{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.281 visninger | Oprettet:

Vis mig din løsdrift {{forumTopicSubject}}

Vi går med drømme/planer om at skulle bygge løsdrift, da jeg har rigtig gode erfaringer med heste i løsdrift.
Dog har jeg også erfaret hvad der helt sikkert er krav fra min side, nemlig fodrings spiltove, så hver pony/hest kan stå i fred imens de spiser.
Men udover det så søger jeg en masse inspiration til hvordan drømme løsdriften ellers skal se ud.

Derfor vil jeg blive rigtig glad hvis du/I vil vise jeres løsdrift, meget gerne med kommentarer om hvad I synes der er ekstra godt/skidt ved lige netop jeres løsdrift smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vis mig din løsdrift
  • #1   17. nov 2016 Pinterest er altid et fantastisk sted at finde inspiration smiley

  • #2   17. nov 2016 Hvad er det?

  • #3   17. nov 2016 https://dk.pinterest.com Det er en hjemmeside med formålet at inspirere smiley

  • #4   17. nov 2016 Det er lidt svært at vise herinde - min er een stor - 3 låger - jeg deler midten op med en snor - hver "boks" har sin egen låge ud til fold (2 bokse og 1 fodre/strigleplads)

    profilbillede
  • #5   17. nov 2016 Fra fodrerummet og ind i løsdriften

    profilbillede
  • #6   17. nov 2016 Port ud til fold

    profilbillede
  • #8   17. nov 2016 Vores skur ser sådan her ud smiley Hestene bruger det dog stort set ikke, men vil langt hellere stå i læ af træerne.

    profilbillede
  • #9   17. nov 2016 og her smiley

    profilbillede
  • #10   17. nov 2016 Guldhesten; WEAUUUUUUUUY den ER fed

  • JM
    VIP
    JM Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 83 Følgere: 78 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.934
    #11   17. nov 2016 Guldhest det er bare den fedeste hytte i har banket ned der smiley

  • #12   17. nov 2016 Vi er os meget glade for den smiley

  • #13   17. nov 2016

    profilbillede
  • #14   17. nov 2016

    profilbillede
  • #15   18. nov 2016 Vi har bygget dette og så er der et magen til lidt længere nede af folden også smiley
    Så 2 af disse til 5 heste.
    Jeg købte dem brugt, hvor vi selv skulle pille det ned og så sætte op igen herhjemme. Jeg tror det har kostet mig ca 12000,- med det hele smiley


    profilbillede
  • #16   18. nov 2016 Her er vores smiley

    Mvh TT


    profilbillede
  • #17   18. nov 2016 Når de spiser smiley

    Mvh TT


    profilbillede
  • #18   18. nov 2016 Når de sover smiley

    Mvh TT


    profilbillede
  • #19   18. nov 2016 Det gode er at jeg får den som jeg ønskede selv om tingene tager tid.. smiley
    Minusser er at folden ikke er stor nok.. Så jeg fodrer med hø 24 /7 365. Og at stalden ikke er stor nok til en sygeboks... Og at en lille del af stalden ikke er høj nok til loftet (der hvor jeg opbevarer ting plus hvor den ene strigleplads er)

    Mvh TT der er rigtig glad for sin løsdrift smiley


  • #20   18. nov 2016 TT - er der ikke plads til en lille sygeboks ovre i hjørnet bag løsdriften? På det første billede ligner det næsten at der allerede er en boks, som kun mangler låge smiley lige bag trillebøren

  • #21   18. nov 2016 Den er ikke stor nok.. Det er meningen den halve væg skal rives ned så der er strigle/vaske plads der inde... smiley men det var den, den lille tykke havde som boks da hun ikke kunne tåle græsset.. smiley også skal jo en sygeboks også være så de ikke kan nå hinanden.. smiley

    Mvh TT


  • #22   18. nov 2016 ja det er selvfølgelig rigtigt, men muren kan jo bygges højere smiley
    Men øv, den ikke er stor nok, det var næsten også for nemt at den allerede stod der smiley


  • #23   18. nov 2016 Hvor er det godt med jeres forskellige løsdrifte smiley
    Vi har ikke en bygning stående i forvejen, så skal bygge fra bunden.
    De ting jeg stiller spørgsmål ved, er om den skal være med støbt bund eller stabilgrus. Hvilke ydermaterialer vi skal bruge, hvor åben den skal være- skal det være muligt at lukke den om natten evt.
    Jeg vil få både store og små ponyer i den, så er ikke i tvivl om at fodrings mulighederne skal være gennemtænkte, men overvejer måske lidt om det med spiltove bliver for hysterisk smiley


