{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
423 visninger | Oprettet:

leve op til "normalen" {{forumTopicSubject}}

Jeg er langt fra typen der går i kjoler nederdele, højhælede sko og bruger make-up, ærlig talt kan jeg ikke fordrage nogle af tingene...

Til min konfirmation havde jeg sko med en meget lille hæl på og de sko blev smidt lige så snart jeg kom hjem fra kirken.

Idag var jeg så til 2x 70'års fødselsdag, og da jeg kun har et par gummisko syntes min mor jeg skulle finde nogle nye sko, så jeg gik med 2 af mine kusiner til en skobutik. De fandt den ene højhælede sko efter den anden, som efter min smag var mere end grimme! De fandt en som jeg da godt kunne følge folk i var pæn, men jeg ville ikke gå med dem.

Vi fandt aldrig et par sko og det endte med at jeg tog mine kondisko på.

Så har jeg fået, jeg ved ikke hvor mange, moralprædiker om at man godt må gøre lidt for at se pæn ud når det er 70'års fødselsdag, da det ikke sker hver dag.
Det gør jeg også, men ikke ret meget, tager en lidt pænere bluse på, evt. halskæde og armbånd, og sætter håret op. Jeg kommer jo altså ikke i ridetøj og stinker af hest vel, for så kunne jeg forstå man gik op i en spids.

Jeg har nok taget dette lidt nært, men er sgu blevet lidt tosset! For det første går jeg ikke og kigger på hvad folk har på af fodtøj! For det andet er jeg træt af man har et eller andet billed af, hvordan man skal se ud, og falder man bare lidt uden for er det ikke i orden, hvad fanden er det for noget pis! (Undskyld sproget)

Det helt humorristiske i dette er at ingen af dem nogensinde har lagt mærke til at jeg hver gang har haft de kondisko på, så hvor er problemet?

Jeg måtte ud med dette, og tænker på at det godt kan være det er mig der er stædig, men hvorfor ikke bare respektere at jeg ikke er til sådan noget?! Jeg respekterer fuldt ud at folk har kjole på, kort nederdel og højhælede sko! Skulle jeg moralprædike om at det ikke er godt for fødderne at gå med højhælede sko ? Bla bla bla... Nej vel? Det må de da selv om!

Hvad er din holdning?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  leve op til "normalen"
  • #1   21. apr 2007 Kan godt følge dig (kom ikk væk fra pc'en alligevel ;D hehe )

    Jeg går selv ikke med kjoler og kun nederdel når det er varmt.. Sys det er i orden folk går som de selv vil.. Man behøver ikk gå rundt og ligne en make up dukke " fordi andre gør det"

    smiley


  • #2   21. apr 2007 kender det godt. hihi var til min mormors 70 års fødselsdag i påsken. der købte jeg et par korte bukser, et par kawaziki (staves) sko og havde fået en
    D&G t-shirt af min søs så var det vel fint smiley


  • #3   21. apr 2007 Der er en uden ved os (ved hestene) hun har så meget make-up på når hun skal der ud, man kan se det ligger i tykke lag. vi andre står op. børster håret lidt hælder lidt vand i hovedet og vupti så smutter vi smiley

  • #4   21. apr 2007 helt enig...

    jeg går heller ikke ret tit med kjoler mm og altid med sko uden hæl.. så jeg kender godt det der og de kan virkelig pisse en af når folk siger sådan noget, jeg gider da ikke bruge tid på en masse fint tøj og tilbehør når jeg ikke føler mig tilpas i det..


  • #5   21. apr 2007 <b>ML</b>

    TAK!


