Klokker, men hvad skal vi vælge? {{forumTopicSubject}}
Vores søde 2 er pony på 140 cm (sportspony type) har det med at jokke sig selv i forhovene, han har kun forsko på og har også trådt en forsko af på fold. Vi vil have købt klokker til ham, men jeg har absolut ingen erfaring i hvad man bør vælge. Han bliver pt brugt til let dressur, skal også snart igang med spring igen. Han bliver redet af min datter på 10, og mest hygge ridning og stævner på vores egen rideskole indtil videre, så der er måske ikke behov for de vildeste og dyreste klokker, men de skal selvfølgelig være gode.
Hvilke klokker er bedst til ridning og hvilke er bedst på fold?
feb 2015
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 15
Jeg er også lidt ny i klokke-verdenen, men fik anbefalet de rene gummiklokker, og dem er jeg fuldt ud tilfreds med
nov 2011
Følger: 22 Følgere: 144 Heste: 3 Emner: 124 Svar: 5.745
nov 2007
Følger: 27 Følgere: 7 Heste: 4 Emner: 1 Svar: 1
jun 2006
Følger: 103 Følgere: 91 Heste: 4 Emner: 4 Svar: 110
Jeg bruger de her:
http://www.horze.dk/klokker/horze-prosoft-klokker/19764.html
De er meget tykke og prisen er overskuelig, så det gør han ikke kan komme til at ramme sig selv eller skoen når han er på fold.
Der behøver ikke være noget galt med smedearbejdet eller din ponys bevægelsesmønster, foldene er ofte mudrede pt og så skal der ikke så meget til før at der ryger en sko
feb 2011
Følger: 40 Følgere: 34 Heste: 2 Svar: 2
okt 2010
Følger: 1 Følgere: 9 Emner: 34 Svar: 1.244
Det betyder at når hesten står på staldgangen SKAL bagkanten på klokken røre ved gulvet, og må selvfølgelig ikke kunne kører for meget op (den vil kunne køre lidt op). Så havde der passer på den ene passer nødvendigvis ikke på den anden.
Min egen bruger neoprenklokker fra Horsy House - god holdbarhed til en OK pris. Vi har også nogle RBH, samt nogle eskadro med kunstskind til ridebrug.
maj 2009
Følger: 104 Følgere: 146 Heste: 8 Emner: 42 Svar: 2.184
Under ridning vil jeg anbefale RBH's klokker og/eller lammeklokker (fra hooks, der er de billigst)
Hvis man rider meget med bandager undgår man slid fra klokkerne hvis man bruger lammeklokker
Klokker, men hvad skal vi vælge?