{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.201 visninger | Oprettet:

Opsigelse af boks {{forumTopicSubject}}

Arg er godt nok lidt sur.. Sagde min boks op den 25/9, som der står i min kontrakt som begge parter har skrevet under på. Nu har de så lavet en ny kontrakt hvor der står det er den 15. man skal sige op. Øv så må jeg betale en måned mere. Men reglen har også hele tiden været, at hvis hesten er væk fra stalden i fire sammenhængene uger, bliver lejen reduceret med 700 kr. Det har de så lige lavet om, selvom det stadig står på hjemmesiden og i stalden, for de mener at når hesten ikke kommer tilbage gælder det ikke (det står så ingen steder).
Ved godt jeg ikke kan gøre noget ved det, men føler bare det er lidt uretfærdigt.
Nå, men nogen af jer der har prøvet noget af det samme?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opsigelse af boks
  • #1   28. sep 2011 nixen biksen, er den gamle far FØR den ny er lavet gælder DIN kontrakt

  • #2   28. sep 2011 Men hvis i begge har skrevet under på den gamle kontrakt, er det jo den der er gældendende for dig, hvis du da endnu ikke har underskrevet den nye og godkendt at de ændre i vilkårene.

  • #3   28. sep 2011 Du og stedet må holde jer til det du har skrevet under på - har du skrevet under på en ny kontrakt? Hvis ikke, så har du ret til at følge de gamle regler.

  • #4   28. sep 2011 det er self rigtig er den nye skrevet under så hænger du på den

  • #5   28. sep 2011 Hvis du ikke har skrevet under på en ny kontrakt, er det den gamle der gælder.
    Udlejer skal altid informere om ændringer i staldkontrakten såsnart de træder i kraft, og der skal dermed udstedes en ny kontrakt. Opstalder er forpligtiget til endten at underskrive den nye kontrakt eller flytte hesten.

    ... men når nu så vælger at opsige boksen den dag, som det ifølge din kontrakt står du skal gøre det, kan udlejer ikke komme og sige "jamen, jeg har jo forresten lavet om på reglerne, her er dne nye kontrakt - skriv under."
    I en stald hvor der laves kontrakt på opstaldningen, er du ikke forpligtet til at følge de regler, du ikke har skrevet under på.
    Så det kan udlejer godt glemme.

    Den bliver selvfølgelig tricky hvis vi skal ind i detaljer: Hvis udlejer informerede dig om ændringerne da de blev lavet men du bare har "glemt" at skrive under, så er det jo dig selv der har lavet en bommert.

    Men, hvordan er detaljerne??


  • #6   28. sep 2011 Har ikke skrevet under på nogen ny kontrakt, så det først da jeg skulle læse noget andet, og så gik jeg ind på deres hjemmeside og tjekkede og så så kontrakten. Min mor har snakket med en fra bestyrelsen som siger det er den nye der gælder, selvom vi ikke har skrevet under på den (noget med at det skal være ens for alle)
    Men ved ikke rigtig hvad jeg kan gøre ved det? Har ikke rigtig overskud og råd til en advokat da jeg har meget at se til med en syg hest da han er blevet angrebet af de andre på folden.


  • #7   28. sep 2011 Har slet ikke hørt om det eller fået noget af vide om det før jeg kigger på deres hjemmeside. Det er et sted hvor der ingen ejer er, men en bestyrelse, og det er ret forvirrende da man aldrig ved hvem man skal snakke med om hvad.
    Ligesom de skriver man kan få reduktion, men siger så det ikke gælder når hesten ikke kommer tilbage igen.
    Om det står der således:
    "Sommergræs eller andet fravær: Er hesten væk fra stalden i minimum 4 sammenhængende uger, reduceres gældende boksleje med 700 kr. pr. måned."


