{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  forfangenhed?
  • #1   12. okt 2018 Jeg har ingen erfaring med det du nævner men forfangenhed kan ske på alle ben.

  • #2   12. okt 2018 tak for svar, jeg har nemlig ikke lige stødt ind i nogle hvor de har snakket om deres hest blev beskrevet forfangen på bagbene, men kun forbene. men dyrlæge er på vej så jeg kan få svar på det (:

  • #4   12. okt 2018 De kan også blive forfangne bagpå men så burde forhovene også være ramt?

  • #5   12. okt 2018 De kan sagtens blive ramt på bagbenene. De kan også rammes på kun et enkelt ben ad gangen, man ser bare typisk det sker på begge forben smiley
    Jeg har lige haft en i sommer, som først blev ramt på et forben, og senere på alle 4 ben. Det spredte sig, fordi vi først troede hun havde slået sin skulder, da det jo kun var et enkelt ben. Jeg fik derfor ikke fjernet græsset.


  • #6   12. okt 2018 Dyrlæge var ude, det er forfangenhed. Dog kun på bagbenene, hun får nu ro og går på blødt underlag, samt har fået smertestillende (skal selv give hende de næste 5 dage), og kommet over på equi guard fra st. hippolyt.

    Men tak for svar, nu skal hun bare blive frisk igen smiley


  • #7   12. okt 2018 Godt du reagerer hurtigt, så er der heldigvis rigtig gode chancer for at komme sig smiley

  • #8   12. okt 2018 Præcis, dyrlægen også det var godt jeg reagerede så hurtigt, så det ikke blev værre, pyha smiley

  • #9   12. okt 2018 God bedring med hende - dejligt du reagerede så hurtigt med dyrlægen.

    Mvh charlotte


  • #11   13. okt 2018 Æv. Det er en frygtelig sygdom. Men det er virkelig godt, at du har reageret hurtigt og konsekvent - så er der en god chance for, at hesten kommer sig helt igen.
    Jeg vil anbefale dig at melde dig ind i gruppen "Hjælp - min hest er forfangen" på facebook. Når hesten først har været forfangen, så er der uundgåeligt en del hensyn, man skal tage resten af hestens liv - og gruppen her er rigtig god og hente råd og vejledning i.
    Varme tanker til dig og din hest!


  • #12   13. okt 2018 tusind mange tak for jeres varme beskeder smiley
    Ja vil helt sikkert melde mig ind i den gruppe på facebook smiley

    Dyrlægen sagde at det som sagt var forfangenhed, men det ikke er så tit man ser det starte på bagbene. Hun var heldigvis ikke halt, og kan nemt trave, også derfor jeg blev meget i tvivl, men noget sagde mig bare at jeg skulle ringe til dyrlægen asap. Det eneste jeg tænkte var forandret ved hende, var at hun var blevet meget stiv bagtil i benene, og så den puls og meget varme baghove.

    Hun fik taget temp. og den lå på 38.5.
    Nu står den på boks ro, smertestillende, og en masse kærlighed og tid, så hun ikke føler sig "sat til side" pga hun er i boks. (hun er vant til løsdrift, og har siden helt lille været i løsdrift)

    Knus, og vrinsk herfra! smiley


Kommentér på:
forfangenhed?

Annonce