{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.204 visninger | Oprettet:

Klokker, men hvad skal vi vælge? {{forumTopicSubject}}

Vores søde 2 er pony på 140 cm (sportspony type) har det med at jokke sig selv i forhovene, han har kun forsko på og har også trådt en forsko af på fold. Vi vil have købt klokker til ham, men jeg har absolut ingen erfaring i hvad man bør vælge. Han bliver pt brugt til let dressur, skal også snart igang med spring igen. Han bliver redet af min datter på 10, og mest hygge ridning og stævner på vores egen rideskole indtil videre, så der er måske ikke behov for de vildeste og dyreste klokker, men de skal selvfølgelig være gode.
Hvilke klokker er bedst til ridning og hvilke er bedst på fold?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Klokker, men hvad skal vi vælge?
  • #1   13. mar 2017 Jeg har sådan nogle rene gummiklokker til min - dvs ingen velcro lukning eller andet, ren gummi. Dem har hun på både inde, ude og ved træning. Det dårlige ved dem med neoprenlukning er, at neopren kan miste klæbefunktionen, når klokken bliver våd på fold.

Jeg er også lidt ny i klokke-verdenen, men fik anbefalet de rene gummiklokker, og dem er jeg fuldt ud tilfreds med smiley

• #2   13. mar 2017 Altså... hvsi hesten jokker sine forsko på, så er de enten ikke lagt ordentligt på eller også er der en 'fejl' i hestens bevægelsesmønster. Det ville jeg hellere få tjekket, inden jeg går ud og invisterer i klokker smiley

• #3   13. mar 2017 Skoen er kun røget af en gang, så det er jo ikke sikkert det sker igen og da det skete på folden ved jeg ikke hvordan det skete, men vi kan høre at han rammer sig selv på en eller anden måde under trav, så tænkte at klokker ville være smart. Ved også at tidligere ejere har brugt klokker under springning. Hvem kontakter man i Midtjylland hvis man vil have set på hans bevægelsesmønster?

• #4   13. mar 2017 Min hest bruger også klokker, både i den daglige træning og på fold.
    Jeg bruger de her:

http://www.horze.dk/klokker/horze-prosoft-klokker/19764.html

De er meget tykke og prisen er overskuelig, så det gør han ikke kan komme til at ramme sig selv eller skoen når han er på fold.

Der behøver ikke være noget galt med smedearbejdet eller din ponys bevægelsesmønster, foldene er ofte mudrede pt og så skal der ikke så meget til før at der ryger en sko smiley

• #5   13. mar 2017 Min part havde en tendens til at jokke sine forsko af. Vi investeret i nogle gummi klokker til fold brug og nu bliver skoene på! Til daglig træning går han med enten nogle lak klokker eller nogle i noget lidt stærkere materiale, da han træder meget under sig. Kan anbefalede nogle HG Klokker de er ikke så dyre og holder fint smiley

• #6   14. mar 2017 Når du vælger klokker er det aller vigtigste at de passer smiley

Det betyder at når hesten står på staldgangen SKAL bagkanten på klokken røre ved gulvet, og må selvfølgelig ikke kunne kører for meget op (den vil kunne køre lidt op). Så havde der passer på den ene passer nødvendigvis ikke på den anden.

Min egen bruger neoprenklokker fra Horsy House - god holdbarhed til en OK pris. Vi har også nogle RBH, samt nogle eskadro med kunstskind til ridebrug.

• #7   14. mar 2017 Min sorte er lidt en klumpe hvad angår hans forsko, så på fold bruger jeg nogle klokker fra biltema som er udmærket til prisen og brug

Under ridning vil jeg anbefale RBH's klokker og/eller lammeklokker (fra hooks, der er de billigst)
    Hvis man rider meget med bandager undgår man slid fra klokkerne hvis man bruger lammeklokker smiley

Kommentér på:
Klokker, men hvad skal vi vælge?

Annonce