  • #6   21. apr 2007 Jeg holder mig langt fra kjoler og nederdele .. Undtagen hvis jeg har gamacher inden under .. Jeg går ikk i sol , så jeg har ekstrem hvide ben .. Lidt træls når man ligner et spøgelse på stranden , men pyt .. Det genere ikk mig ;D Jeg kan godt lide at gå i højhælede sko , men ikk til hverdag s;

    Jeg synes ikk folk skal bedømme på ens udseende .. Folk må da selvom hva de går i til fester/fødselsdage synes jeg .. Så længe de møder op smiley


  • #7   21. apr 2007 Nemli høj hælede sko er ikk sagen... Har et par kawasaki sko og et par puma det kan sku passe til alt smiley haha

  • #9   21. apr 2007 <b>team vestervang !</b>

    Præcis!


  • #10   21. apr 2007 Tinna !

    Selv tak - kan virkelig godt følge dig - sådan er min bedste, man er bare aldrig fin nok for hende :@


  • #11   21. apr 2007 Tinna - Når man netop som du gør, gør lidt ekstra ud af det med pænere tøj osv, så synes jeg det er fuldkommen fint.

    men apropos sko. Så kan man altså få Rigtig mange pæne og søde sko der er helt flade. Der er fx de de rmeget sommerlige næsten klipklappere (med broderet stof hen over det forreste) som fx er mine Yndlings sommer sko.
    Og så er der fx også kina sko som er søde og pæne og meget behagelige at gå i.

    Og dem kan man jo også have nederdel på hvis man skulle ønske det :o)

    Vil så sige at man tit vokser fra hader-nederdele/kjoler perioden med alderen. Jeg kunne selv ikke fordrage dem til min konfirmation, og havde også bukser og alm (dog ikke kondi) sko på. Nu her 9 år efter synes jeg nederdele er noget af det mest behagelige om sommeren :o)


  • #12   21. apr 2007 jeg har det helt lige som johanne, jeg tager heller ikke sol så hvis jeg skal have nederdel på har jeg også altid gamasher på..

    og så har jeg altid mine all stars sko på


  • #13   21. apr 2007 Jeg synes det er vildt sejt at du ikke klæder dig som en eller andet modedyr smiley
    Jeg tager altid et eller andet sort tøj på, er ikke satanist men kan bare bare godt li' den sorte stil smiley hehe


  • #14   21. apr 2007 <b>ML</b>

    Belastne!


  • #15   21. apr 2007 <b>Mille</b>

    Har også altid cowboybukser på hvis ikke ridebukser smiley


  • #16   21. apr 2007 mille.. ja arbejdsbukser og sikkerhedsko er bare det bedste..

  • #17   21. apr 2007 Har det helt ligesom dig xD

    Skal jeg til fødselsdag m.v. er det gerne i et par pæne jeans, en pæn top el. t-shirt og en trøje udenover. Og så ellers mine hvide kawazakisko. Dem kan jeg ikke leve uden.
    I hvert fald altid noget afslappet. Gider ikke al det der fine stads. Kan ikke fordrage det.

    Til min konfirmation havde jeg dog en nederdel, en top og nogle sandaler med lidt hæl. Men så snart vi forlod kirken, blev skoende skiftet ud med et par striksokker og et par klipklappere xD Det gik jeg så rundt i resten af aftenen smiley heh


  • #18   21. apr 2007 Jeg holder mig også til det mere simple tøj. Jeg ejer da feminint tøj da jeg nogle gange skal med min kæreste til diverse store banketter etc pga hans job.
    Når jeg er ved hestene har jeg aldrig sminke eller pænt tøj på, for de sviner mig hurtigt til.


  • #19   21. apr 2007 P & F smiley


    Hvide Kawasaki sko <333 har os et par, umulige at undvære smiley


  • #20   21. apr 2007 <b>Eva K</b>

    Jeg er 17 nu, men ikke umuligt jeg engang kommer til at holde af det, nogen nederdele kan jeg godt lide, men jeg er bare bedst tilpas i et par bukser, og det jeg er blevet tosset over er at andre går så meget op i hvad JEG vil have på!


