{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
732 visninger | Oprettet:

Mette N
Mette N
Tilmeldt:
24. feb 2009
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 3

Træpillesmuld {{forumTopicSubject}}

Hvad er jeres erfaring med træpillesmuld? Hvormange bruger I til at starte boksen op med?
Overvejer dette i stedet for spåner.
Nogen der ved hvor de købes billigt i storsække eller sække i midtjylland. Bor ved Viborg.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Træpillesmuld
  • #1   27. jul 2017 Jeg har som nødløsning brugt smuld i et par måneder - og det gør jeg altså ikke igen! Jeg synes det støver fuldstændigt sindssygt - og at gennembløde boksen for at det ikke støver det synes jeg ikke er vejen frem... smiley

    Jeg bruger halmpiller ellers og det virker til UG+!


  • #2   27. jul 2017 Jeg har så brugt træpillesmuld i flere år, og er super glad for det smiley

    I opstarten støver det, men når du først har fået lavet en fin bund, så tænker jeg aldrig på at det støver.
    Jeg bruger 1-2 poser pr uge, alt efter hvor meget de er på boks. Kan ikke huske om jeg startede op med 6-7 poser...

    Jeg strøer aldrig mens hestene er inde, men det har jeg så heller aldrig gjort den gang de stod på træpiller eller halm.

    Jeg køber ved Bioeksperten, og køber altid to paller af gangen, så er der gratis fragt. De er de billigste jeg har kunnet finde endnu.

    Hvis bunden bliver lidt for fast, så kan jeg finde på atsmide en halv Balle spåner i ca en gang hver 1/2 år - og bliver altid så irriteret, når der skal fjernes klatter.
    Er jeg løbet tær for smuld kan jeg finde på at købe træpiller indtil mine paller kommer - og bliver lige så irriteret når jeg skal fjerne klatter, som med spånerne.

    Mvh Charlotte


  • #3   27. jul 2017 sidste vinter var der en der brugte det i boksen ved siden af min den ene hest. og det var ærligt talt noget forfærdeligt l&&t! hun brugte oceaner af tid på at holde boksene rene, og det var bare to 8 måneders føl. hun vendte og sorterede nærmest i galskab. det røg ud af boksen, og ind til vi andres heste og det var bare helt umuligt at styre. det kostede ifølge hende spidsen af en jetjager. jeg har ikke prøvet det selv, og efter at have set hendes cirkus med det har jeg bestemt heller ikke lyst

  • #4   27. jul 2017 Jeg fik sidste år halmpillesmuld ved en fejl, og da jeg ventede hestene 2 timer efter, så måtte jeg bare bruge det. smiley Nøj som det støver og jeg kommer aldrig til at bruge det igen. Det er dog lidt nemmere at muge i. Men så meget støv det gav smiley så her kører vi i halmpiller smiley

    Mvh TT


  • #5   27. jul 2017 jeg kunne slet ikke holde min boks ren. nu har jeg en stor fællesboks til mine.
    men for det første trak smulden fugt fra gulvet. det støvede en hel del.
    faktisk måtte jeg tømme boksen helt hver mdr.
    prøvede at blande spåner i. det hjalp ikke.
    så jeg endte med at gå tilbage på halm


  • #6   28. jul 2017 Jeg har brugt træpillesmuld i over et år og er rigtig glad for det smiley Det støver sindssygt i opstarten af boksen (brugter ca 16 poser a 11 kg til 3,5 x 3,5 boks), men så har jeg bare vandet det godt.

  • #7   30. jul 2017 jeg bruger spåner til bund, laver madress. indimellem i den våde tid, blander jeg træpillesmuld på 1-2 sække pr boks.
    mine bokse er derefter fjedrende og nemme at tage klatter i.
    er rigtig glad for denne løsning, selve madrassen blir ikk løsnet op i bunden, bunder blir, fjerner lort og vådt på overfladen hver dag og planer efterfølgende. super godt.
    mine bokse er store 14-16 m2.


Kommentér på:
Træpillesmuld

Annonce