{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.659 visninger | Oprettet:

Hestestald.. Gode input:) {{forumTopicSubject}}

Vi er igang med bygge bokse på vores gård som vi har haft i 2 år . Glæder mig max til at få mine basser hjem men først skal stalden lige være færdig:)
Vi har været igang med at alt det "kedelige" arbejde så som hakke gulv op, lægge vand ind osv men nu er det sjove gået igang og boksene begynder at tage form.
Nu skal jeg snart til at tænkte på småting der gør det nemmere og dejligere at være opstalder ved mig og vil derfor høre alle i kloge menneskers gode råd og input til hvad i nyder der er i den stald i er i. ??
Både inde i stalden og udenfor.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hestestald.. Gode input:)
  • #1   14. maj 2017 nu kan jeg da lige nævne ting i min egen stald som jeg er glad for smiley

    vandkopper, og med varmekabel udenom smiley det spare meget tid og kræfter

    sandfold med læskur og fliser ved led og læskur. det er nemt at holde hestene rene og fri for muk mm

    ordenlig ridebane der er drænet og til at bruge året rundt

    en ordenlig møddingsplads hvor man ikke skal køre igennem knæhøjt mudder om vinteren

    også er jeg glad for min løbegang som gør det nemt at lukke fra fold til fold smiley


  • #2   14. maj 2017 Mærkelig måde og lave lega blokkende på.. Normalt sætter man dem bare på gulvet inden noget stabler det hele også hælder man cement i ikke som i har lavet som gør det hele meget sværre mm.

    Men jah =)

    Men nyder gode strigle pladser.=) Afløb i på staldgang nå man vasker hest =)


  • #3   14. maj 2017 Camilla:) tak for input. Vi bygger dem i H blokke og de står på gulvet og så ellers bare stablet ovenpå med tindstål imellem for at binde sammen og så med cement i.
    Vi fik at vide af en murer at det var den bedste og mest sikre måde at lave dem på, men ja det tager tid:)


  • #4   14. maj 2017 Ja jeg er jo af det synspunkt at hestene er født til at vandre og selv skal have lov at bestemme om de vil være inde eller ude smiley Så jeg ville have bygget stalddøre ud så hver hest kunne gå ud/ind i sin boks som ønsket også havde jeg ej heller bøvlet med ud/indluk. smiley Jeg har dog ikke ejet stald men lejet, så jeg vil ikke lave bokse, men har her hjemme en stor løsdrift hvor der er ting der ikke er færdige endnu og som jeg mangler smiley de ting jeg mangler pt. Er mit: vandspiltov, gerne med varmt vand. Det får jeg dog ikke her. Flere spiltov. Har pt kun en, der kommer en til i vandspiltovet. Ordentligt mødding, flere typer underlag på folden/løsdriften for at stimulere hovene. Jeg har pt kun 3,(sand, stene og græs)vil gerne have 4 (træflis/bark også). Frostfrit sadelrum med ordentligt ophæng af sadler osv (mit er ikke færdig) mulighed for opbinding udenfor i det dejlige vejr smiley
    Ja også de luksus ting jeg ikke har som Roundpen (måske jeg kan få hen ad vejen) og ridebane/ridehus med et ordentligt drenet underlag så det kan bruges året rundt smiley

    Mvh TT


  • #7   14. maj 2017 Her i vinters har jeg ledt efter hest at købe og opstaldningssted.

    De ting, som jeg sætter pris på :
    At der er pænt og velholdt. Lyder simpelt, men det kræver at der er en plads til hver en dims, og tingene er generelt praktisk indrettet.

    Ride faciliteter. Jeg bliver glad af at ride, så det skal jeg kunne gøre sommer og vinter, og sol og regn og efter mørkets frembud - ellers får jeg ikke redet i den mørke årstid. Det kræver turmakkere såvel som turmuligheder, men også ridebane med lys som minimum, helst ridebane - og man skal også komme derhen uden trailer i møgvejr i mørke...

    At man kan tisse, helst uden at skulle invadere privaten.
    At man kan klæde om, så man kan komme direkte fra arbejde / udflugt / andre aktiviteter.

