Forfangenhed..... {{forumTopicSubject}}
Min shetter Jolly er begyndt at være lidt stivbenet, så er i tvivl om det kan være en begyndende forfangenhed. I går skulle vores heste flyttes 5 km ud på en anden eng, så jeg plejer at ride den store og ha shetteren med i snor ved siden, han plejer at være rigtig god til at løbe ved siden af, men i går var han helt umulig, man skulle virkelig hive i ham for at få ham til at gå, og løbe d vil han overhovedet ikke....sådan har han aldrig været før!! så jeg er lidt bange for om der godtnok er noget galt med ham og hvad det kan være. Sidst vores smed var på besøg mente han at shetteren havde haft en lille ubetydelig begyndende forfangenhed, men overhovedet ikke noget af betydning, så ved ikke om jeg bare er blevet lidt paranoid......Nogen der har prøvet noget lignende?
jan 2006
Følger: 15 Følgere: 15 Heste: 4 Emner: 24 Svar: 217
Håber du kan bruge det til noget .!
jul 2005
Følger: 85 Følgere: 82 Heste: 7 Emner: 303 Svar: 4.410
Tak btw
jul 2005
maj 2005
Følger: 86 Følgere: 99 Heste: 7 Emner: 232 Svar: 2.122
Har en blandingshest der havde havde været forfanget før jeg fik hende, og hun blev det igen efter 5 år, der gik hovbenet ned og slog huld i sålen, men mirakuløs er hun kommet sig over det... Hendes tegn var at ligge rigtig meget vægt på bagparten, og trippe ( skifter vægten) konstant på forbenen samt og have mærkbar puls også...
Håber det kan hjælpe lidt.. ellers spørg du bare løs, så må jeg se om jeg kan hjælpe... Er du i tvivl om den er forfanget så skal du tage den ind fra græsset - så i tilfælde af at det er det, at det så ikke gør det meget værer, og kontakt derefter hurtigt dyrlægen ....
maj 2005
Følger: 86 Følgere: 99 Heste: 7 Emner: 232 Svar: 2.122
jul 2005
Forfangenhed.....