skolebarn og insisterer på, at man kommer og tjekker om boksen evt lejes ud til anden side.

    De få gange jeg igennem mit 30 årige hesteliv er flyttet før tid, så har jeg selvfølgelig betalt selvom jeg måske rejste før tid. Og guess what - de gang hvor jeg er kommet tilbage, der har staldudlejer husket at man var en god lejer - så jeg har både fået fri opstaldning OG er kommet foran i køen på udlejningsstedet. Og det var HELT sikkert ikke sket, hvis jeg havde "stået på min ret" og teet mig, selvom jeg ikke skulle bruge boksen til noget.

    Husk den ene tjeneste er oftest den anden værd, og hvem ved om man har brug for hjælp en gang.... jeg ved godt hvem jeg ville hjælpe og hvem jeg ikke ville hjælpe....

    Mvh Charlotte


  • #14   31. okt 2016 Giver mette b ret i at depositum er sikkerhed for nøgle, oprydning, rengøring og evt. skader som skal dækkes af lejer. Er man flyttet før tid og tingene er i orden inden opsigelsesmåneden er påbegyndt, kan man hos mig godt få lov til at bruge depositum til sidste måneds leje.
    Men i modsætning til det andre skriver længere oppe, må man ikke nødvendigvis selv bestemme hvad man bruger boksen til. Her er det kun til opstaldning af en given hest. Jeg gider ikke at have en ko eller en struds ind i stalden, og heller ikke en hest som er umulig at håndtere eller en hingst der ikke er foldplads til. Men det er så selvfølgelig også fordi vores opstaldning inkludere udlukning osv.
    Derimod forbeholder vi os ret til at flytte hesten til anden plads i stalden, og så længe der en tom boks i stalden, vil ingen kunne sige at man lejer deres boks ud til anden side.
    Og ja, Charlotte har ret i man står sig bedst ved bare at flytte stille og roligt smiley


Kommentér på:
opsigelse af boks.

Annonce