  • #21   21. apr 2007 Hader i det hele taget at komme til sådan noget fin halløj xD

  • #22   21. apr 2007 Til min lillesøsters konfirmation troppede jeg op i mega høje sko ;D Jeg synes selv de er sjove at gå med , men de holder ikk ret lang tid .. Så fandt jeg dipdapperne frem (;

    .. Som Louise sagde .. Sårn nogle kender jeg ogs .. De vil simpelthen ligne fotomodeller når de kommer ud til hesten .. Sådan noget kan virkelig undre mig .. Du blir jo beskidt alligevel , eller jeg gør ;D Og hesten kan jo lide dig med eller uden makeup .. Det er det samme med at det hele skal passe sammen til træning .. Herre gud , det er jo kun træning smiley


  • #23   21. apr 2007 i byen med sikkerhedssko smiley xD

  • #24   21. apr 2007 sådan mille ligesom mig..

    sidst jeg var en byen fik jeg afvide af en fyr at hvis det ikke var fordi han kendte min veninde ville han aldrig have turdet at snakke med mig da han syns jeg virker pænt ligeglad med hvad folk syns om mig og hvis de er ude på noget kan de sku bare komme an som han sagde


  • #25   21. apr 2007 Tinna - Hehe. Kan jeg godt forstå. Hmm.. 17, tror lige det var der jeg var begyndt at kune klare nogen nederdele. Hehe
    Men ja, kan godt forstå det. Emsige slægtninge der mener at de ved hvad der er mest korrekt at have å, grr! ;oP
    Jeg vil også til Enhver en tid hver en cowboy-bukse pige.. Whitout a doubt..


  • #26   21. apr 2007 Er super glad for at jeg ikke er the lonely one

    Til det her vil jeg tilføje at jeg da sagtens kan kigge skævt til folk der har en lidt "vild" tøjsmag, men okay, deres valg, ville da aldrig begynde og fortælle dem at det ikke var "normalt" (HADER det ord) at have sådan noget tøj på


  • #27   21. apr 2007 Mille - LOL! Går ikke ud fra at du er typen der danser så.. Hehe, kunne se ret sjovt ud at hoppe rundt derude i et par tunge sikkerhedssko.. Tøserne ville gå ned på stribe i deres højhælede omkring dig :oP

  • #28   21. apr 2007 Jeg elsker bare at gå rundt i mit dejlige beskidte ridetøj smiley

  • #29   21. apr 2007 <b>C M</b>

    Også jeg!


  • #30   21. apr 2007 Marie-Louise: Nemlig xD
    Jeg var ved at gå total i koma, da jeg opdagede at mine er ved at gå i stykker i hælen, så jeg må skynde mig at anskaffe nogle nye xD heh


  • #31   21. apr 2007 Ridetøj er det bedste tøj ;D

  • #32   21. apr 2007 Nemlig Malle. Vi holder os fuldkommen til stalden xD

  • #33   21. apr 2007 Sminkedukker ud til hesten, ja jeg synes også det er en mærkværdig ting, men på den anden side hvis det er det de føler sig bedst med, jamen så er det da fint, så skal man da ikke begynde at moralprædike om at de bliver beskidte alligevel etc. De føler sig bedst tilpas med meget make-up så er det jo godt

  • #34   21. apr 2007 P & F smiley

    Haha ja, mine var os ret udtrådte så de måtte få et nyt par og dele med, men de skal altså bare være lidt beskidte før de er gode smiley hah


  • #35   21. apr 2007 <b>Eva K</b>

    Nemlig. Nøjs, hvis du var klar over hvor mange der sagde: "lad os snakkes ved om 10 år" når jeg som mindre sagde at jeg aldrig ville bruge make-up, ehm ja snak snak, jeg bruger det stadig ikke


  • #36   21. apr 2007 Nej.. dem med sådan et helt orange fjæs og en kant rundt lans halsen. Gyseligt!!

