{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.383 visninger | Oprettet:

Thomas R
Thomas R
Tilmeldt:
30. apr 2018
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3

Opsigelse af boks {{forumTopicSubject}}

Hej,

Vi har haft en boks med fuldpension, hvor vi efter fraflytning blev opkrævet tømning og vask af boks kr. 750 som de fratrækker vores depositum.

Der står intet skrevet, at man skal rydde boksen ved fraflytning, den var jo også en fuldpension og derfor fyldt op med halm da vi flyttede ind, så mener i det er rimeligt?

De kunne jo bare have sagt det til os, så havde vi da selv fjernet alt halmen...

Er det okay, synes i ?




Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opsigelse af boks
  • #1   30. apr 2018 Jeg synes det er almindelig høflighed at minimum efterlade boksen som man modtog den - det fremgår dog ikke om i har gjort det - altså muget så der er ren halm som da i flyttede ind.
    Vask mener jeg dog bør fremgå et sted eller siges ved opsigelse at det forventes
    Men udmugning/tømning mener jeg er er helt almindelig pli om det så står nogen steder eller ej smiley


  • #2   30. apr 2018 Altså står man opstaldet med udmugning i prisen, bør der ikke komme en xtra regning på det.
    Da det jo er med i prisen.
    Jeg har aldrig sku gøre det, der hvor jeg har stået på fuldpas.


  • #3   30. apr 2018 Årh havde overset der stod fuldpas. Er vant til selv at muge og hos os er der alligevel folk som skrider uden at muge deres boks men det bliver heldigvis strammet op på nu smiley Det var det jeg sammenlignede med smiley

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #4   30. apr 2018 ja, det er ganske normalt, også ved fuldpas.

  • #5   30. apr 2018 Hvad står der i kontrakten? Hvis ikke det er nævnt at boksen skal afleveres tømt og vasket så kan de da ikke kræve betaling for det

  • #6   30. apr 2018 Det sted hvor min gamle hest stod var det 100% fuldpension. Foder, mugning, trække ind og ud på fold, selv smed stod de for, hvis man havde lyst.
    Da min hest så desværre døde, skulle jeg ikke gøre andet end at tage mine ting (sadel, hovedtøj, strigler osv) med hjem.


  • #7   30. apr 2018 Se på hvad der står i kontrakten...?

    Hvis du skal aflevere i rengjort, repareret tilstand, så er det jo en selvhenter..


  • #8   30. apr 2018 Jeg ved ikke om det er normalt, men undrer mig over at du gider at oprette dig herinde (og på hestenettet) blot for at spørge om noget der nok ikke rigtig ændrer på din situation.
    Enten betaler du jo og kommer videre (750 kr er jo egentlig et ret så lille engangsbeløb i et hestehold).
    Eller også betaler du ikke og hvad dit tvist så bliver med opstaldingsstedet, vides ikke. Men uagtet hvor mange der giver dig ret eller uret her eller på andre foraer ændrer nok ikke på det.
    Måske jeg lyder lidt som en kost. Men synes debatforummet herinde bliver så uendeligt kedeligt af at der oprettes disse 'hvem har ret'/'jeg er forurettet'- tråde af, sjovt nok, nyoprettede brugere som ofte ikke svare tilbage i tråden og i øvrigt bidrager med noget herinde i andre debatter etc.
    Hov det var aftenens sure opstød - mon det er den tid på måneden smiley smiley


  • #10   1. maj 2018 Godmorgen Gypsyvan smiley
    Du har helt ret - Hestegalleri er for alle. Og jeg dikterer ikke hvad jeg synes der skal skrives om eller debateres. Jeg skriver egenligt bare min mening, omend det var lidt et surt opstød.
    Omvendt er det så den slags der gør at jeg bliver mindre aktiv på diverse fora og mindre deltagende som både læser og mht at skrive.
    Tak for dit input og din opsang - den er taget til efterretning smiley



  • Thomas R
    Thomas R Tilmeldt:
    apr 2018

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3
    #11   1. maj 2018 Der er INGEN kontrakt, det bruger man ikke på Ibstrup Rideskole... og ja, det er ikke kun de 750 kr, de har fratrukket andet, bl.a. medlemsskab af en ikke-eksisterende rideklub, samt de påstår ponyen har gnavet i noget kabel som skal udskiftes, så ialt fratrækker de 1500 kr.
    Jeg spørger for at høre, hvad der er kutyme indenfor dette, da det var vores 1. opstaldningssted, som vi heldigvis er kommet væk fra.