  • #24   18. nov 2016 Min er fast bund og det er jeg glad for - når der skal muges ud - så ved jeg når jeg når bunden. Min er lavet så den kan lukkes helt af - netop nu hvor vinteren kommer er det rart at kunne lukke ind i høj snevejr og storm - sommer lukker jeg helt løsdriften for der går de kun und for at skide - og ellers står de i læ på deres ynglingsplads mellem træerne omme bag stuehuset

    Jeg foretrækker beton bund og mulighed for at lukke helt af - trods sure heste hvis jeg lukker dem inde


  • #25   18. nov 2016 Ja, det var også lidt i den retning jeg tænkte også støbt bund, så man kan bruge maskin udmugning i foråret. Jeg påtænker nemlig ikke at skulle muge fra nov- ca marts smiley

  • #26   19. nov 2016 Hvis jeg skulle bygge fra bunden ville jeg bestemt bygge således at hver hest fik sin egen boks de kunne gå ind i, og som kan lukkes og åbnes fra løsdriften og også fra inde i stalden. smiley Min veninde har den mest fantastiske løsdrift hvad det kommer til smiley hun mangler dog også den sygeboks.. smiley

    Mvh TT


  • #27   19. nov 2016 TT
    Det er der min tanke med spiltove til fodring kommer, jeg har jo stald i forvejen, så der er sygeboksen smiley


  • #28   19. nov 2016 Nå okay.. Så du har allerede en stald smiley Jeg ville dog nok ikke lave spiltove på den måde.. Men bare sørge for god afstand imellem opbinding.. Evt. Sætte en lille plade imellem ved hovedet/krybben så de føler at de er lidt skærmet... Men her har vi ingen problemer omkring spisetid smiley

    Mvh TT


  • #29   19. nov 2016 TT
    Det er fordi 2 af mine hopper er virkelig sure ved fodring, at jeg tænker spiltove smiley
    Jeg har set nogle islænder løsdrifte på den måde smiley


  • #30   19. nov 2016 Nå okay smiley

    Mvh TT


  • #31   19. nov 2016 TT - hvis du laver løsdrift som i forvejen er delt på midten - som min næsten er - så har du jo allerede en sygeboks

    Jeg skal prøve at lave en tegning på min så det er nemmere at se

    Jeg skal dog lige have min moderniseret - da mit fodrerum og strigleplads er det samme og ikke ret stort - men egenligt stort nok til mit behov


  • #32   19. nov 2016 Nu har jeg det ikke selv, endnu - men jeg påtænker et træktov ved deres fodretrug og sætte dem fast i kabinhage mens de spiser - min vallak spiser vildt hurtigt og derefter går han over og tager hoppens foder - HVIS jeg ikke er der og holder øje med ham

  • #33   19. nov 2016 Nu fik jeg ikke lige noget tekst med på mine billeder højere oppe.

    Men det som jeg er rigtig glad for ved vores løsdrift er, at vi kan fodre ude fra, vi behøver ikke gå ind i boksen, derved kan de af vores naboer som er bange for hestene, fodre hestene. Når vi skal noget, og de naboer, som ikke er bange, skal noget.

    Ellers vil jeg sige at spiltovene inde i fællesboksen fungere fint ved fodre tid. Så længe de for ens mængde mad, jeg har også i perioder bundet dem, for at kunne diferenticere fodringen. Men Pt. Tager jeg dog den ene hest ud af boksen, da han både skal have mere kraft foder og grovfoder end den anden. Så går han frit rundt i området foran ved opsadlings spiltovene i nogle timer hver aften. - det fungere så godt.

    Jeg kan kun klappe i mine små hænder over at du vil lave løsdrift - mine heste er SÅ glade for det. smiley


  • #34   19. nov 2016 Jeg tænker netop de skal være bundet i spiltovene ved fodring, mine får så forskellige mængder at intet andet vil fungere smiley

  • #35   19. nov 2016 Dorthe C - må jeg ikke se din løsdrift udefra hvor der kan fodres fra? smiley

  • #36   19. nov 2016 jo smiley

    Selve stalden er ca. 100 m hvor halv delen består af 4 opsadlings spiltov, og den anden halvdel er en stor boks, med 4 fodrespiltov i. Se billede højere oppe i denne tråd.