    Altså, kan godt forstå dem der lige kommer en gang mascara på øjenvipperne (især de lyshårede) og evt. lidt blush en vinterbleg dag. Det fremhæver lige nogle ting, men herregud. Forstår ikke dem med et kæmpe arsenal af dit og dat der skal smørres i fjæset. Ej heller hvad foundation skal gøre godt for..


  • #37   21. apr 2007 Nil: ja ha, stald piger for evigt smiley hehe
    Arr jeg skal snart have et par nye kawasaki sko, de er ved at være slidt x(
    Så er det, det trejde par kawasaki sko jeg får xD hehe
    Det er bare de bedste sko !


  • #38   21. apr 2007 Marie-Louise:
    Ja. Min mor havde puttet mine i vaskemaskinen. "De var jo alt for beskidte!"
    Og hun blev ikke vild glad, da det første jeg gjorde, efter de var tørre, var at tage dem på ned til hesten xD hah


  • #39   21. apr 2007 <b>CC</b>

    Sejt nok! smiley


  • #40   21. apr 2007 P & F smiley

    Også er det man bliver rigtig ked af det og ruller dem rundt i mudder smiley hah '
    Og man gør sig os så umage når de er nye med at få dem gjort beskidte - på dne fede måde smiley haha


  • #41   21. apr 2007 Tinna - Haha.. Ja.. Det værste er dog de de r12-13 årige tøser der har Vildt meget manek-up på! Det ser helt groteskt ud.
    Plejer også at være sådan at jo yngre pigerne er jo mere og jo grimmere make up har de smurt i hovedet. Streg hele vejen rundt om øjnene så de ligner en vaskebjørn! Hehe..


  • #42   21. apr 2007 Hvilken farve kawasaki sko skal jeg have næste gang ? xD
    Dem jeg har nu er ternet smiley


  • #43   21. apr 2007 Alle jer med kawasakisko, hehe jeg synes de er forfærdelig grimme smiley

    Så nu skal jeg fortælle jeg at man ikke skal have sådanne på fordi... :S


  • #44   21. apr 2007 Jeg har både haft mit køretøj, mit militærtøj og mit hestetøj på ud at handle. Nogle folk skifter først hvis de har sådan noget på, det er jeg ret ligeglad med. Men jeg har det trods alt ikke på i byen smiley

  • #45   21. apr 2007 Ej huha, der er 2 piger fra 7kl ude på vores skole, de har så meget foundation smurt ind i fjæset at det ser mega falsk ud x( ADR, det ser så klamt ud xO

  • #46   21. apr 2007 <b>Eva K</b>

    HAHA smiley Det er jo gerne bare en periode, og det er helt fint, de har det bedst sådan


  • #47   21. apr 2007 Seriøst, de her tøser, det er ALT for meget ..
    En skam jeg ikke kan vise et billede af dem, men vil ikke udhænge personerne ..


  • #48   21. apr 2007 <b>CC</b>

    Jeg tror også på at man ser yngre ud når man bliver ældre hvis man aldrig har haft make-up på...

    Mange tror jeg er 12 fordi jeg ikke har make-up på og grundet min højde


  • #49   21. apr 2007 Højhælede sko, nej tak, holder mig til kawasaki osv.
    Kjole osv. Nej tak, holder mig til ganske cowboy bukser.
    Men make up, går jeg da med ?! smiley
    Men altså jeg har heller iik' et problem med andre går med det, jeg gider bare iik selv have kjoler osv. på ?!
    hvor gammel er du Tinna ?!


  • #50   21. apr 2007 <b>*A&A* <3' .</b>

    Jeg er 17 bliver 18 i juni måned


  • #51   21. apr 2007 Phoenix - Heh, ja jeg handler sgu også gerne i heste klunset. Hvorfor skifte. Det er da nemmest sådan..