    Da vi forlod stedet, havde jeg fjernet lorte i overfladen, da udmugning jo var med i boks-lejen derfor undrer det mig, at man skal betale for tømning... men der ser også ud til, at de fleste giver mig medhold. Jeg overvejer selvf. at gå til forbrugerklagenævnet, da de har lavet samme nummer med andre fra-flyttere og nu tænker vi, at dette skal stoppes.


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #12   1. maj 2018 snak dog med dem, hvis du er i tvivl.??

    hvad ændre det at du spørger herinde? du kan jo ikke bruge "det siger hestegalleri" som argument. smiley


  • #13   1. maj 2018 AMT - Det ville ellers være dejligt smiley især for mig smiley smiley
    Thomas - Det er kotyme at tømme boksen. Og jeg vasket den også ned da jeg flyttede (fra begge steder) på trods af at de var beskidte da jeg fik den smiley kan forstå der er andre tvister også, men tror desværre ikke forbrugernemda kan/vil hjælpe Jer. Men det er vel forsøget værd måske smiley

    Mvh TT


  • #14   1. maj 2018 Det lyder som en fornuftig idé at kontakte forbrugerrådet.
    Jeg bliver lidt ærgerlig, når sådan nogle steder ikke har en klokkeklar kontrakt - det beskytter bare alle parter bedre, når der er rene linjer. Men det er en sidebemærkning.
    Umiddelbart vil jeg ikke mene, at I skal betale for tømningen, hvis ikke det er aftalt enten mundtligt eller på kontrakt, når I har haft fuldpasning. Det ville selvfølgelig have været pænt at gøre - men det er jo ikke det samme som en forpligtelse.
    Om I har et erstatningsansvar udover det, er noget uigennemskuelig når vi ikke kender forholdene nærmere. Den synes jeg, at I må vende med forbrugerrådet.


  • #15   1. maj 2018 Malenetilde - Undskyld, men hvorfor er det andre brugeres skyld at du bliver mindre aktiv? Det er da dit eget valg.
    Hvis man har et spørgsmål, så har man da ret til at spørge herinde. Om du synes det er et kedeligt eller ligegyldigt spørgsmål, det er da fuldstændig ligegyldigt.
    Vi spørger ikke for at gøre din hverdag mere interessant smiley

    Og hvorfor hakke på nye brugere? Jeg har været bruger i 10 år, og jeg gætter på at du sikkert også ville synes at mine indlæg er kedelige.

    For mig virker det lidt som om at du prøver at starte en diskution, som har INTET at gøre med indlægget. Det lykkedes desværre. En anelse selvisk.
    Du kunne jo selv oprette et indlæg, hvor du kan brokke dig så meget du har lyst til, uden at det behøver at gå ud over andres tråd smiley


  • #16   10. maj 2018 for ganske få år siden var det slet ikke nødvendigt med en kontrakt og det var ganske normalt at man ryddede sin boks og vaskede den ned osv. mange af skriverne her i opslaget er med til at jeg slet ikke gider ha arbejdet med at ha opstalder.

  • #17   10. maj 2018 Jeg har aldrig oplevet at man skulle vaske boksen ned, kun at man skulle tømme boksen.
    Det opstaldningssted jeg flyttede fra for nyligt, krævede kun at man tog klatter i boksen.
    Og jeg tænker at hvis der er erstatninger, skal de siges samtigdig med at man opdager det, så man ikke "straffes" for en skade ens hest har gjort for fx 6 mdr siden.
    Dog håber jeg at folk har indregnet slidtage og muligvis let ødelagte ting i deres opstaldningspriser,
    Anyways, jeg ville kontakte Forbrugerklagenævnet, specielt når der trækkes penge for noget, som ikke er påskrevet kontrakten


  • Thomas R
    Thomas R Tilmeldt:
    apr 2018

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3
    #18   11. maj 2018 Ja nemlig. Hvis de bare havde fortalt os det, havde jeg da selv tømt den boks og sparet 750 kr.
    Men vi har nu hørt at andre opstaldere har haft problemer med at få depositum tilbage, så det er et kendt problem vedr. Ibstrup.

    Jeg tømte klatterne da vi tog afsted, kunne ikke forestille mig andet, når det var en fuldpasser boks.


Kommentér på:
Opsigelse af boks

Annonce