    At der er god plads til opbevaring af ens ting. Nogle mennesker har hjemme plads til at opbevare de dækkener, sadler og andre ting, som ikke er i brug hver dag.. Mange kan ikke. Helst tørt og med en smule varme, så det ikke mugner om vinteren.
    Jeg har set steder med dækken holdere, genial opfindelse, så fylder de ikke og får luft til at tørre.

    At dyrene ikke går i massiv mudder om vinteren.
    At der er mest mulig foldtid.
    Hvis der skal være Selvpas, kan mulighed for at tilkøbe indlukning gøre forskellen. Jeg og andre med almindelig arbejdstider kan ikke nå hjem før solnedgang i december.

    At man kan sidde et lunt sted med en kop kaffe og ordne seletøj mv.

    At husorden er kort, logisk og tydelig!

    Saml på dejlige mennesker!


  • #8   14. maj 2017 Hvor har i super mange gode input. TAK:)
    Toilet har vi lige ved stalden så man skal ikke ind i vores privat:)
    Vaskeplads er vi ved at gøre klar til:)


    profilbillede
  • #9   14. maj 2017 Og vaskemaskinen er nu på to do listen smiley
    Rytterstuen er jeg igang med:)


  • #10   14. maj 2017 Jeg er faktisk ikke så sart, så længe min hest har det godt smiley Jeg vægter blandt andet gode, store bokse med fin ventilation og store, gode folde højt. Det meste andet kan jeg godt gå på kompromis med, når det kommer til staldens udbygning smiley

  • #11   14. maj 2017 Angående vaskemaskine.

    Kig i brugsvejledningen.
    De fleste maskiner har et program til at vaske selve vaskemaskinen ren.

    Vores kat sover i sengen, hunden i sofaen - så efter vask af sengetøj og sofa tæpper sætter vi maskinen på "vask tom maskine" programmet og hår mv er væk.
    Det bør ikke være strengt nødvendigt at have en maskine kun til dækkener, mv.


  • #12   14. maj 2017 Vi har en ekstra vaskemaskine til at stå så det er oplagt smiley
    Jeg vægter også store lyse bokse højt og ikke mindst dejlige mennesker smiley


  • #13   14. maj 2017 Jah vi har samme slags blokke og det mere at i har at det på cement til og starte med det undre mig =) Har som sagt selv lavet det på samme måde men uden og lægge det i bunden som i har. med mures hjælpe smiley

    Tænker bare jeres er mere besværligt hehe men jah undrede mig bare =)


  • #14   14. maj 2017 En anden ting er, at staldgangen ikke skal være alt for glat smiley

  • #15   14. maj 2017 vi har også selv ombygget vores stald og vi passer derfor selv vores og andres heste. Jeg syntes derfor at det er utroligt rart at fodderummet er meget tæt på, og at der er plads i stalden til et par poser strøelse stående så man ikke skal rænde efter det hver dag/hver anden dag. der skal selfølgelig også være plads til at man kan have hestene stået bundet unden for boksene uden at stå i vejen for andre. Vores bokse er også meget åbne og hestene kan derfor godt have hovedet ude af dem, men højden er så perfekt at hestene ikke kan strække halsen ud og nappe de andre heste.

    Jeg ville også ønske at vi havde et lille ridehus så man også kan ride om vinteren. lys på gården er også vigtig!


  • #16   14. maj 2017 Camilla:) min kæreste fortæller mig nu at det er fordi gulvet i stalden ikke er helt jævn og derfor gjorde de det for at være sikre på det var i vatter:):)
    Jeg vil stadig gerne have de sten på toppen som du har men er klar over det er noget finesse arbejde der tager tid men det ser så fint ud på dine smiley


  • #17   14. maj 2017 Aaah okey så giver det rigtig godt mening =D

    Jaah det bare tungen lige i munden =D Og mange tak er virkelig også glad for mit.