    Dette billede er taget fra opsadlings spiltovene, Basser står med hoved i krybben, her er det nemt lige at vippe spanden med foder over kanten, ned i krybben, uden man behøver at gå ind i selve boksen. Og hø bliver også kastet ned over kanten så det ligger på jorden under krybben.

    Ud over fordelen at alle kan fodre, så er det især en fordel om foråret, når de fæller, (de har virkelig meget vinterpels), så kan jeg nemt lige smutte i stalden og fodre om morgen i mit kontor tøj, uden at jeg får heste hår (og det der er værre) på mig.


    profilbillede
  • #37   19. nov 2016 Gid jeg var millionær og kunne udvide min - det er super smart lavet

  • #38   19. nov 2016 Dorthe C
    Det er lige netop noget i stil med din jeg går og drømmer om, men er striglepladserne inde i løsdriften?

    Vi har jo stadig den anden stald, som vil forblive som den er, hvor jeg tænker vi vil skulle gå over og strigle og sadle op smiley men synes alligevel ideen skal med i overvejelserne smiley


  • #39   19. nov 2016 Tak Little John, vi er også rigtig glade for den.

    Det var engang en ungdyrstald kvæg, med spaltebokse i hver side, og fodergang i midten. Vi fik gravet det 20 år gamle gylle ud fra forrige ejer. Banket det hele op, gravet ud, og fyldt sand på, så højden på stalden blev inden for lovens rammer. Med beton, sand, inventar, vand og nye loft støtter kostede det os ca. 100.000 at opbygge stalden. Hvor vi lavede det meste selv, (jeg er gift med en pisse dygtig håndværker smiley )

    Men vi glæder os hverdag over resultatet.

    Jeg kan anbefale at have tingene samlet, det er så hyggeligt, når jeg står og strigler den ene hest, også den anden sætter hovedet frem over kanten og da også lige skal nusses.


  • #40   19. nov 2016 Mit er også samlet men meget mindre i str - selve løsdriften er ca 4 x 8 m2 - som kan deles i 2 bokse på midten

  • #41   19. nov 2016 Vi har pt 5 ponyer og 1 hest i stalden, så i både stald og løsdrift vil der altid være flere smiley

  • #43   20. nov 2016 Maja B
    Den ser også rigtig fed ud smiley


  • #45   20. nov 2016 Maja B: WRAUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU - hvor stort et areal er det hele så på? m2??? - fuck den er fed

  • #47   20. nov 2016 hvis løsdriften kun er ca 4 x 10 såå der stor chance for at den ifølge loven er for lille til hestene bare til info

  • #49   20. nov 2016 deeet tvivler jeg på =)-

    Mine 8 ponyer skal have 56 ifølge loven =)


  • #50   20. nov 2016 Loven siger at den første hest skal have (2 x stangmål) er hesten 1,60 er det 3,2 m2

    De efterfølgende 8 skal have 1,7 x stangmål altså 21,8 m2

    I alt 25 m2 og løsdrift er ca 40 m2 er det vist ingen problemer med loven der.



  • #51   20. nov 2016 De 4 første heste skal have 2 x deres stangmål. og nej det er det nemlig ikke. Du skal regne præsis som med bokse =) sorry to say

  • #52   20. nov 2016 Reglen hedder (2xstangmål)^2. Kan ikke lige finde det rette symbol, men stangmål i anden.
    Det giver noget mere end ovenstående beregninger.


  • #53   20. nov 2016 Nemlig mette..