  • #8   28. sep 2011 synes bare du skal flytte hesten så snart du kan, og så lade vær med at betale mere end du har skrevet under på... smiley

  • #9   28. sep 2011 Nu sidder jeg selv i bestyrelse i en rideklub og ja vi har pligt/ansvar til at informere vores medlemmer om nye tiltag.

    Når i har underskrevet en kontrakt er det den der er gældende, desuden er det for dårligt hvis de ikke på generaforsamling, i nyhedsbrev el andet har informeret jer om at de ændre vilkårene.
    I må jo skulle underskrive en ny kontrakt på at i accepterer de nye vilkår, og i og med i ikke underskriver det, gælder de gamle opsigelseskrav.


  • #10   28. sep 2011 Har du kigget din gamle kontrakt igennem??

    Nogle skriver jo også i deres kontrakter, at ulejer har ret til at ændre på tingene fra dag til dag, uden varsel, og at de regler så er gældende.

    Sådan noget skal man virkelig være obs på!

    Står der sådan noget lignende i din kontrakt??

    På min gamle kontrakt stod der noget i retningen af, at udlejer havde ret til at ændre på forholdene. fx. mht. opsigelse, pris på staldleje osv. uden varsel hvis det var nødvendigt, men så ville der selvfølgelig blive lavet ny kontrakt.
    Som regel skal der laves ny kontrakt hvis der foretages ændringer, men udlejer har altid ret til at ændre - så medmindre der direkte står i den kontrakt du har skrevet under på, at der må foretages ændringer UDEN at der bliver lavet ny kontrakt, så skal du altså ikke rette dig efter den nye kontrakt - kun den du har skrevet under på.


  • #11   28. sep 2011 Tak for svar allesammen. Jeg flytter min hest så hurtigt som muligt, og må så se hvad jeg kommer til at betale.
    Må lige tjekke det med hvad der ellers står i kontrakten.


  • #12   28. sep 2011 Tak smiley
    Ja vil bare godt have ham et godt sted hen.


  • #13   28. sep 2011 HVIS din underskrift ikke er på den nye kontrakt, forpligter du dig ikke til de nye regler. så du har dit på det rene, og skal ikke betale en måned mere!

  • #14   28. sep 2011 Synes du skal ringe til en af de der gratis advokater og beskrive din sag, og gå videre med det til dit opstaldningssted

  • #15   28. sep 2011 Simone:
    Tak for svar. Har bare ikke så meget overskud for tiden da jeg har meget at se til, men må lige se på det. Det kan være jeg kan overtale dem i bestyrelsen.


  • #16   28. sep 2011 Det er den kontrakt der er underskrevet der gælder, Andet kan ikke diskuteres

  • #17   28. sep 2011 Du skal ikke betale noget til dem, det havde jeg ikke gjort hvis det var. Det er den første kontrakt der gælder og så kan de sige hvad de vil.

  • #18   28. sep 2011 ja jeg ville heller ikke ha betalt for en extra måned hvis det var mig! smiley held og lykke.

  • #19   28. sep 2011 Der er ikke så meget at gøre. Jeg vidste jo godt jeg skulle betale for en måned ekstra (skulle også først have flyttet den 1. november), men skal også betale for hele november, og hvis jeg ikke gør det, får jeg jeg ikke mit depositum tilbage, som er 200 kr mere end en måneds staldleje. Samtidig kan jeg heller ikke få reduktion i de to måneder, fordi jeg ikke kommer tilbage, men skal stadig betale til boksen, indgå i vagterne og lave nogle arbejdstimer (bla. hjælpe til stævnet i den periode) ellers trækker de det så jeg skal betale mere.
    Lidt dårligt man skal lave pligter som en lejer, men ikke har rettigheder som en lejer.


  • #20   28. sep 2011 Det lyder godt nok som et dårligt sted, med nogle meget uretfærdige og useriøse udlejere o.O Har du ikke nogle forældre eller andre der kan bakke dig op, og kræve at de holder sig til den kontrakt der er blevet indgået? Det kan være meget rart at have nogle mennesker bag sig, så man ikke står helt alene foran en hel bestyrrelse og skal argumentere for sin sag.


