{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  forfangenhed
  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #1   4. jun 2015 For meget sukker/fruktan, fedme.

  • #2   4. jun 2015 Prøv at tjekke
    www.langthesteliv.dk
    Min har en enorm spækkam og er meget stor foran på bringen på grund af EMS. EMS er ligesom sukkersyge hos mennesker. Tjek linket, der står meget mere om EMS.


  • #3   4. jun 2015 Den er højst sandsynligt bare fed. Så simpelt er det. Alt efter alder og andre tegn, så vil jeg anbefale at få den tjekket for EMS og PPID, hvis det ikke bare er en normal slankekur som skal til smiley

  • #4   4. jun 2015 At hesten har ujævne fedtdepoter fx på mankam, bag skuldre osv er typisk et tegn på EMS eller at den er ved at udvikle det.
    Jeg ville behandle den som en hest med tendens til forfangenhed og fodre den med foder med lav sukker og stivelse og evt supplere med noget der stabiliserer blodsukkeret


  • #5   4. jun 2015 Tine b.
    hvad kan jeg evt så foder med


  • #6   4. jun 2015 Jeg ville droppe græsset og fodre udelukkende hø eller wrap. Skal den have andet end vitaminer og mineraler ville jeg vælge et foder med så lidt sukker og stivelse som muligt (fx care4life) og supplere med glucogard, phytolean, bukkehornsfrø eller lignende med samme effekt på sukkeret i tarmen.
    Ingen æbler, gulerødder eller kornbaserede produkter.
    Jeg ved godt at jeg er hys omkring mine hestes foder, men jeg ved at to af dem har tendens til fedme og med den kommer EMS'en og jeg vil for alt i verden skåne dem for de problemer der kommer i kølvandet


Kommentér på:
forfangenhed

Annonce