    Hvis hesten er 150 hedder det. 2 x med 1.5 og det er 3 så ganger du 3 med 3 og hesten skal så have 9 m2 =) Og det vil sige de første 4 heste skal have 36 m2 alene. =) og restene heste skal pr stk så regnes som 1,7 x 1,5 = 2,55 x med 2,55 = 6,5 og det bare regnet ud fra alle heste er 150 =)


  • #54   20. nov 2016 Lige præcis. Jeg kunne bare ikke lige få paranteserne rigtig smiley

  • #55   20. nov 2016 Jeg har nemlig selv lige lavet løsdrift så søgte nettet godt igennem for at være helt sikker på at jeg nu fik lavet det i rigtig str (det kun midlertidigt pt så skulle ikke være større end lige nødvendigt pt) plus jeg nu er igang med og lave fole bokse som jo også har en lidt anden str lov den første måned af følles liv.

    alle de regler hehe =)


  • #56   20. nov 2016 foresten hvis man ikke selv gider regne på boks forholdene såååå fandt jeg faktisk igår da jeg skulle regne folebokse forud ud en ganske god side som laver arbejdet for en. man skal bare skrive hesten str. det da smaaart
    http://www.rationel-stald.dk/beregn-hestebokse.html


  • #57   20. nov 2016 Ok havde lige overset at det skulle opløftes med 2.

    Så er jeg enig at pladsen er lige trang nok.


  • #59   20. nov 2016 Jah maja men som skrevet op over så skal du godt nok have meget små heste hvis 9 heste skal bruge så lidt plads.

  • #60   20. nov 2016 Fordi bare 9 shetlændere på 1 meter skal have 30 m2 løsdrift Såååå forklar mig liiige hvordan du selv sys dit regnestykke går ?

    Har lige givet dig både en udregner som udregner det for dig PLUS måden og udregne pladsen i løsdriften på.


  • #61   20. nov 2016 Husk lige det opløftede smiley

    profilbillede
  • #62   20. nov 2016 Den her kan hjælpe med at udregne for de 4 første heste smiley

    profilbillede
  • #63   20. nov 2016 Jeg må indrømme at det ud fra ovenstående beskeder ikke er klart for mig hvor mange heste/ponyer Maja har gående i sin løsdrift og af hvilken størrelse, og derfor synes jeg ikke jeg vil udtale mig om hvad hun gør. Lad os have lidt tiltro til hinanden og stole på at Maja har styr på det smiley

    Reglerne er blevet delt i tilfælde af at nogle ikke skulle kende dem smiley

    Lad nu være med at blive uvenner over det smiley


  • #65   20. nov 2016 Jeg siger bare at hvis den er så ca den str du siger så er den ikke lovlig. og det jo sandt.

    Om du har gættet mål forkert skal jeg ikke blande mig i meeen så har du gættet meget forkert siger jeg bare =)


  • #66   20. nov 2016 Og mette. Nu skriver hun klart tidligere at der går 9 heste så det jo ikke så svært og gætte og jeg siger bare ud fra de oplysninger hun lige skrev så var den løsdrift ikke lovlig til så mange heste =)

    Men ja som man kan se af dette indlæg har mange tydeligvis slet ikke styr på hvordan målene endelig er det squ lidt skræmmende. =)

    Men det ikke for at dømme nogen for jah har aldrig nævnt at hestene ikke har det godt men at de måske lige skulle være obs på den måske ikke må rumme så mange heste. det selvfølgleig dem som få en kæmpe bøde og ikke mig hehe


  • #67   20. nov 2016 Camilla: Der er nævnt et forskelligt antal heste i forskellige indlæg derfor synes jeg ikke det var klart, men jeg kan også være møgligeglad, jeg tror på at der er styr på det smiley

    Du kan jo ikke ændre noget, så når først reglerne er nævnt en gang er der ingen grund til at køre rundt i dem. Men lad det nu ligge.


  • #68   20. nov 2016 ændre ikke på det.. Har bare gjort folk opmærksomme på de regner det forkert ud hvad vel er rimelig vigtig. Plus valgt link ind til en hjemmeside som regner det hele ud =)

    Så slap du bare af. du har ytret dit så du kan jo også være ligeglad hehe den gælder vel begge veje ikke smiley


  • #70   20. nov 2016 Hold op hvor er det sørgeligt, at man ikke engang kan søge inspiration, uden der skal dukke de 'sædvanlige' trunter op, som straks skal pege fingre! smiley

    Camilla, hvis ikke du kan finde en pæn tone uden at pege fingre, bedes du venligst forlade min tråd smiley


  • #71   20. nov 2016 Jeg syntes faktisk det mest sørgelige er, at man udbreder sig om loven uden at have styr på det.

    Om man selv vælger ikke at opfylde kravene er jeg sådan set ligeglad med, men det er ikke ok at korrekse andre, når det faktisk er dem der har ret.