  • #18   14. maj 2017 nårh ja jeg er også glad for mit sadelrum med varme smiley

    noget af det jeg drømmer om at få lavet er bla et vandspiltov med varmt vand.
    vi har også et projekt med at lave et slags skur nede ved siden af ridebanen hvor alle træningstingene kan være smiley der er både spring og en masse agilityudstyr som bare er træls at skulle slæbe langt med hver gang man skal bruge det smiley jeg har endda overvejet at lave en speciel lille bane hvor jeg fast kunne have noget agilityudstyr til at stå, men jeg skal lige blive enig om om det kan svare sig smiley
    også vil jeg også rigtig gerne have en vaskemaskine, det er nu engang hård ved dem med spænder, mudder og evt muslinger fra banen smiley


  • #19   16. maj 2017 Smider lige billed ind her

    profilbillede
  • #20   16. maj 2017 Det bliver rigtig godt smiley
    Bare din mand eller har I hyret folk? Hvor lang tid har det taget ham og hvad koster det i materiale ? smiley

    Mvh TT


  • #21   16. maj 2017 Ja det bliver super godt. Tror det ender i 30.000 for det hele med vand, bokse, bokslåger, vinduer og rep af gulv. Min mand og jeg laver det hele smiley
    Behøver jeg sige jeg er lidt ekstra glad for min kæreste lige nu ??


  • #22   16. maj 2017 Ja min mand hjælper også med at lave stalden, laver terrasse, hegn til sin hund osv. her hjemme . Han bruger dog desværre bare en evighed da han ikke gør en ting færdig af gangen smiley så vi står med mange halv færdige projekter smiley

    Mvh TT


  • #24   17. maj 2017 ja vi har faktisk også et spor rundt om halvdelen af vores marker hvor vi kan tage en tur smiley det er super at kynne skridte varm og af på, lige gå en hurtig tur med hesten, eller til unge heste eller andet der ikke lige er klar på traffik smiley

  • #25   17. maj 2017 Jo prøver lige at få lavet et album;)
    Vi får i første omgang 4 bokse hvor jeg selv bruger de 2, og næste år laver vi 3 bokse mere:) jeg har et rum hvor der er plads til staldskabe:)
    Og er også så heldig at vi bor 500 m fra en skøn sø hvor vi kan ride rundt om og bade med hestene om sommeren smiley


  • #26   19. maj 2017 Så kom boksene op i den højde de skulle inden der skal støbes buer på toppen smiley

    profilbillede
  • #28   20. maj 2017 Ja nr 2 kan jeg rigtig godt forholde mig til smiley jeg har heller ingen opstaldere, men gode venner så vi hjælper hverandre smiley

    Mvh TT


  • #29   20. maj 2017 Åha jah sådan har jeg det også Nana..

    Jeg har ogå lidt imod opstalder mm netop af samme grunde som dig..

    Men har dog en enkel opstalder men han er fuldtids opstaldet for en veninde som kun komme og kigger til ham engang imellem så det helt stille og roligt. Det har jeg det okey med..


  • #31   20. maj 2017 jeg har også.en opstalder nu, og det er jeg super glad for smiley vi hjælper meget hinanden, og når vi samle hestepærer på folden, eller skal løsspringe, så hjælper vi næsten altid hinanden, og det syntes jeg der er hyggeligt smiley der er dog stor forskel på opstaldere (arbejder på en rideskole) og der er bestemt nogle personer jeg ikke ville orke i min egen stald smiley

  • #32   20. maj 2017 Ville lige vise jer hvad vi har brugt dagen idag på .. Projekt buer smiley synes selv de er blevet ret flotte smiley

    profilbillede
  • #33   20. maj 2017

    profilbillede
  • #34   20. maj 2017 Flot arbejde! smiley

  • #35   20. maj 2017 Nana smiley Boksene er 3.5x4 hver.
    Vi lavede 20x 60 ridebane sidste år og også folde, da jeg havde min unghest hjemme på sommergræs et par måneder med 2 andre:)

    Vi har bestilt bokslåger som på billedet:)

    Jeg får i første omgang. 2 opstaldere og til næste år laver vi 3 bokse mere så max 5 udover mine egne 2 hyppere smiley
    Jeg har gennem de sidste 3.1/2 år haft lejet en skøn stald med 10 bokse og har elsket det. Det har også lært mig meget om hvad jeg gider og ikke gider og det jeg vægter højest er opstaldere der hjælper med at holde det pænt og som ligesom jeg bare nyder frirummet ved hestene.
    Vi får parkering bag stalden så de kommer ikke om hvor privaten er.
    Derudover synes jeg det er hyggeligt at have nogle at ride med og til at hjælpe med stalden når jeg ikke er der:)



    profilbillede
  • #37   21. maj 2017 Udover det de andre har skrevet - opbevaringsplads!! smiley
    Synes de fleste jeg kender bliver nødt til at slæbe dækkener frem og tilbage hjemmefra, kan hun have 2 underlag osv i stalden.. Det er bare så rart at kunne have alle sine hesteting i stalden smiley