  • #21   28. sep 2011 Nej er også lidt irriteret. Vidste godt at jeg sikkert skulle gøre det i en måned, men havde så håber at jeg havde den rettighed at kunne få en reduktion på 700 kr, det koster alligevel 2300 om måneden der, og de skal lige huske på at jeg jo ikke kommer til at bruge wrap, foder og strøelse når han er væk fra pladsen.
    Men jeg tager i hvert fald en sæk foder med derfra, så må vi se om de kræver jeg betaler de 150 kr. en sæk koster.. Ved i hvert fald at jeg ikke skal anbefale folk at flytte dertil, trods deres gode beliggenhed og faciliteter.


  • #22   28. sep 2011 Selvfølgelig skal man betale en måneds opsigelse, ligemeget om man så bliver stående den måned eller ej. Men ikke to måneder, fordi de lige lavede om på reglerne... føj for satan.
    Synes også det er utroligt, når det er en bestyrelse - man skulle jo tro, at mindst én af dem var voksne nok oppe i deres hoveder til at være lidt logiske.


  • #23   28. sep 2011 Min mor snakkede med en af dem i dag, en som er med i bestyrelsen og faktisk står for boksene og selv står og skal flytte og er ude i det samme som mig. Hun har forsøgt at snakke med formanden, men der er ikke så meget at gøre.

  • #24   28. sep 2011 Ja det er ikke den første måned jeg er sur over, men den anden. Samt at jeg ikke har rettighederne som en lejer (ved at jeg ikke må få reduktion) men at jeg stadig skal indgå i ordningen.
    Havde de givet mig de 700 kr ville jeg godt have været med i deres arbejdshalløj, for så var det fair, men det er det andet ikke.


  • #25   28. sep 2011 Ja.. står i forvejen med en hest der er blevet angrebet af de andre og derfor nok skal til en dyr scanning her snart, så det er ikke tid, overskud og penge jeg har mest af.

  • #26   28. sep 2011 Nej. Jeg flytter ham så snart "flyttemanden" ringer tilbage.
    Synes bare de er unfair derude.


  • #27   28. sep 2011 Helt vildt.
    Arh, er selv blevet nødt til at "flygte" fra et sted pga. der var for meget uro på folden, som desværre forårsagede en rigtig træls skade som vi kommer til at døje med resten af vores dage smiley Her var der ikk så meget bøvl, betalte for en måned ekstra som der stod i kontrakten (self lidt surt når man nu flytter hesten og den ikke står der i 1½ måned og man så alligevel skal betale fuld staldleje, men sårn er det...)


  • #28   28. sep 2011 Ja. Hvis jeg ikke vidste man havde muligheden for at få det afslag, ville jeg heller ikke blive så irriteret, men synes ikke de kan sige det ikke gælder når man ikke kommer tilbage. Det kunne være det samme at sige at det ikke gælder for sorte heste eller sådan noget.

  • #29   28. sep 2011 Tak Line smiley
    Jeg er sikker på det nok skal blive bedre hos dig, skal bare lige finde ud af om han skal til scanning inden eller hvad. Det er ikke sådan med de dyr og alle de ting de kan fejle.


  • #30   4. okt 2011 Men hvor meget er depositummet på, jeg tænker om det overhovedet kan betale sig at kæmpe for?

    Er det ikke bare at droppe dem helt og så sige at det var det?


  • #31   4. okt 2011 En måneds boksleje er 2300, depositum var 2500.
    Vil ikke være uvenner med dem da jeg kender en derude jeg stadig skal besøge nogen gange. Jeg har flyttet ham nu, men skal betale indtil 1. Dec, med mindre de får den lejet ud.


  • #32   5. okt 2011 ja okay...


Kommentér på:
Opsigelse af boks

Annonce