  • #72   20. nov 2016 Jeg synes det er utrolig at man ikke engang i denne tråd kan lade være med at blive personlige smiley

    Mvh TT


  • #73   21. nov 2016 Hmmmmmmmm - hvor stor skal en alm boks lige være til en pony? Så? Og 1 hest?

    Hmm søgerligt det skal kæmmes sådan her ud.

    Min den ene boks skulle være 3x3 m og den anden 3 x 4 meter - MEN da 3 af murerne allerede var oppe blev boksene 3x4 meter x 2 - og det er hvad de "gamle" regler sagde


  • #74   22. nov 2016 Hele min stald er med bokse efter de gamle regler, hvor der tidligere har stået heste på 160+ i bokse på ca 3x3
    Vi har så valgt at sige stalden max kan huse heste på max 160 og heldigt nok, er min største 158, resten er 90, 100, 105 (vokser til ca 125), 135 og 141. Men skulle vi bygge stalden om, ville boksen til min lille hest skulle udvides med 1m2! Resten har 'lovlige' mål.
    Jeg er så obs på at ved at bygge løsdrift, som jo vil være nybyggeri, vil den som minimum skulle være 33,84m2 i det frie rum.

    Jeg er sikker på, at alle der her har vist deres løsdrifte her, har velfungerende ponyer/heste smiley


  • #75   22. nov 2016 Mig bekendt er det kun hvis du bygger totalt nyt (vægge, bund og tag) at reglerne ændre sig fra de gamle til nye - ifølge landskontoret for heste - ELLERS er der mange stalde og ridecenter der knækker nakken.

    Bygger du i en eksisterende stald gælder de gamle regler


  • #76   22. nov 2016 LittleJohn, det var faktisk rigtig god viden smiley
    For jeg kunne rigtig godt tænke mig, at bygge stalden om, men jo kun det indvendige. smiley

    Hvad så med løsdrifte? Der må da så også gælde gamle regler i gamle bygninger? smiley


  • #77   22. nov 2016 Jeg tror nu nok at hvis man begynder og rive ned inde i stald og lave løsdrift i en eksisterende bygning så det nybyggeri.

    Det er kun med henblik på hvis du allerede havde en stald stående med bokse det går på ældre regler.

    River du ned og laver nye boks eller løsdrift så det da klart man skal overholde nye regler for så har du muligheden da du bygger nyt.

    Så den er jeg meeeget sikker på ikke holder..

    også tænker jeg hvorfor er det man ikke sys man skal overholde de nye regler? det er jo fordi det til hestens bedste og minimums krav sys jeg i forvejen er lidt små bokse så jah undre mig bare


  • #78   22. nov 2016 Det samme gælder for løsdrift - så længe vægge, gulve og tag bliver kan du rive ALT ned indvendig - ALT ydervægge skal blive som se var på fundamentet - og den frie højde skal være der

    Dette er hvad jeg blev oplyst om sidste år da jeg byggede løsdrift i den gamle stald


  • #79   22. nov 2016 Hvis jeg skulle bygge i den gamle svinestald her, så skal enten loftet hæves eller gulvet sænkes - og jeg må rive ALT ud - uden at jeg skal holde mig til de nye regler andet end med gulvareal, loftshøjden og lysindfaldet

  • #80   22. nov 2016 det tror jeg bestemt ikke du skal regne med. Da du stadig bygger "nye" bokse og derfor jo selv er i stand til og lave om på det.

    Jeg selv er ved og lave bokse til mine heste i en gammel grisestald og vi har gravet gulvet op for at give lidt ekstra lofthøjde.

    Så ville bestemt lige undersøge det for jeg er 95 % sikker på at det bestemt ikke er sådan det fungere. at bare fordi det en gammel bygning man bruger så det okey og ikke overholde de nye regler.

    Og helt ærligt reglerne er lavet fordi det ligesom er minimums krav på hvad der er bedst for hesten så hvorfor er det lige i ikke vil overholde det nå nu man kan nå man bygger tingene op på ny..
    DET forstår jeg slet ikke. hmm.