    For at spare plads kunne der evt. være sådan et dækkenstativ pr boks smiley og så selvfølgelig et ordentligt skab også pr boks, hvor man kan have underlag, gamacher, ekstra grimer, striglekasse, og alle småtingene smiley


  • #38   23. maj 2017 Nana@ vi har faktisk bare taget det øverste lag af som var græs og gravet 20 cm ned, derefter plannet den og lagt 20 cm kantet sand på. Så ikke noget fint og fancy men det virker super.
    Til efteråret får jeg skaller på så det er en blanding af sand og skaller så håber jeg det bliver fint smiley


  • #40   28. maj 2017 Nana. Vi har ikke gravet efter laser men bare så godt som muligt:) er ret tilfreds med den:)

  • #41   28. maj 2017 Nu er vi tæt på at være klar til bokslåger og til en sort sten på toppen af buerne:)

    profilbillede
  • #42   30. maj 2017 Så er det imorgen mine basser rykker hjem og vi er næsten færdige ?? Der mangler lige en sort sten på toppen af buerne men er ret så stolt af hvad min kæreste har bygget på 20 dage????

    profilbillede
  • #43   30. maj 2017 Han er rigtig sej, det ser rigtig godt ud smiley et stort klap på skulderen til ham
    Også tænker jeg du sørger for at forkæle ham i aften smiley

    Mvh TT


  • #45   31. maj 2017 smiley

  • #46   13. nov 2018 kan man få lov at se det færdige resultat? smiley

    Hvordan ser jeres sadelrum ud?


  • #47   14. nov 2018 Hej Alberte.
    Her er det færdige resultat. Og nej har ikke fået den sorte sten på toppen?? det bliver først til foråret .
    Vi har netop også lige færdiggjort en løsdrift i en del af vores maskinhus så nu er der lavet plads til de heste der skal være:)
    Er lykkelig for stalden og nyder den HVER dag smiley


    profilbillede
  • #48   14. nov 2018

    profilbillede
  • #49   14. nov 2018

    profilbillede
  • #50   14. nov 2018

    profilbillede
  • #51   14. nov 2018

    profilbillede
  • #52   14. nov 2018

    profilbillede
  • #53   14. nov 2018

    profilbillede
  • #54   14. nov 2018

    profilbillede
  • #55   14. nov 2018

    profilbillede
  • #56   14. nov 2018 Det ser rigtig godt ud smiley dejligt at få se resultatet smiley

    Mvh TT


  • #57   14. nov 2018

    profilbillede
  • #58   14. nov 2018

    profilbillede
  • #59   15. nov 2018 Flot arbejde smiley

    Vi har haft opstaldere i 13 år og noget af det vi sætter mest pris på er ting der gør hverdagen nemmere. Løbegange til foldene, frostfrist vand på folde og i stald er guld værd. Dereudover skal alt have sin faste plads og opstalderne skal opdrages til at rydde op efter sig. Man kan godt føle sig lidt streng i starten, når der kommer nye, men det hele fungerer altså bare bedre, hvis alle hjælpes ad med at holde tingene i orden. Og ikke mindst har nogenlunde samme standard.

    Og huske, det skal være sjovt at komme i stalden. Er man uheldig at få nogle ind, som ikke fungerer optimalt, er det bedre at sige farvel end at gå og blive irriteret hele tiden. Det er livet for kort til.


  • #60   21. nov 2018 Det er godt nok blevet flot!
    Meget inspiration til når vi skal bygge flere bokse! smiley


  • #61   21. nov 2018 1000 tak, er virkelig også bare glad for det smiley

  • #62   5. maj 2020 Hej:) godt nok er opslaget ikke nyt men jeg har lagt albums op på min Instagram profilfra da vi byggede bokse (muret) hvis det kan være inspiration for nogle der skal til at i gang:)
    Søg på “Stald Smedegaarden”


Kommentér på:
Hestestald.. Gode input:)

Annonce