25. sep 2007 Følger: 66 Følgere: 70 Heste: 8 Emner: 42 Svar: 1.049
Min hest pruster - what to do? {{forumTopicSubject}}
Ja, som overskriften siger. Hvad kan jeg gøre?
Det er både i stalden når den spiser stråfoder og især når jeg rider. Den kan slet ikke koncentrer sig så snart jeg samler den sammen og sætter i trav. Den hiver tøjlen ud af hånden på mig og taber bæringen hver gang den skal pruste
Den har fået hvidløg hele vinteren og har en sliksten betegnet til heste med luftvejsproblemer.
okt 2012
Følger: 9 Følgere: 9 Heste: 1 Emner: 8 Svar: 376
Hold øje med din hest de næste par dage og find ud af så meget som muligt. Ud fra de få oplysninger du skriver, så er det svært at rådgive dig. Men det bedste ville være at rådføre dig med din dyrlæge, når du kan give ham/hun mere detaljerede oplysninger om det hele. Måske skal der en undersøgelse af hesten til, for at være sikker på behandlingen. Det bedste er at få noget gjort ved det ret hurtigt og ikke lade stå til i en længere periode, for så kan du risikere, at det bliver kronisk. Held og lykke med det
dec 2013
Følger: 27 Følgere: 40 Heste: 2 Svar: 518
heste kan ikke kaste op så hvis den har noget i halsen heller maven som
muligt sidder fast som kan fortages tingene under ridning
sep 2007
Følger: 66 Følgere: 70 Heste: 8 Emner: 42 Svar: 1.049
Det var slemt i stalden, da han fik hø. Men hjalp meget efter jeg begyndte at vande det. Nu får han igen wrap men gør det stadig
Jeg har indtil for en måned siden fodret med st hipolyt natur mysli og fodre nu med omega-3 struktur 100. Det har ikke ændret noget. Så vil ikke mene at fodret mangler noget.
Jeg har ikke lagt mærke til om han er hævet i ganacherne. Han plejer at hæve hvert forår, uden at det plejer at ændre noget.
Han har gået uden dækken søndag/mandag, men har fået regndækken på igen. Hvis nu det skyldes kulde!
Jeg har ikke haft dyrlægen til at lytte på ham "han hoster jo ikke, så det er ikke dødeligt" agtigt. Men det er overvejet.
Jeg gør ikke noget anderledes end min veninde der har sin hest i naboboksen, så jeg kan ikke se at det skulle skyldes noget jeg gør "forkert"
jul 2015
Følger: 12 Følgere: 11 Heste: 2 Emner: 35 Svar: 275
Derudover er hvidløg spild af penge. Iflg. min dyrlæge har hvidløg ingen dokumenteret effekt.
okt 2012
Følger: 9 Følgere: 9 Heste: 1 Emner: 8 Svar: 376
Læs gerne dette skrevet af en dyrlæge: http://www.din-hest-i-fokus.dk/hojgaard-hestehospital/klinik/medicinske-lidelser/luftveje-hoste/
sep 2007
sep 2007
maj 2007
Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.676
jul 2015
Følger: 12 Følgere: 11 Heste: 2 Emner: 35 Svar: 275
mar 2009
Følger: 119 Følgere: 179 Heste: 10 Emner: 152 Svar: 2.877
sep 2007
Der var intet at hører eller se på selve lungerne. Heldigvis!
Til gengæld var der hvid belægning i næsehulen som indikerer irritation af slimhinderne. Han fik taget blodprøver som skal testes for allergier og så må jeg tage den derfra. Svaret på prøverne kommer en fang i næste uge
Min hest pruster - what to do?