{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.745 visninger | Oprettet:

begyndende forfangenhed? {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen

hjælp søges!
jeg står lige stalden og jeg kan mærke puls i min miniatures ben... alle 4.. normalt tjekker jeg faktisk ikke, så ved ikke om han normalt har det. Han har ellers ingen tegn på forfangenhed. Heller ikke det mindste øm.

Er det normalt at kunne mærke på nogle heste? Han har jo meget tynde ben..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  begyndende forfangenhed?
  • #1   20. jun 2017
    Der skal være puls ellers er hesten jo død. Men den skal ikke være galoperende og hård. Små tegn kan også være en småtgående hest, hest der ikke vil bakke eller ikke kan finde ud af og dreje rundt om sig selv.

• #2   20. jun 2017 Selvfølgelig. Synes bare så mange råber op om at man ikke må kunne mærke puls i benene, og når jeg så kan mærke den ret tydeligt på alle bliver jeg bekymret. Synes dog pulsen føles ganske normal og han er helt som han plejer, så tænker ikke det er noget.

• #4   20. jun 2017 Det er meget unormalt at de bliver forfangen på alle 4 ben på en gang. Det rammer enten begge forben eller begge bagben, men oftest ses det kun på forbenene
    Jeg tror det er en helt normal puls, du mærker

• #5   20. jun 2017 Hvis du kan mærke puls uden at mærke efter puls hvor man normalt mærker.. Så er den gal! Du skal overhovedet ikke mærke at det dunker i hestens ben medmindre du tager hånden ned langs bagpipen og mærker over koden.
    Jeg har selv både sidste år og i år stået i samme situation med min låne Miniature.
    Du skal spule hendes hove i koldt vand og tage den af græsset i nogle dage. Jeg ville overhovedet ikke sætte den på græs før der har gået et par dage uden puls. Og så kun nogle timer sent på eftermiddagen. Sidste år kunne min ikke tåle at gå ude om dagen, kun om natten. Nu får hun kun gå nogle timer. Og hun kommer nok ud at gå om natten igen fra juli af..
    Det er simpelthen så træls med alt det ekstra arbejde det medfører med sådan en hest! Men man har intet valg.. Jeg har fået hende slanket rigtig meget det år jeg har haft hende, men hun er stadig for tyk.. Så jeg motionerer hende to gange dagligt for tiden..

Mvh TT

• #6   20. jun 2017 Det er lige bagpå koden ( det tynde stykke) så synes egentlig det giver meget god mening når det er på det tyndeste sted. Jeg kan mærke den når jeg holder Der rundt med tommelfingeren og pegefingeren.

• #7   20. jun 2017 tror også det er omkring det sted du beskriver.. I hvert fald kun et par finger breder derfra.

• #8   20. jun 2017 Så er det kun almindelig puls.. smiley

Mvh TT

• #9   20. jun 2017 puha så er jeg det klogere og roligere ??

• #10   23. jun 2017 hvis man ikke vender sig til at tage mærke pulsen på sine heste, så ved man ikke når den er forhøjet...derfor skal du vende dig til at gøre det ofte, så du kan reagere på udsving..forfangenhed er noget møg - selv har jeg 2 som har været forfagne hos tidligere ejere og de går nu I paddock paradise herhjemme, men jeg tager ofte og mærker pulsen, da der jo trods alt kommer græs op på stierne.

• #11   23. jun 2017 Hesten skal have puls, den må bare ikke være forhøjet!
    Du kan evt skylle dens Hove med koldt vand og tage den af græsset og alt andet med sukker i, i nogen dage for at være på den sikre side!

Og en anden ting er at man ikke mærker efter puls med din egen tommelfinger. Du har selv puls i tommelfingeren og der vil altid være en reaktion hvis man mærker med den.
    Så tommelfingeren langt væk fra hestens ben og så ellers mærk med pege og langefinger smiley

Kommentér på:
begyndende forfangenhed?

Annonce