    Tinna - Ja, det kan bare være tænder skærende at se på imens. Min yngste kusine (er nu 17) gør heldigvis ikke ret meget i den slags, men hendes storesøster har nu godt nok nogen gange været lidt for meget på det område. Men det er så måske også hendes opførsel (hun er så snobbet, kommer fra en gård. Og Ingen på handelsskolen måtte bare vide hun havde en knallert, tssh, hehe) der går at hun går en lidt på nerverne.


  • #52   21. apr 2007 okay .

  • #53   21. apr 2007 Ja, folk tror sgu heller aldrig jeg er 22, snart 23. Har mit hyr med dørmændene. De kigger altid lige en ekstra gang, og skal liiige tjekke om jeg nu også kan cpr-nr og adresse. LOL. hvilket jeg kan have mit besvær med at kunne når det er sidst på aftenen. (Der er en frygtelig masse 8-taller i mit cpr nummer, og indimellem slår tungen knuder. Og indimellem vil jeg også gerne bo hos mine forældre selvom det altså er 2½ år siden jeg flyttede hjemmefra, hehe)

  • #54   21. apr 2007 Jeg så et par piger på de 11-12 år gå i kort nederdel og høje hæle ned af gaden den anden dag. Fuck hvor så det sjovt ud, de kunne slet ikke gå i de der sko, og tog små klumsede skridt. lol. Normalt sætter man jo hælen i jorden først, og det ser virkelig sjovt ud når folk sætter hele foden på én gang pga høje hæle. lol.

  • #55   21. apr 2007 Hader når folk skal 'bestemme', hvilket tøj der er rigtigt og forkert at gå i .

    Jeg selv er pænt meget modenørd og går kun i mærketøj og går ik udenfor huset uden makeup, men har da absolut intet imod folk der ikke er sådan!
    Til gengæld kan jeg ikke forestille mig selv i højhælede, så går kun i all stars - har 9 par såå ..



  • #56   21. apr 2007 <b>Eva K</b>

    Lyder som en hyggelig person smiley


  • #57   21. apr 2007 <b>Tusind tak for jeres deltagelse

  • #58   21. apr 2007 SPS - Ja, så længe bare kan finde ud af at bruge make-up rigtig har jeg det også rigtig fint med det. Bruger da selv make-up til daglig. Ikke ret meget om sommeren, men om vinteren gør jeg især. det er bare når folk ikke kan finde ud af det, at det går hen og bliver fjollet.. Men self. folk har da lov til at have lige den stil og ønske at gå i det tøj de nu vælger. Var vist hele pointen med denne tråd, hehe

  • #59   22. apr 2007 jeg vil altså også lige sige at jeg kender RIGTIG mange piger ( på min alder) der IKKE går i korte nederdele og med masser af med make-pu!!! det er IKKE alle der er sådan!

    langt fra!


  • #60   22. apr 2007 Cassie - Jamen, du er jo også 13? Grunden til at man lægger så meget mærke til det, er vel at der ikke er så mange der gør det igen :o) Selvom der er flere der gør og bruger make-up end dengang jeg var 13 :o)

  • #62   23. apr 2007 Jeg er helt med dig!
    Hvorfor skal vi dog allesammen være ens?
    Jeg er heller ikke til høje sko, stramme jeans og nedringede bluser... og hvorfor i alverden skulle jeg dog iføre mig noget jeg ikke føler mig godt tilpas i????
    Så jeg forstår dig fuldt ud.... jeg er mest til sportstøj og kondisko og hvis folk har et problem med det er det jo deres problem - ikke mig.
    Hvorfor skal vi helst allesammen passe ind i den der lille æske der hedder normer... jeg siger jo heller ikke noget når andregår i alt for korte kjoler, stramme bluser og er totalt oversminket... dem om det... hver sin smag, hvis vi allesammen bare var os selv blev verden et langt sjovere sted at være... så behold du dine kondisko og vær stolt af det!!!!


Kommentér på:
leve op til "normalen"

Annonce