  • #81   22. nov 2016 Camilla det er faktisk noget JEG HAR undersøgt og jeg har det på skrift

    Så jeg er ret sikker - og der er netop lempet på reglerne - DOG skal lysindfaldet, boksstr. og højden overholdes

    Det var de oplysninger jeg fik sort på Hvidt fra SEGRS da jeg sidste vinter byggede løsdrift til 2 heste/ponyer her


  • #82   22. nov 2016 Okey bare husk det ikke er dem som laver reglerne eller håndhæver dem =)

    Jah men det er da også boks str og loft højde jeg snakker om ???
    Jeg har ALDRIG snakket om andet end boks areal og loft højde =)


  • #83   22. nov 2016 Så er vi enige - alt andet må så rives ned - som jeg skrev tidligere så er det de 3 vigtigste faktor - boksstr, lysindfald og loftshøjden

  • #84   22. nov 2016 Jah men har kun snakket boks str og højde =) intet andet

    hehe men jah så vi enige.


  • Vivian H
    Vivian H Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 11
    #85   24. nov 2016

    profilbillede
  • Vivian H
    Vivian H Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 11
    #86   24. nov 2016

    profilbillede
  • Vivian H
    Vivian H Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 11
    #87   24. nov 2016

    profilbillede
  • Vivian H
    Vivian H Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 11
    #88   24. nov 2016 Her er et par billeder fra min løsdrift. Tørvestrøelse kan stærkt anbefales. Og høkassen er med en pyramide i midten så wrapskiverne glider ned efter tur;)
    Og selvfølgelig frostsikret vand. Vi har to porte så der kan skiftes mellem dem alt efter vindretning.


  • Vivian H
    Vivian H Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 11
    #89   24. nov 2016

    profilbillede
  • #90   24. nov 2016 Med loft til kip?

  • Vivian H
    Vivian H Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 11
    #91   24. nov 2016 Jep

  • #92   24. nov 2016 Hvor fedt - hvad giver du for tørvl?

  • Vivian H
    Vivian H Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 11
    #93   24. nov 2016 Jeg supplerer med ca 30 baller om året. De koster 2700kr. Når jeg hvert 4-5 år tømmer gulvet og skal starte på en ny er det ca 75 baller der bliver brugt det første år. Det skal lige trampes sammen og vædes for at de ikke slæber det med ud. Alt efter hvilke heste der er her og hvor meget de går på græs i stedet for jordfold suppleres der mere eller mindre. Det er mere bekosteligt end halm men lugter aldrig heller ikke selvom det er vådt af urin. Jeg tømmer de ca 90 m2 med håndkraft og det er ikke noget problem. Spreder det så ud i vores have;)

  • Vivian H
    Vivian H Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 11
    #95   25. nov 2016 Ugødet tørv er til surbundsplanter. Men det her er godt gennemtisset så det har en helt anden pH værdi. Men det skal spredes tyndt for ellers kan det godt være for meget for visse planter. Og det dur slet ikke i surbundsbedet ( har prøvet, ups) vi har 5000 m2 have så derfor bliver mødning og tørv nemt brugt til at vendejorden diverse steder hvor vi har tung lerjord. Men man skal alligevel sørge for at tilføre alle de andre næringsstoffer som en almindelig helårsgødning indeholder. Så hvis man er meget øm overfor sin have skal man være lidt forsigtig;)

  • #96   25. nov 2016 Nana E - jeg har haft besøg af dem - der tjekker stalde - jeg kan ikke huske hvad de hedder nu - dem der laver de endelige regler - og der var intet at sætte på den stald hestene bruger nu - da den såkaldte sygeboks kan laves på 5 min - så heldigvis der er jeg godkendt.

    Vi var over og tjekke svinestalden som var planen at lave om til hestestald, fodrerum osv.

    Der fik jeg afvide at enten skulle loftes hæves eller gulvet sænkes så jeg fik den rigtige højde på - derefter var der lysindfaldet som ikke var nok og de sagde at jeg skulle have lavet flere vinduer for lyset om at gøre - så jeg ved ikke - jeg må jo tage den bøde der evt vil komme hvis og i så fald jeg laver den nye stald forkert.

    Tak for oplysningerne


  • #97   25. nov 2016 Med inspiration fra Dorthe C vil jeg lave lidt ændringer i min - så hvis andre skal fodre her ikke skal gå ind til hestene - så fodretrug og høhæk flyttes - så der kan fodres fra mit "fodrerum/staldgang

    Tak Dorthe C


  • #98   25. nov 2016 Staldgang

    profilbillede
  • #99   25. nov 2016 Staldgang

    profilbillede
Kommentér på:
Vis mig din løsdrift

Annonce